Miksi työnantaja ei saa valita työntekijöidensä?
Olisi ihan oikein että esimerkiksi kukaan aktivisti joka toimii yritystä vastaan ei pääsisi paikkaan töihin. Kettutytöt turkistarhoille jne...
Sama AY- aktivistien kanssa. He aiheuttavat nyt niin paljon hallaa työnantajalleen osoittamalla mieltää hallitusta (ei edes sitä omaa työnantajaa) vastaan?
Tällä tuskin on yrityksissä yhteishenkeä ja viihtyvyyttä lisäävää vaikutusta.
Ihan älytöntä touhua!
Kommentit (12)
Ilman ay-liikkeen toimintaa ei olis sinullakaan mahdollisuutta parantaa työpaikkasi oloja vaan valittamisesta joutuisit pihalle. Ammattiliitoilla on mahdollisuus neuvotella myös sinun palkkaasi ja työoloja paremmaksi.
Mitä otsikko tarkoittaa? Yrityshän nimenomaan saa valita työntekijänsä....
Vierailija kirjoitti:
Ilman ay-liikkeen toimintaa ei olis sinullakaan mahdollisuutta parantaa työpaikkasi oloja vaan valittamisesta joutuisit pihalle. Ammattiliitoilla on mahdollisuus neuvotella myös sinun palkkaasi ja työoloja paremmaksi.
Totta kai olisi. Eihän työnantaja saa minun työpanostani jos ei tarjoa minulle sellaisi ehtoja joiden kanssa suostun työtä tekemään.
Saahan se valita. Se että jos yrittäjänä jätät palkkaamatta henkilön X, ei sitä tarvitse kenellekään perustella. Kunnallisella puolella voi tehdä valituksia ja vaatia, että pätevin henkilö tulee valita. Yksityisellä puolella ei sellainen ole mahdollista.
Saa valita mitä? Oletko sinä ap kännissä jo aamusta, ihan älytön määrä kielioppivirheitä aloituksessasi.
Totta kai työnantaja valitsee työntekijät. Vai mitä kuvittelit, että palkkautilanteessa tapahtuu? Mutta meillä on täällä semmoiset, länsimaiseen demokratiaan olennaisesti kuuluvat asiat kuin sanan-, mielipiteen- ja järjestäytymisvapaus. Jokainen saa kuulua poliittiseen puolueeseen, ammattiyhdistykseen tai aatteelliseen järjestöön ja ilmaista mielipiteensä ilman, että sen perusteella saa joku porvarinpösilö antaa potkut.
Kyllä, luit aivan oikein. Duunarit myyvät työnantajille vain työpanoksensa, eivät sieluaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai olisi. Eihän työnantaja saa minun työpanostani jos ei tarjoa minulle sellaisi ehtoja joiden kanssa suostun työtä tekemään.
Jos olet aloittaja, niin ei sinulla ole sellaisia taitoja, joista yksikään työnantaja maksaisi yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä toiveajattelua. Jos yrityksessä on 500 työntekijää, yhden työpanos on kuin pieru saharassa.
Ja toisekseen, miksi työntekijöillä ei olisi omaa ammattiliittoa tai joku, joka valvoo heidän etujaan, kun lähes kaikki työnantajat kuuluvat oman alansa työnantajaliittoon ja vielä eri yrittäjäjärjestöihn, josta saa apua henkilöstö asioihin.
Ainakin meillä töissä tehdään yhteistyötä, niin työntekijän ammattiliiton, kuin firman työnantajaliiton kanssa ja vielä ongelmitta.
Ap. on suuret kuvitelmat, kun kuvittelee valvovansa yksin etujaan, kun todellisuudessa hänenkin työnantajansa kuuluu johonkin työnantajaliittoon, nöin ainakin uskon olevan.
Ihan samalla tavalla voidaan kysyä, miksi työnantajat kuuluvat oman alansa työnantajaliittoon?
Miksi ei sitten työntekijät kuuluisi omaansa ay-liikkeeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kait voisit neuvotella etusi, jos työskentelet jossakin nyrkkipajassa, mutta et silloin jos työssä on satoja työntekijöitä, ei työnantajalla sellaiseen olisi edes aikaa.
Silloin neuvottelevat työntekijän ammattiliitto ja työnantajaliitot keskenään.
Missähän sekin kettutyttö on, joka haluaa työpaikan turkistarhalta?
Ilman AY-liikettä ap saisi aivan vapaasti sopia 12-tuntisesta työpäivästä ja ainakin 6-päiväisestä työviikosta. Sairastuessa palkka lakkaisi tulemasta tai potkut tulisi. Vuosilomasta ei tarvitsisi haaveilla.
Työntekijöidensä mitä?