Bachelorette Suomi OFFICIAL
Tänään klo 21 alkaa! Bachelorettena ensimmäiseltä Bachelor-kaudelta tuttu Jenny Helenius, joka pääsi tuolloin loppukaksikkoon. Tämä on Suomen ensimmäinen Bachelorette koskaan, ja kilpailevat miehet ovat tässä:
Kommentit (2208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon seurannut Jennyä bachelorissa, wintergamesissa ja nyt bachelorettessa. Ja tykännyt hänestä kyllä, pitänyt valovoimaisena ja herttaisena. Kunnes tuli tuo Santtu-keissi. En mitenkään voi ymmärtää Jennyn veristä loukkaantumista siinä.
Minusta normaali järkevä tapa suhtautua olisi ollut aivan toisenlainen. Jotenkin, että kauheaa jos sellaisen kuvan on musta saanut. Tai että apua, ei kai tuossa ole perää, täytyypä miettiä. Ja yrittänyt ymmärtää Santtua, että miehellä meni tunteisiin kun ei päässyt treffeille, taisi mies olla oikeasti kiinnostunut.
Mutta loukkaantua noin ja kääntää asia hyökkäykseksi Santtua kohtaan välittömästi, edes pysähtymättä miettimään! Inhottavasti vihjaili jostain Santun alemmuuskomplekseista, vaikka ei näin katsojana varsinkaan Santulla mitään komplekseja noiden miesten rinnalla pitäisi olla. Päinvastoin ainakin minun mielestä. Itse varattuna naisena näen hänessä eniten aviomiesmateriaalia ja kunnioitettavia piirteitä Turkkiin päässeistä. Siis kunhan nuo vihjailut liiasta juopottelusta ei pidä paikkaansa.
Itse ainakin arvostan miestä, joka uskaltaa suoraan puhuen myös kyseenalaistaa asioita. Onhan moni katsoja huomannut samoja asioita kuin Santtu. Hänessä oli miestä nostamaan kissa pöydälle, muut miehet vain vitsailivat menemään tai ihastelivat ja palvoivat.
Ja sitten Jenny vielä käänsi asian niin, että Santtu väittäisi ettei muilla ole muuta kuin lihaksia ja kroppaa tarjota. Santtuhan oli ystävystynyt muiden kanssa ja piti heistä. Hänhän kyseenalaisti sitä, mihin Jenny kiinnittää eniten huomiota ja keskittyy, ei muita miehiä sinällään. Onhan se nyt ollutkin nähtävissä, että Jenny etsii mahdottomalta tuntuvaa yhdistelmää.
Nyt lisäksi finaalikaksikko sai mut pettymään Jennyyn. Nuorimmat miehet tuli valituksi! Leo näytti kauhukseni helpottuneelta, kun ei tullut valituksi. Lisäksi Joona tuntui ystävien tapaamisessa tahtovan korostaa, ettei todellakaan VIELÄ ole ajatellut avioliittoa ja lapsia.
Miksi Jenny, miksi et ottanut realismia ohjenuoraksi kun pääsit bacheloretteksi? Olisi siellä ollut varteenotettavia aviomiesehdokkaita, jos olisit antanut mahdollisuuden! Ensitreffit- Miinan oppiin nyt Jenny ja äkkiä!
Kannattaa muistaa, että tuo ei välttämättä ollut ainut syy, miksi Santtu joutui kotiin. Hänestä on hyvin voitu jättää näyttämättä noita mainittuja pois leikattuja, epäimartelevia kohtauksia.
Mutta eihän se poista sitä tosiasiaa, että moni oli sitä mieltä että Santun sanoissa oli pointti. Ja sitä, että juuri siitä kritiikistä Jenny loukkaantui ja väitti ankarasti vastaan kynsinhampain. Ja käänsi asian joksikin Santun omaksi alemmuuskompleksiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon seurannut Jennyä bachelorissa, wintergamesissa ja nyt bachelorettessa. Ja tykännyt hänestä kyllä, pitänyt valovoimaisena ja herttaisena. Kunnes tuli tuo Santtu-keissi. En mitenkään voi ymmärtää Jennyn veristä loukkaantumista siinä.
Minusta normaali järkevä tapa suhtautua olisi ollut aivan toisenlainen. Jotenkin, että kauheaa jos sellaisen kuvan on musta saanut. Tai että apua, ei kai tuossa ole perää, täytyypä miettiä. Ja yrittänyt ymmärtää Santtua, että miehellä meni tunteisiin kun ei päässyt treffeille, taisi mies olla oikeasti kiinnostunut.
Mutta loukkaantua noin ja kääntää asia hyökkäykseksi Santtua kohtaan välittömästi, edes pysähtymättä miettimään! Inhottavasti vihjaili jostain Santun alemmuuskomplekseista, vaikka ei näin katsojana varsinkaan Santulla mitään komplekseja noiden miesten rinnalla pitäisi olla. Päinvastoin ainakin minun mielestä. Itse varattuna naisena näen hänessä eniten aviomiesmateriaalia ja kunnioitettavia piirteitä Turkkiin päässeistä. Siis kunhan nuo vihjailut liiasta juopottelusta ei pidä paikkaansa.
Itse ainakin arvostan miestä, joka uskaltaa suoraan puhuen myös kyseenalaistaa asioita. Onhan moni katsoja huomannut samoja asioita kuin Santtu. Hänessä oli miestä nostamaan kissa pöydälle, muut miehet vain vitsailivat menemään tai ihastelivat ja palvoivat.
Ja sitten Jenny vielä käänsi asian niin, että Santtu väittäisi ettei muilla ole muuta kuin lihaksia ja kroppaa tarjota. Santtuhan oli ystävystynyt muiden kanssa ja piti heistä. Hänhän kyseenalaisti sitä, mihin Jenny kiinnittää eniten huomiota ja keskittyy, ei muita miehiä sinällään. Onhan se nyt ollutkin nähtävissä, että Jenny etsii mahdottomalta tuntuvaa yhdistelmää.
Nyt lisäksi finaalikaksikko sai mut pettymään Jennyyn. Nuorimmat miehet tuli valituksi! Leo näytti kauhukseni helpottuneelta, kun ei tullut valituksi. Lisäksi Joona tuntui ystävien tapaamisessa tahtovan korostaa, ettei todellakaan VIELÄ ole ajatellut avioliittoa ja lapsia.
Miksi Jenny, miksi et ottanut realismia ohjenuoraksi kun pääsit bacheloretteksi? Olisi siellä ollut varteenotettavia aviomiesehdokkaita, jos olisit antanut mahdollisuuden! Ensitreffit- Miinan oppiin nyt Jenny ja äkkiä!
Bachelorette on jo formaattina kaukana realismista. Se on höttöistä prinsessasatua aikuisille. Ja sellaisena se pitää ottaakin, osallistujien ja katsojien.
Olen eri mieltä! Muiden maiden bachelor/bachelorettessa on tullut avioliittoja ja lapsiakin. Erityisesti bachelorette-versiossa on tullut monta onnistunutta paria. Suomessa myös EA on parhaiten onnistunut. Joten voitaisiin pyrkiä samaan myös bacheloreissa.
Mielestäni on vanhanaikaista ajatella, että teknologian avulla saatu näkyvyys olisi vain prinsessasatua. Se on tätä päivää, että esimerkiksi somen avulla haetaan näkyvyyttä asiassa kuin asiassa. Miksei sitä voisi hyödyntää myös parinhaussa. Onhan myös ystävien puutteeseen saanut jo ihmiset apua netin yksinäisille tarkoitetuista ryhmistä ja sovelluksista. Nyt ollaan 2010-luvulla, ei enää 1990-luvulla.
Bachelor ja bachelorette on nimenomaan satuhöttöä, pakoa reaalimaailmasta. Iltapukuja ja lasien kilistelyä eksoottisissa kohteissa. Pääpaino visuaalisuudessa ja tunnelmoinnissa. Se, että näytetään televisiossa, ei siis ole pointti tässä, en ole millään tavalla teknologiavastainen.
EA on täysin erilainen formaatti. Realistisesti jalat maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että tuo ei välttämättä ollut ainut syy, miksi Santtu joutui kotiin. Hänestä on hyvin voitu jättää näyttämättä noita mainittuja pois leikattuja, epäimartelevia kohtauksia.
Mutta eihän se poista sitä tosiasiaa, että moni oli sitä mieltä että Santun sanoissa oli pointti. Ja sitä, että juuri siitä kritiikistä Jenny loukkaantui ja väitti ankarasti vastaan kynsinhampain. Ja käänsi asian joksikin Santun omaksi alemmuuskompleksiksi.
Minusta on kummallista, että nyt kun tilinteossa nähtiin, kuinka Santtu oli aivan naamat ja soperteli ekassa illanvietossa Turkissa, että hän oli se, joka kovisteli Jennyä viihteestä ja hauskanpidosta.
Mutta hatunnosto tuotannolle, ettei sen enempää nolattu ja nöyryytetty osallistujia näyttämällä heistä enempää "huonoja" puolia ruudussa.
IS: "Kuvauksissa käsiteltiin paljon sitä, että olen jo 35-vuotias ja olen lapseton. Haluaisin kovasti lapsen ja olen sinkku. Se leikattiin jostain syystä sieltä pitkälti pois. Siellä oli sellainen haastattelu, missä aloin lopulta itkemään, kun tajusin, että olen siellä näiden nuorten miesten kanssa, enkä tiedä, haluavatko he lainkaan perhettä." Miesten ikä olikin hänelle pohtimisen aihe ihan kuvausten alkumetreiltä lähtien.
Se mitä ihmettelen on, että jos lapsiasia oli se tärkein ja mielessä siellä Turkissakin, miksi bachelorette ei kysynyt sitä esim. Joonalta (tuli ilmi vasta, kun kaverit kysyi). Leohan otti asian itse puheeksi.
Ja Iltalehden mukaan aika pinnallisia oli nuo Jennyn kommentit siitä miten Leolla on paljon asioita kokematta:
"Jenny kertoo, että hän ei oikeastaan edes harkinnut Leon valitsemista enää loppuvaiheessa.
– Meillä oli kyllä mieletön kemia, mutta nopeasti kävi ilmi, ettei hän sittenkään ole vielä valmis vakavaan suhteeseen. Leo oli treffeillämme esimerkiksi ensimmäistä kertaa veneellä ja ensimmäistä kertaa snorklaamassa, aika paljon tuli ensimmäisiä kertoja. Tuli sellainen olo, että hänellä on vielä hirveästi asioita kokematta."
Veneily ja snorklaus?????
Miten niin Jennylle ei kelpaa kukaan?
Olishan sille Rouvinen kelvannut. Oli ihan järkyttynyt, kun häntä ei kelpuutettu.
Eikös se Santtu ollut se käytöstavat hukassa ollut vanhempi viiksikaveri? Kunnon moukkahan hän oli ainakin niissä jaksoissa. :D Todella aggressiivisen, epävarman ja ailahtelevan kuuloinen. Sellainen ihminen, jonka kanssa ei koskaan toivoisi joutuvansa tekemisiin.
Outoa, jos olen ainut, joka sai tällaisen kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bachelorette on jo formaattina kaukana realismista. Se on höttöistä prinsessasatua aikuisille. Ja sellaisena se pitää ottaakin, osallistujien ja katsojien.
Olen eri mieltä! Muiden maiden bachelor/bachelorettessa on tullut avioliittoja ja lapsiakin. Erityisesti bachelorette-versiossa on tullut monta onnistunutta paria. Suomessa myös EA on parhaiten onnistunut. Joten voitaisiin pyrkiä samaan myös bacheloreissa.
Mielestäni on vanhanaikaista ajatella, että teknologian avulla saatu näkyvyys olisi vain prinsessasatua. Se on tätä päivää, että esimerkiksi somen avulla haetaan näkyvyyttä asiassa kuin asiassa. Miksei sitä voisi hyödyntää myös parinhaussa. Onhan myös ystävien puutteeseen saanut jo ihmiset apua netin yksinäisille tarkoitetuista ryhmistä ja sovelluksista. Nyt ollaan 2010-luvulla, ei enää 1990-luvulla.
Bachelor ja bachelorette on nimenomaan satuhöttöä, pakoa reaalimaailmasta. Iltapukuja ja lasien kilistelyä eksoottisissa kohteissa. Pääpaino visuaalisuudessa ja tunnelmoinnissa. Se, että näytetään televisiossa, ei siis ole pointti tässä, en ole millään tavalla teknologiavastainen.
Muissa maissa kyllä nimenomaan bachelor/bachelorette -formaatista on tulleet ne avioliitot ja lapset. EA-formaatista taas vain joku yksi tai kaksi korkeintaan kaikista maista yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jennyhän sanoi että nopeasti kävi ilmi, että huumorintajut eivät kohtaa. Ja siihen perään, että hänelle iloisuus ja hassuttelu on todella tärkeää. Tästä sai kuvan, että Joona ei ollut sellaista kuplivaa, hyväntuulista hauskaa seuraa, ja kieltämättä sellainen kuva hänestä sarjassakin annettin, vähän vakava tai hidastempoinen. Ymmärrän hyvin, että olivat epäsopiva pari mutta en sitä, miten Jenny asian esitti viimeisessä jaksossa. Hän ilmeili ja pyöritteli silmiään koko ajan ja vaikutti tosi kireältä. Lisäksi puhui lähinnä Joonasta eikä itsestään, mikä oli vähän... No mautonta kai. Joonalla pysyi käytöstavat.
Niin hassuttelu on niin tärkeää varsinkaan kun muuta ei oikeen tossa likassa tunnu olevan... mun makuun joona vaikutti tosi hyväntuuliselta ja hauskalta mieheltä. Jenni taas nauroi mennessä ja tullessa, jokaisen lauseensa perään ihi hi hi. Teennäistä...en kestäis ite tollasta tuntia pidempään.
Ottamatta kantaa sarjassa esiintyneisiin ihmisiin, niin itse myös olen sellainen, että en pidemmän päälle kestä yhtään raskaita, vakavia ihmisiä. Sellaisia siis, joiden pohjavire on jähmeä. Minusta Joona vaikutti juuri sellaiselta, vaikka tiedostan toki että ihmisissä on monia puolia ja telkkariesiintymisen perusteella ei voi tehdä mitään syväanalyyseja. En itse ole kai lainkaan Jennyn oloinen ihminen joten siihen en osaa kantaa, miksi Joona ei hänessä herisyttänyt naurua, mutta minä jotenkin murenen sellaisten hitaiden ja vakavahenkisten ihmisten kanssa parisuhteessa. Koska itse nauran paljon, kaikelle, itselleni, toiselle, meille, mille tahansa (ja omasta mielestäni olen kuitenkin syvällinen ja vahva ihminen), niin jos toinen ei ole siinä mukana (tai vielä mieluummin johtamassa sitä), niin koen sen alitajuisesti torjumisena. Ihan siitä huolimatta, että henkilö saattaa kyllä olla iloinen ja nauravainen, muttei samoille asioille tai samalla intensiteetillä.
Kirjoitin tämän raapustuksen pohtiakseni ääneen, mikä on saattanut olla syvempi merkitys tuolle "huumorintajut eivät kohdanneet" syylle erosta.
Kas hei Jenny, onpa ”kiva” kun tulet tänne selittelemään...
Hämmästyttävää että nämä eri ketjuissa esiintyvät mielikuvituksettomat kommentoijat (Hei Jenny Hei se-ja-se) selviävät edes aikuisikään, niin yksinkertaisilta vaikuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Ja Iltalehden mukaan aika pinnallisia oli nuo Jennyn kommentit siitä miten Leolla on paljon asioita kokematta:
"Jenny kertoo, että hän ei oikeastaan edes harkinnut Leon valitsemista enää loppuvaiheessa.
– Meillä oli kyllä mieletön kemia, mutta nopeasti kävi ilmi, ettei hän sittenkään ole vielä valmis vakavaan suhteeseen. Leo oli treffeillämme esimerkiksi ensimmäistä kertaa veneellä ja ensimmäistä kertaa snorklaamassa, aika paljon tuli ensimmäisiä kertoja. Tuli sellainen olo, että hänellä on vielä hirveästi asioita kokematta."
Veneily ja snorklaus?????
Olen 50 enkä ole koskaan snorklannut....varsin paljon muuta on kyllä tullut tehtyä, niin varmasti on Leokin tehnyt. Ja paljon on Jennylläkin tekemättä vastaavasti. Ei kukaan ole elämässään tehnyt ja kokenut KAIKKEA.
Jenny ei kyllä taida itsekään tietää mitä etsii. Viisi, kymmenen vuotta eteenpäin niin hän on Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa tai jotain.
Mä en taas näe Jennynä minään pinnallisena bimbona, vaan fiksuna ja hauskana. Jos aidosti osasi esim. tässä tilintekojaksossa katsoa tämän naurun taakse niin varmaan huomasi, että hänellä oli fiksuja kommentteja ja mm. puolusti Santtua.
En myöskään näe mitään epäloogisuutta siinä, että kaukosuhde voi ahdistaa, kun joutuu näkiessä olemaan 24/7 yhdessä. Itsellä olisi ihan samanlainen fiilis. Haluan tapailuvaiheessa tutustua rauhassa, käydä deiteillä ja tulla vaikka kotiin nukkumaan ja nähdä seuravaan kerran toisen tyyppisillä treffeillä. Ahdistaisi se, että kauko"suhteessa" pitäisi heti alusta alkaen viettää sen toisen kanssa 24/7.
Jenny ei vain tunnu tietävän itsekään mitä etsii. Tuntuu, että hän haluaa näyttäytyä "täydellisenä" puolisoehdokkaana ja sitten, kun mies ei välttämättä varauksetta alun jälkeen ihailekaan häntä niin tämä saa kenkää. Ehkä hänen kannattaisi aidosti tutustua siihen omaan itseen ja siihen mitä oikeasti haluaa, haluaako pitää hauskaa kevyessä suhteessa vai haluaako oikeasti sitoutua.
Vierailija kirjoitti:
Olishan sille Rouvinen kelvannut. Oli ihan järkyttynyt, kun häntä ei kelpuutettu.
Jos Rouvinen olisi ollut tuolla bachelorettessa Jennyä tavoittelemassa, tuskin olisi kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Olipa karmeaa katsottavaa, tuo vika jakso. Nainen nolasi itsensä täysin. Miksi kertoi noin rehellisesti ettei se Joona kiinnostanut? Vähän olisi voinut kaunistella asiaa. Kävi sääliksi katsomossa istuva Joona, vaikka en sarjaa ollut seurannutkaan.
Täh? Miten Jenny nolasi itsensä? Eiköhän se nyt varmasti kaikille selvää, ettei kiinnostus ollut riittävän vahvaa, jos ovat eronneet. Miksi sitä pitäisi jotenkin kaunistella. Eri asia, jos hän olisi päätynyt haukkumaan Joonan mutta eikö hän nimenomaan sanonut ettei ole Joonasta pahaa sanottavaa. Ei kai sille mitään voi, jos ei synkkaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ongelmana ei ollut se, että Jenny olisi ollut liian kranttu. Ohjelmaan ei vaan oltu saatu sopivia miehiä. Alaikärajan olisi pitänyt olla 30 vuotta! On turha edes yrittää löytää sopivaa puolisoa 10 vuotta nuorempien miesten joukosta! Yleensä miehet asettuvat naisia myöhemmin ja ovat valmiita perheen perustamiseen vasta kolmenkympin tienoilla. Ei 35-vuotiaalle naiselle voi tarjota alle kolmekymppisiä miehiä! Ensin pitäisi seurustella pari vuotta (Jenny 37v.) ja sitten alkaa yrittää lasta. Mitä, jos ei tärppää?
Yli 30-vuotiaat miehet ovat jo tiiviisti työelämässä ja ehkä on lapsia ym. velvoitteita. Eivät voi lähteä epämääräiseksi ajaksi reissuun. Ja eivät ehkä halua esiintyä julkisesti kumppania etsivänä sinkkumiehenä.
Tervetuloa sieltä 50- luvulta tähän päivään ja vähän päivittämään niitä omia asenteita. Ensinnäkään Jennylle ei tarjottu mitään miehiä, vaan nämä miehet ihan itse hakeutuivat ohjelmaan, tiedostaen Jennyn iän. Toiseksi, jos 25- vuotias mies on valmis asettumaan aloilleen, on hyvässä työssä, viimeistelee opintojaan, sekä on esim. joutunut aikuistumaan ajoissa. Niin miten kukaan ulkopuolinen voi sanoa, että tämä ei voi olla valmis sitoutumaan, eikä varsinkaan 10 v vanhemman naisen kanssa.
Jos nyt pitää vertailla niin voi itse asiassa olla, että sen nuoremman miehen kanssa voisi sitoutuminen onnistua paremmin, kun taas vanhempi mies, joka ei esim. 35- 40- vuotiaana ole vielä perustanut perhettä niin ei välttämättä siihen olekaan aidosti motivoitunut ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muissa maissa kyllä nimenomaan bachelor/bachelorette -formaatista on tulleet ne avioliitot ja lapset. EA-formaatista taas vain joku yksi tai kaksi korkeintaan kaikista maista yhteensä.
Usassa 22 bachelor-kaudesta on syntynyt kaksi "pysyvää"paria. Bachelorettessä hiukan paremmin, mutta vain muutama avioliitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Rouvinen olisi ollut tuolla bachelorettessa Jennyä tavoittelemassa, tuskin olisi kelvannut.
No ei varmaan aiemman toimintansa takia. Mutta jos ei olisi yhteistä historiaa bachelorissa, niin ihan hyvin olisi voinut kelvatakin.
Veikkaan ettei tuo Jenny mitään aviomiestä edes ollut etsimässä. Jos on jo kolmatta kertaa tyrkyttämässä itseään samassa tosi-TV sarjassa niin kyllä siinä vaan sitä julkisuutta halutaan. Ehkä ne miehetkin kelpaa pikapantavaksi mutta en usko Jennystä edes olevan oikein pysyvään liittoon.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan ettei tuo Jenny mitään aviomiestä edes ollut etsimässä. Jos on jo kolmatta kertaa tyrkyttämässä itseään samassa tosi-TV sarjassa niin kyllä siinä vaan sitä julkisuutta halutaan. Ehkä ne miehetkin kelpaa pikapantavaksi mutta en usko Jennystä edes olevan oikein pysyvään liittoon.
Minä kyllä veikkaan, että jos olisi sopiva ehdokas ollut tarjolla, niin olisi ollut valmis. Nyt ei ollut.
Mutta varmasti on kokemuksesta viisastuneena ottanut osallistumisen osittain mukavana työkeikkana vailla ylisuuria odotuksia. Ja ihan hyvä niin.
Millähän tavalla Jesse ja Tero olivat sairastuneet, kun eivät päässeet tilintekoon? Veikkaan egon murtumaa tai hölösuutulehdusta