Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työnantajat suhtautuvat epäillen kun ei ole LinkedInissä?

Vierailija
30.09.2018 |

Tämä varsinkin kaikilla mediaseksikkäillä aloilla. Miksi näin on? Mikä pakko siellä LinkedInissä on olla? Sen ei ainakaan pitäisi olla mikään kompetenssimittari todellakaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sama kokemus. Parissa haastattelussa on jäänyt käsitys, että Linkedinissä täytyy olla. Liityin sitten LinkedIn ja eräässä haastattelussa vähän aikaa sitten kiiteltiin minua siitä, että olin käynyt katsomassa heidän yritystään Linkedinissä. Rekrytoijat huomaavat kaiken. En saanut paikkaa, mutta opinpahan tämän.

Kai pitäisi jotenkin esittää, että osaa verkostoitua ,😁

Vierailija
2/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

LinkedIn on huoripukkien mellastuskenttä nykyisin ja menettänyt täysin arvonsa muuna.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3263583/linkedin-iskupaikka-etenkin-var…

Pieni hetki siellä, ja vanha mätisäkkivartaloinen Sales Manager on ahdistelemassa ja vaatimassa mekon alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla jos on esim. it-alalla. Itse hain yhtä paikkaa vuonna 2010 (ja sainkin kyllä paikan) ja silloin työantaja kovasti ihmetteli etten ollut päivittänyt linkedin-profiilia kunnolla ajan tasalle. Jos en olisi ollut siellä ollenkaan, en varmaan olisi saanut koko paikkaa. En ollut tajunnut kuinka tärkeä tuo on.

Vierailija
4/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LinkedIn on huoripukkien mellastuskenttä nykyisin ja menettänyt täysin arvonsa muuna.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3263583/linkedin-iskupaikka-etenkin-var…

Pieni hetki siellä, ja vanha mätisäkkivartaloinen Sales Manager on ahdistelemassa ja vaatimassa mekon alle.

Jep! Limainen hymy, punertava kraka merkkinä ”viriilistä”?

Vierailija
5/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon Linkedinissä, mutta en ole aktiivinen, enkä ymmärrä koko hypetystä asian suhteen. Edellisessä työssä ollessani päivitin sinne asioita joita kuului työn puolesta päivittää, en juuri muuten ollut kiinnostunut sivustosta.

Nyt en vuoteen ole ollut ko. paikassa töissä, mutta näen että viikoittain joku sieltä käy kurkkaamassa profiiliani. En ole viitsinyt päivittää nykyistä työtäni sinne, koska en näe sillä mitään lisäarvoa työnantajalleni tai itselleni. Pidän työstäni enkä ole aikeissa vaihtaa toiseen, koska tässä pääsen kehittymään ja oppimaan uutta vielä pitkään.

Edellisen pomoni kanssa meillä ei synkannut ja tiedän että on kiinnostunut olenko löytänyt töitä. Olen, mutta se ei kuulu hänelle. Eikä ikipäivänä uskoisi minun saaneen sellaista työtä minkä sain, joka on monin verroin ylempänä kuin tehtävä hänen alaisenaan. Antaa rauhassa nauttia siitä ajatuksesta, että olettaa minun kenties olevan yhä työttömänä... sopii hänen luonteeseensa hyvin.

Jos työskentelee tehtävässä jossa some on tärkeässä roolissa, ymmärrän näiden kanavien käytön. Jos tehtävä ei mitenkään vaadi sitä, en ymmärrä että painostetaan maija ja matti meikäläisiä kuluttamaan arvokasta työaikaa käyttämään somekanavia. Muutenkin työaikana voi olla kiire hoitaa ne oleelliset asiat, saati keksiä jotain muka hienoa päivitettävää josta työnantaja saattaisi hyötyä.

Vierailija
6/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksaisi olla aktiivinen, niin siitä profiilista näkisi, että kyseinen henkilö seuraa mitä alalla tapahtuu tms. Olen kyllä itse laiska asian kanssa, mutta voisin kuvitella tuolla olevan merkitystä.

Vierailija
7/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan, että olen kiinnostunut yksityisyydestäni, enkä mielelläni laita tietojani nettiin.

Vierailija
8/8 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bisnesmaailma pyörii lähestulkoon pelkästään trendien ympärillä ja jos työntekijä on vastahakoinen alistumaan trendijuttuihin, tuskin hän on kovin tottelevainen muutenkaan. Huono palkollinen siis. Kannattaa ryhtyä yrittäjäksi jos ei kiinnosta pokkuroida muiden pillin mukaan.