Apua soliskuopassa tuntuu patti :(
Mulla on siis suurentuneita imusolmukkeita korvan lähistöllä 2 joista toinen tosi kipeä, 2 kaulan sivulla, jotka ei kipeitä. Tunnusteli soliskuoppaa ja nyt sielläkin on patti joka muljuaa. En olisi edes tajunnut tunnustella näitä ilman tuota kipeää ja turvonnutta imusolmuketta. Mulla on samalta puolelta ollut niska usein jumissa ja korvassa kipua, ei jatkuvaa.
Nyt myös lievää pahoinvointia. Kuumetta ei ole, satunnaista yöhikoilua kyllä.
Sen verran googletin, että pelästyin onko mulla syöpää vai voiko tällaiset oireet olla muuta?
Verikokeessa esim.lymfooma ei vissiin näy?
Itku tuli kun luin, olen kahden pienen lapsen äiti.
Kommentit (14)
Mulla ei oi ollut flunssaa vain korva/poskikipua, ihottuma korvan takana ja niskajumia.
Onko kenelläkään ollut imusolmuketta soliskuopassa ilman että se olisi ollut syöpää?
Ap
Syöpä ei tee imusolmukkeita kipeiksi. Niska- ja korvakivun ei myöskään yleensä pitäisi liittyä lymfoomaan. Mene nyt kuitenkin sinne lääkäriin mahdollisimman nopeasti. Diagnoosi tehdään ottamalla koepala imusolmukkeesta. Tiedän kokemuksesta, että sen odottaminen on kamalaa. Tsemppiä!
Vain korvan alla oleva imusolmuke on kipeä, muut ei. Nämä ilmeistyi vasemmalle puolelle kaulaa ihan muutamassa päivässä.
Mikä muu voisi tehdä toiselle puolelle kaulaa imusolmukkeiden reagointia?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oi ollut flunssaa vain korva/poskikipua, ihottuma korvan takana ja niskajumia.
Onko kenelläkään ollut imusolmuketta soliskuopassa ilman että se olisi ollut syöpää?
Ap
Minulla. Tuli noin 10 vuotta sitten, ilmeisesti jonkun infektion seurauksena. Sisätautilääkäri lähetti ultraan, katsottiin kaulan imusolmukkeet, kilpirauhanen ja soliskuopat. Kaikki imusolmukkeet normaaleja, myös se soliskuopan. Radiologi ei nähnyt tarvetta ohutneulanäytteelle. Tämän jälkeen ultrattiin myös rinnat, eikä mitään löytynyt.
Minkä kokoinen tämä sinun imusolmukkeesi on? Jos on alle 2 cm, niin voi ihan hyvin olla hyvälaatuinen, ”kuollut” imusolmuke, kuten minulla.
Ollut useasti, myös soliskuopan kieppeillä. Kipeitä ja ei-kipeitä. Ultrassa katsottu vaarattomiksi. Ekat säikäytti pahasti, nykyään ei enää kun on tottunut.
Vaikea sanoa muljuu kun siihen koskee. On hieman solisluun yläpuolella kaulan juuressa. Ehkä 1,5cm voi olla isompikin
Minulla muuttuu kaikki kaulan jne imusolmukkeet koviksi ja aristaviksi aina kun flunssa on tulossa,
Eikä imusolmukesyöpää kannata pelätä. Siitä selviää. Kannattaa olla rauhallisin mielin ja käydä tutkituttamassa, mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa muljuu kun siihen koskee. On hieman solisluun yläpuolella kaulan juuressa. Ehkä 1,5cm voi olla isompikin
Kutonen jatkaa: kuulostaa täsmälleen samalta kuin mulla oli alussa, ja ihan vaarattomia oli. Joku paikallistamaton tulehdus tekee tuota imusolmukkeille, mulla tais olla alaleuan hampaan muovipaikan alle livahtanut karies jota ei havaittu ennen kuin oli jo tehnyt salassa tuhojaan. Mutta varaa lekuriaika, he lähettää sut ultraan ja saat mielenrauhan. Kävisin myös hampilekurissa jos edellisestä kerrasta on pidempi aika jo.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla on ollut jo muutaman vuoden. Aikanaan tutkittiin eikä lääkäri pitänyt vaarallisenä. Edelleen olen siis hengissä, kuten ehkä voi päätellä siitä että vastaan. Muistaaksen on hyvä jos patti nuljuaa. Kasvaimet on yleensä silleen kiinnittyneitä. Patit voivat kipeytyä jos niitä kovasti hiplaa käsillä.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti on ihan vaaraton, mutta varaa lääkäriaika ja lakkaa räpläämästä sitä nyt siihen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vain korvan alla oleva imusolmuke on kipeä, muut ei. Nämä ilmeistyi vasemmalle puolelle kaulaa ihan muutamassa päivässä.
Mikä muu voisi tehdä toiselle puolelle kaulaa imusolmukkeiden reagointia?
Minulle muistaakseni on lääkäri sanonut, että voi johtua suun tai purennan ongelmista
mulla oli samassa paikassa 15-vuotiaaksi asti, kunnes leikattiin koska tulehtui jatkuvasti ja pahimmillaan oli klementiinin kokoinen. se oli sitten synnynnäinen lateraalinen kaulakystä alkioajan kidusjäänteissä.
kauan meni ennen kuin löytyi lääkäri joka edes otti ultran!
Varaa lääkäriaika niin selviää. Soliskuopassa ei kyllä kuuluisi olla patteja. Kaulalla ja korvalla turvonneet imusolmukkeet on ihan normaaleja, jos on ollut esim flunssaa.