Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks jopa ruokaihmiset lausuu BOLOKNESE

Vierailija
01.10.2018 |

Kun se lausutaan BOLONJEESE

Mikä siinä on niin vaikeeta?????

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että ovat ruokaihmisiä.

Vierailija
2/49 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääntäminen. Se on vaikeeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoohan moni myös lasakne, brushetta ja tsiapatta.

Vierailija
4/49 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se mene polonääs?

Vierailija
5/49 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä ei ole pätemisen tarvetta.

Vierailija
6/49 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen ei tarvitse ääntä italiaa kuin syntyperäinen italialainen. Eivät hekään äännä suomea kuin natiivit.

Ihme niuhkoja olette.

Vierailija
7/49 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKS=miksi en ymmärrä kyssäriä

Vierailija
8/49 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen ei tarvitse ääntä italiaa kuin syntyperäinen italialainen. Eivät hekään äännä suomea kuin natiivit.

Ihme niuhkoja olette.

Jos suomalainen ruokakulttuuri olisi samalla tasolla kuin italialainen, kaikkialla maailmassa osattaisiin lausua 'karjalanpiirakka' ja 'muikkukukko'.

Vierailija
9/49 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha! Dats me, lasagnen osaan vääntää lasanjeksi. Brushetta kai oikeammin olisi bruscetta (suomalaisittain lausuttuna) ja tsiapatta kiapatta/Tsiapatta? Vai?

T. En ole hirveästi ikinä jaksanut ruuasta puhumisesta/kokkaamisesta välittää. Toisaalta olen koukussa kokkausohlemiin ja olen lievästi kateellinen ihmisille, jotka osaavat laittaa ruokaa.

Vierailija
10/49 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lausun "PolonNeese"

Jos oikein riehaannun henkisesti, saatan sitten kuojailla muuten. Mutta yleensä se menee tuolla.

Vierailija
11/49 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha! Dats me, lasagnen osaan vääntää lasanjeksi. Brushetta kai oikeammin olisi bruscetta (suomalaisittain lausuttuna) ja tsiapatta kiapatta/Tsiapatta? Vai?

1: Prusetta

2: Siapatta

Vierailija
12/49 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lausun "PolonNeese"

Jos oikein riehaannun henkisesti, saatan sitten kuojailla muuten. Mutta yleensä se menee tuolla.

kuojailla?

Vierailija
13/49 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. En ole hirveästi ikinä jaksanut ruuasta puhumisesta/kokkaamisesta välittää. Toisaalta olen koukussa kokkausohlemiin ja olen lievästi kateellinen ihmisille, jotka osaavat laittaa ruokaa.

Lasanje, brusketta, tshabatta. En ole ruoka- vaan musiikkialan ihminen, niissä kuvioissa tuli opiskeltua italiaa.

Vierailija
14/49 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lausun "PolonNeese"

kuojailla?

Niin kuojailu=leikkiminen

Vierailija
15/49 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa on kyllä helpot ääntämissäännöt, mutta jos ei ole harrastanut, ei välttis osaa. Ja mitä sekin muka haittaa jos ei osaa? Tsiisus.

Vierailija
16/49 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon mammalle aina et tehään poloneesiä. Aijettä se on hyvää.

Vierailija
17/49 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmin just tollanen kuin sinä ap, kunnes tajusin, että en osaa edes sitä bolognesea laittaa. Joten rupesin harjoittelemaan ruoanlaittoa ja vähensin suunsoittoa.

Vierailija
18/49 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki osaa ääntää oikein. Eivät kaikki ole yhtä hyviä muussakaan. Senpä takia moni lausuu tahallaan korostetun väärin, muka huumorilla, jottei joutuisi pilkatuksi. Ja "ärsyttävämpää" kuin lausua joku lasagne väärin, on sen väärinkirjoitus, kuten usein näkee, eli 'lasange'.  Tuon voi sentään opetella tekemään oikein. eri

Vierailija
19/49 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan eri apinoita täällä pohjosessa. Noitten viininlitkijöiden kieli ei taivu kuten meillä. Oishan se hullua jos S-kirjaimet käännettäs C:ksi  tai milloin K ois G.  Ei meille ole tarvetta koko merkille C, 'see'.. , kun se on 'äss', ninku Saksmannitkin sanoopi "ess" (melkein oikein)

Sit tuo 'Geeee' sehän on näillä muilla leukavikasilla *ghhh* eli niinkuin se pitäisikin sanoa, ei sekään kuulu suomenkieleen :)

Ei taira toimia täälrr Suamess.

Vierailija
20/49 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkäs tortilla lausutaan?

to(r)tiija?