Mikä on tärkein syy siihen, että asut juuri sillä paikkakunnalla kun asut?
Kommentit (39)
Sain täältä opiskelupaikan. Valmistumisen jälkeen saatan jäädä tai lähteä.
Kotikylä ja kotitalo. Paikka missä olen asunut lapsuuden, nuoruuden ja koko elämäni pois lukien yli 10 vuotta ulkomaille. Työt heittelee edelleen pitkin maailmaa, mutta kotiin palaan aina.
Teen myyntityötä, missä pitää aina edustaa. Kalliossa voin astua pipo silmillä ja takki auki kadulle, kävellä kauppaan juopon näköisenä, eikä ketään kiinnosta pätkääkään. Se on rentouttavaa, kun ei tarvitse yrittää näyttää miltään.
Yksin kertaisesti viihdyn täällä. Muutin tänne aikanaan opiskelujen perässä ja sille tielle jäin. Opinnot päättyivät melkein 10 vuotta sitten.
Mies on täältä kotoisin ja itselleni ihan sama missä asutaan. Asutaan nyt täällä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Teen myyntityötä, missä pitää aina edustaa. Kalliossa voin astua pipo silmillä ja takki auki kadulle, kävellä kauppaan juopon näköisenä, eikä ketään kiinnosta pätkääkään. Se on rentouttavaa, kun ei tarvitse yrittää näyttää miltään.
Minäkin teen myyntityötä, mutta ei minun vapaa-ajalla tarvitse edustaa. Voin olla ihan sen näköinen kuin haluan.
Rahapa tietenkin. Tosin se oikea koti on Suomessa.
- Syntymäpaikkakuntani: juuret sekä läheiset ihmiset ovat täällä
- Työpaikka sekä itsellä että puolisolla
- Omat lapset syntyneet täällä, heidän koulunsa ja ystävänsä löytyvät läheltä
- Kiva ja sopivan kokoinen paikka elää ja olla. Keskustasta löytyy tekemistä ja viihdettä, oman kodin läheltä lähiöstä luontoa.
No se on kato sellainen oravanpyörä mikä pyörii ja pyörii ja pyörii.
Työ, myös vanhemmat kun vielä elivät.
Työ, ja koska olen jo 54-vuotias en tule muuta työpaikkaa enää eläissäni saamaan. Suivii, että joutuu lopun ikäänsä asumaan Porissa.
Typerä sattuma. Olisipa se vienyt minut johonkin merenrantakaupunkiin edes, mutta ei tietenkään.
Suomen ainut kaupunki: Helsinki. Täällä on kivaa.
Työtä loputtomasti, sukulaiset kaukana, tapahtumia, harrastusmahdollisuuksia, kulttuuria jne. Tampereella siis nykyisin.
Vauvasta asti olen täällä asunut, kahdessa eri osoitteessa. Ei ole ollut mitään syytä muuttaa pois. Nelikymppinen olen.
Tää vaan on mun koti <3 En ole täällä syntynyt ja kasvanut, mutta tämä tuntuu kodilta. Jopa enemmän kuin se alkuperäinen kotikaupunki.
Sain täältä opiskelupaikan, ja se onkin ainut syy pysyä täällä.
Liian saamaton lähtemään. Samassa paskassa paikassa koko ikä.