Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairastuuko masennukseen pitkäaikaistyöttömyyden vuoksi?

Vierailija
30.09.2018 |

Aiheuttaako pitkäaikaistyöttömyys masennusta? Miten ihminen masentuu?

Aiheuttaako masennusta itsemurhan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin lehdestä, että joku ihminen oli sairastunut masennukseen, koska ei päässyt eläkkeelle toiminnallisen häiriön vuoksi, ts. terveyssyistä. Viranomaishässäkän vuoksi siis sairastui - ja taustalla tietenkin kaiket voimat vievä sairaus.

Miten pitkäaikaistyöttömyys vaikuttaa psyykeen? Epäilen että minä olen hiljaa ja huomaatta sairastunut masennukseen, vaikka sitä ei ole diagnosoitu. Osaan peittää oloni hyvin. Kukaan ei päälle päin uskoisi.

Vierailija
2/12 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli mitä haluat kuulla? Ei ihminen ole immuuni ajan hengelle eikä toisten tuomitsevuudelle ja tarpeelle pitää työtöntä syntipukkina.

Saa olla tavallisen kova luu, ettei sellainen tekisi tuhojaan. Pitää löytää uusi identiteetti, joka laittaa kampoihin sinun puolestasi. Jotta sinä pääset keskittymään omaan elämääsi, joutumatta puolustautumaan aina ja kaikkialla. Pitää käsittää, että et ole yksin, vaikka siltä tuntuu. Nykymaailma vain haluaa sinun uskovan niin. Koska se oksentaa oman pahan olonsa sinun päällesi. Joten, hanki suojakilpi. Ja tee sen takana hyviä asioita omaan tahtiisi. Itsellesi ja muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin asiakkuus on jatkunut vuosikausia. Sama virkailija on ollut jo pitkään. Mitään muutosta ei ole tapahtunut. Välillä olen ollut työvoimapoliittisessa toimenpiteessä (korkeakoulutettujen kurssi, joka ei johtanut kenenkään kohdalla työllistymiseen), nyt opiskelen alaa, joka täydentää opetusoikeuttani. Silti en enää jaksa uskoa että koskaan saan tehdä haluaamaani työtä, eli olla aineenopettaja.

Ahdistus on niin paha, että minua oksettaa. Olen vuodesta toiseen lamaantunut ja masentunut. Ikää minulla on 50 vuotta. Mielialalääkkeet eivät ole ratkaisu - Tuonela on.

Vierailija
4/12 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahanpuute tekee huonoa.

Vierailija
5/12 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahanpuute on todellista. Niin on myös tulevaisuuden näkymien puute. Mitään muutosta ei ole luvassa. Samaa pelkkää itkua ja surua. Miksi kukaan ei auta? Miksi kukaan ei laske mitä työttömyys, tarpeettomuus ja turhan ihmisen osa elämässä, maksaa?

Mun on pakko roikkua työkkärissä noin 600 euron työmarkkinatuen vuoksi. Työkkäristä en ole koskaan saanut ensimmäistäkään työtarjousta, eli se siitä työnvälityksestä. Sen sijaan olen laittanut itse lukuisia työhakemuksia, joista yksikään ei ole johtanut työllistymiseen.

Vierailija
6/12 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairastu. Rahan puute on huono juttu. Työvoimavirkailijoiden suhtautuminen työttömään on (ollut) ongelma, mutta trendi on onneksi ollut näiden vähenevä puuttuminen työttömän elämään. Jossain koulutuksessa tapaa joskus työttömiin nuivasti suhtautuvia, mutta onneksi harvoin.

Vierailija
7/12 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahanpuute on todellista. Niin on myös tulevaisuuden näkymien puute. Mitään muutosta ei ole luvassa. Samaa pelkkää itkua ja surua. Miksi kukaan ei auta? Miksi kukaan ei laske mitä työttömyys, tarpeettomuus ja turhan ihmisen osa elämässä, maksaa?

Mun on pakko roikkua työkkärissä noin 600 euron työmarkkinatuen vuoksi. Työkkäristä en ole koskaan saanut ensimmäistäkään työtarjousta, eli se siitä työnvälityksestä. Sen sijaan olen laittanut itse lukuisia työhakemuksia, joista yksikään ei ole johtanut työllistymiseen.

Suomessa ei oikein vieläkään ihmiset tajua, että se henkilö, kuka on vastuussa sinun hyvinvoinnistasi. Siihen löytyy vastaus, katsomalla vessan peiliin. Mene siis vessaan ja kysy peililtä, kuka on tästä vastuusta?  Siitä alkaa se nousu.

Sen jälkeen alat keräämään vaikka pulloja, kassavirta tavoite 1. työpäivälle 0,80 eur. Siitä se lähtee.  Pullojen keräämisessä täytyy muistaa kirjata kaikki tulot ja ilmoittaa ne sitten veroilmoituksessa, tästähän oli puhetta YLE:n Uutisissa.

Ja muista aina säännöllisesti jutelle sille kaverille, vessan peilissä.

Vierailija
8/12 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei oikein vieläkään ihmiset tajua, että se henkilö, kuka on vastuussa sinun hyvinvoinnistasi. Siihen löytyy vastaus, katsomalla vessan peiliin. Mene siis vessaan ja kysy peililtä, kuka on tästä vastuusta?  Siitä alkaa se nousu.

Sen jälkeen alat keräämään vaikka pulloja, kassavirta tavoite 1. työpäivälle 0,80 eur. Siitä se lähtee.  Pullojen keräämisessä täytyy muistaa kirjata kaikki tulot ja ilmoittaa ne sitten veroilmoituksessa, tästähän oli puhetta YLE:n Uutisissa.

Katsos kun ulkopuolinen maailma on nyt kuitenkin jo jaettu muille, yleensä rikkaille. Joten ei ole normaalilla hepulla mahdollista olla vastuussa hyvinvoinnistaan. Sellainen on nyky-yhteiskunta, ja on ollut jo satoja vuosia. Joten kaikkien ihmisten hyvinvointi on kaikkien muidenkin ihmisten vastuulla.

Vierailija
9/12 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää tuo, että pitäisi kirjata pulloista ja tölkeistä saadut rahat veroilmoitukseen. Kuinkahan moni pullo jää keräämättä, toisaalta uskon, ettei monikaan merkitse niitä ylös.

Vierailija
10/12 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun ulkopuolinen maailma on nyt kuitenkin jo jaettu muille, yleensä rikkaille. Joten ei ole normaalilla hepulla mahdollista olla vastuussa hyvinvoinnistaan. Sellainen on nyky-yhteiskunta, ja on ollut jo satoja vuosia. Joten kaikkien ihmisten hyvinvointi on kaikkien muidenkin ihmisten vastuulla.

Se on nimenomaan näin, jos menet keräämään jonkun toisen jättämän pullon, tai myymään leivinjauhetta tai oreganoa alueella, joka ei sinulle kuulu. Voi käydä todella ikävästi, siis todella ikävästi. Ei kannata tehdä mitään.

Vierailija
11/12 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suuri joukko pitkäaikaisTYÖLLISIÄKIN sairastuu masennukseen!

Esim. minä.

Vierailija
12/12 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sairastuu, se on väistämätön asia. ja sitten erakoidut ja ei ole tekemistä eikä kyllä rahaa edes käydä uimahallissa. ruoka avun pummit ovat kavereitasi ja niillä ei hissi nouse aina ylös saakka. naista et saa koska olet työtön paska. masennus jäytää sielua, yksin olo ja paskafeelis. tietokoneella roikkuminen, pelaaminen.