Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun "ihana" tuleva anoppini. Vai onko sittenkään

Vierailija
30.09.2018 |

Asun avoliitossa ja oltiin avokkini kanssa viikon reissussa. Avokin äiti kävi kissoja hoitamassa sillä välin. Oli kyllä "hoitanut" vähän muutakin :) Vaatehuoneen järjestys oli muutettu niin, että avokin tavaroille oli "järjestetty" lisää tilaa, mun tavarat oli tumpattu parille hyllylle. Pikkasen ottaa pattiin.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi järjesteli lisää tilaa poikansa tavaroille ja tuppasi mniän kamat hyllyn perukoille. Minun mielestäni tuossa on aineksia hauskaksi jutuksi kavereille kerrottavaksi.

Jatkan vielä, että jatkossa tietysti rajoittaa anopin mahdollisuuksia päästä järjestelemään ominpäin.

Niin. Mutta sekin syö lopulta voimat ja tekee susta vihaisen, jos joudut jatkuvasti puolustamaan kotianne tunkeilijoilta, ja joudut tekemään sen yksin. Miehesi kommentti viittaa pahasti siihen, että lisää ongelmia on tulossa. Jos hän on todella nuori, on toivoa että aikuistuminen on kesken. Mutta jos hän on reippaasti yli 20, niin ei hyvältä vaikuta.

Vierailija
42/54 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin uskottavaa, ap on valmis jättämään miehensä anopin takia.

Aivan, anoppi voi olla suhteen surma, vaikka mies olisi kuinka ihana.

Mies on ihana nimenomaan siksi, että on tottunut olemaan äitinsä tossutettavana, josta on helppo sopeutua vaimonkin tossutettavaksi. Itsenäinen mies ei hyväksyisi dominointia äidiltään, eikä vaimoltaan. Tuollaiset vaimo vs anoppi riidat ovat ongelma vaan alistuvien miesten kanssa.

En täysin allekirjoita, mutta totuudenjyvä tässä kyllä on.

Räikeimmässä tilanteessa appi on opettanut pojalleen naisen mitätöinnin omalla mallillaan. Poika on tavallaan äidilleen "mies", kun isästä ei siihen ole.

Tällaisessa kuviossa pojan puoliso on ikuinen kakkonen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa kyllä mietin tosissaan. Ap.

Voi hyvää päivää. Mietit eroa miehestä joka oli sinun kanssa reissussa, ja joka ei pystynyt vaikuttamaan vaatehuone-episodiin millään tavalla. Vai mieskö vaatteita järjesteli tahdonvoimallaan? Ehkä sun onkin parasta tehdä ero ja päästää mies etsimään täyspäinen puoliso. Mies != Anoppi. En minäkään tykkää anoppini vimmasta päästä sormet syyhyten järjestelemään keittön kaappeja uusiksi, mutta ei mieheni myöskään ole voinut äitiään valita.

Onko miehesi mielestä ok, että hänen äitinsä järjestelee teidän kotianne oman mielensä mukaan?

Ei ole ok. On tuosta ystävällisesti äidilleen sanonut, mutta silti anoppi keksii aina jotain järjestellä. En voi miehelleni tuosta suuttua, itsehän me se halutaan lapsia katsomaan. Toinen vaihtoehto on ottaa lapset mukaan, mutta silloin vesittyy ajatus meidän omasta lomasta/ajasta. En todellakaan tämän takia miehestäni eroa, ihan absurdi ajatus.

Vierailija
44/54 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen kissat?

Epäiletkö kissojen järjestäneen hyllyt...?

Ehdottomasti. :D

Ei, vaan hän oli mahdollisesti sitä mieltä, että naisen kissoja hoitavalla anopilla on suurempi oikeus penkoa ja järjestää kaappeja. Ei todellakaan ole.

Minulla on penkojatäti, jonka pyydän kylään vain silloin, kun olen piilottanut papereita, jotka häntä kiinnostavat. Hänen miehensä remontoi vuosia sitten asuntoani ja kas, täti tuppasi kylään tutkimaan, kun olin töissä. Viheliäinen tilanne, koska kotiini EI mennä, jos en ole kutsunut. Onneksi mitään luettavaa tai tutkittavaa ei ollut esillä. 

En ollut sitä mieltä, että kissanhoitaja saisi siivota kissanomistajan kaapitkin. Älä laita kommentteja toisten puolesta kun et näiden aivoituksista tiedä.

Mutta jos ap tästä lähtien hankkii toisen kissanhoitajan tai kärsii seuraukset. Menneeseen on vaikea puuttua, mutta anoppikokelaalle voisi sanoa, että anna olla viimeinen kerta kun siivoat meillä yhtään mitään. Tosin siinäkin anoppi voi ottaa tosissaan ja tulevaisuudessa ei auta ap:tä missään.

Se että alkaa vaihtamaan toisten hyllyjärjestyksiä ei ole siivoamista. Sellaisen sopiikin lopettaa. Ap jo itse sanoi ettei anoppi enää hoida kissoja.

Vierailija
45/54 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kuin mun kirjoittamani!! Anoppi teki saman tempun meillä. Kaapit oli järjestetty uusiksi samaan tyyliin kuin anopin kotona on. Keittiön kaapeista oli otettu pöydille sellaista tavaraa mikä ei ilmeisesti anopin mielestä kuulu keittiön kaappeihin. Jos olen joskus "kotimiehenä" anopin kotona, meinaan tehdä tasan saman homman.

Ja hyödyt siitä - miten?

Vierailija
46/54 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi siis asui viikon ap:n asunnossa, pyynnöstä auttamassa kissoja hoitamalla. Johonkin hänen kai oli tavaransa laitettava, vai olisiko hänen teidän mielestänne ollut pidettävä vaatteensa ym viikon aikana tarvittavat tavarat matkalaukussa? Jos ap olisi ajatellut asioita etukäteen, hän olisi itse järjestänyt vähän tilaa anopin tavaroille.

yllä kommentoi nimim. lukutaidoton

Vierailija
47/54 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olisin harkinnut vakavasti uudelleen naimisiin menoa jos olisin tiennyt mitä anopin takia joudun kestämään.

Vierailija
48/54 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää. Mietit eroa miehestä joka oli sinun kanssa reissussa, ja joka ei pystynyt vaikuttamaan vaatehuone-episodiin millään tavalla. Vai mieskö vaatteita järjesteli tahdonvoimallaan? Ehkä sun onkin parasta tehdä ero ja päästää mies etsimään täyspäinen puoliso. Mies != Anoppi. En minäkään tykkää anoppini vimmasta päästä sormet syyhyten järjestelemään keittön kaappeja uusiksi, mutta ei mieheni myöskään ole voinut äitiään valita.

Provoksi tämä paljastui tuon viestin myötä. Aloituksessa ap ei mainitsekaan harmistusta miestään kohtaan, mutta kun tästä ei muodostunutkaan anopinhaukkumisketjua, niin lähti mukaan miehenhaukkumiseen.

Vierailija
49/54 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa mä sanoisin heti ja suoraan tiukasti, että tuolla lailla ei toisen kotona käyttäydytä.

Ja ottaisin avaimen pois. Jos poikansa vinkuisi jotain, eroaisin.

Heti kovat piippuun tai saa loppuelämänsä valitella täällä palstalla.

:D

T. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon

Vierailija
50/54 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot tainut saada anopiksi mieheni siskon. Hän oli meillä hoitamassa lapsia (palkattuna), kun oltiin miehen kanssa lomalla. Kun tultiin kotiin, niin huonekalujen paikat oli vaihdettu ja kaikki vaatekaapit oli käyty läpi.

Vierailija
51/54 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi siis asui viikon ap:n asunnossa, pyynnöstä auttamassa kissoja hoitamalla. Johonkin hänen kai oli tavaransa laitettava, vai olisiko hänen teidän mielestänne ollut pidettävä vaatteensa ym viikon aikana tarvittavat tavarat matkalaukussa? Jos ap olisi ajatellut asioita etukäteen, hän olisi itse järjestänyt vähän tilaa anopin tavaroille.

Häh?

Kyllä minä ainakin pystyisin viikon elämään niin että ne APn luona tarvittavat tavarat olisivat joko laukussa tai vaikkapa keskellä keittiön pöytää.

Miksi minun pitäisi saada ’asettua taloksi’?

Ja AP - tuo anopin käytös on asiatonta - mutta me emme vanhemmillamme juurikaan mitään voi, joten pidä perspektiivi (äläkä päästä anoppia enää yksin teille huseeraamaan) mutta on melko suoraviivaista tuon takia miestä jättää. Nyt valot päälle hei, naps!

T. Itsekin jo anoppi.

Meillä sekä oma äiti että anoppi ’tuhosivat’ vuorotellen vaatteita - vaikka miten pyysimme että he vain ja ainoastaan viettävät mukavaa aikaa lastenlasten kanssa. Joka ikinen kerta (molemmat!) pesivät likapyykkikorin tyhjäksi tyyliin ’tummat 40 ja vaaleat 40’ - vaikka aina ne korin pohjalle jääneet olivat joko voimakkaan värisiä, menossa ekaa kertaa pesuun ja/tai silkkipaitoja / villahaalareita yms jotka aina menivät piloille 😡tai pilasivat muut pyykit (kyllä näitä alusavaatteita tällaisina vähän pinkin värisinä voi ihan hyvin käyttää, ei niitä kukaan näe😡)

- meillä siis ainoa vaihtoehto oli piilottaa pyykit autotalliin jos mummot tulivat hoitamaan lapsia 😂

Vierailija
52/54 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kuin mun kirjoittamani!! Anoppi teki saman tempun meillä. Kaapit oli järjestetty uusiksi samaan tyyliin kuin anopin kotona on. Keittiön kaapeista oli otettu pöydille sellaista tavaraa mikä ei ilmeisesti anopin mielestä kuulu keittiön kaappeihin. Jos olen joskus "kotimiehenä" anopin kotona, meinaan tehdä tasan saman homman.

Ja hyödyt siitä - miten?

Jos vaikka siten, että anoppi tajuaisi miten raivostuttavaa on kun joku jolle hänen kotinsa järjestys ei kuulu pätkääkään, järjestää tavarat mieleisiinsä paikkoihin. Jos on fiksu, tajuaa vihjeen.

Vierailija
53/54 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammanpojasta vaimonpojaksi sitten :D

Ei kun tuo olisi se normaali kuvio. Iso osa miehistä heittäytyy paapottavaksi kuin koira rapsutettavaksi, eikä aikuistu koskaan. Toinen iso osa ei niinkään tee tuota, koska korostaa riippumattomuuttaan - mutta ei siis myöskään voi osallistua perheen huoltamiseen, koska kapina on jäänyt päälle. Eli poikia ollaan sitten kuitenkin.

Mutta tämän tarinan mammanpoika ei koskaan lakkaa olemasta mammanpoika. Hän ratsastaa mamman selässä taistoon vaimoa vastaan ja virnuilee sieltä salaa, kun on sentään niin miehekäs olo kun naiset hänestä tappelee. Koska hän tietää ettei yksin pärjäisi vaimoaan vastaan ja uskoo vankalta kokemuspohjalta että tasapuolinen yhteistyösuhde naispuolisen kanssa on mahdottomuus, niin hän on sitten lohikäärmeritari. May the Force be with him. Ja yrittää vain tarkkaan pysyä pois ratsunsa sierainten ulottuvilta.

Vierailija
54/54 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mammanpojasta vaimonpojaksi sitten :D

Ei kun tuo olisi se normaali kuvio. Iso osa miehistä heittäytyy paapottavaksi kuin koira rapsutettavaksi, eikä aikuistu koskaan. Toinen iso osa ei niinkään tee tuota, koska korostaa riippumattomuuttaan - mutta ei siis myöskään voi osallistua perheen huoltamiseen, koska kapina on jäänyt päälle. Eli poikia ollaan sitten kuitenkin.

Mutta tämän tarinan mammanpoika ei koskaan lakkaa olemasta mammanpoika. Hän ratsastaa mamman selässä taistoon vaimoa vastaan ja virnuilee sieltä salaa, kun on sentään niin miehekäs olo kun naiset hänestä tappelee. Koska hän tietää ettei yksin pärjäisi vaimoaan vastaan ja uskoo vankalta kokemuspohjalta että tasapuolinen yhteistyösuhde naispuolisen kanssa on mahdottomuus, niin hän on sitten lohikäärmeritari. May the Force be with him. Ja yrittää vain tarkkaan pysyä pois ratsunsa sierainten ulottuvilta.

Aika katkeran kitkerää oksennusta tällä kertaa. Jos sinä olet onnistunut täydellisen mammampojan valitsemaan niin koita elää valintasi kanssa. Me muut ollaan löydetty ihan fiksut miehet, ja joiden äidit on enemmän tai vähemmän kiinnostuneita järjestelemään kaappeja uusiksi kun ollaan pois maisemista. Tärkeintä ehkä kuitenkin ettei me vedetä rantapalloa nenään jos anoppi on erehtynyt vähän kaappia järjestelemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän