Voisiko joku perustella, että mikä siinä miesgynessä pelottaa?
Tuli tämän päiväisistä ketjuista mieleen. Itse olen käynyt enimmäkseen mies gynekologilla, koska olen ollut lapsettomuushoidoissa ja hoitavaksi lääkäriksi sattui mies. Hoitoja kesti yhteensä parisen vuotta ja välillä käyntejä oli useampia viikossa. Myös toimenpiteet teki mies. Välillä oli toinenkin miesgyne polilta, ihan satunnaisesti sattui joku nainen.
Miksi olisi pitänyt kokea jotenkin pelottavana? Pystyin jopa turisemaan niitä näitä toimenpiteiden aikana.
Kommentit (82)
Minäkin olen oman osani gyneillä juossut kiitos vuosien lapsettomuushoitojen. Yhden ainoa kerran oli miesgyne, ja kokemuksesta jäi vähän ällö olo. Gyne oli jotenkin liian hellä, ihan selvä ero oli naisgyneihin, jotka koin jotenkin asiallisemman tuntuisiksi.
En haluaisi näyttää itseni intiimimpiä paikkoja vieraalle miehelle. Se tuntuu jotenkin pakottamiselta. Sen lisäksi jokaikinen miesgyne on ollut yli 50-vee, ja aina ovat naisia kovakouraisempia ja valittavat kun jännitän ronkkimisiaan.
Kiusallista ja vastenmielistä!
Ei pelota mikään, on vaan epämukavaa olla miehen räplättävänä. Kerran jouduin miesgynelle kun muita ei ollut sillä hetkellä saatavilla ja se oli kamalaa. Ultratessa en katso laitteeseen vaan ulos ikkunasta tai muualle mutta tämä mies huusi: ”katso näyttöön!” Miksi ihmeessä, en mä ole sen alan asiantuntija.
Minusta miesgyne mieluummin kuin nainen. Kerran teininä - noin elämäni toinen gynekäynti - iäkäs naisgyne oli kovakourainen ja koko tutkimuksen ajan sattui. Miesgyneillä (2 kpl) joita on sittemmin ollut, on ollut huomattavasti hellemmät otteet. Olen myös itse terveydenhuoltoalalla, joten ymmärrän ettei siinä tilanteessa ole yhtään mitään seksuaalista.
Vierailija kirjoitti:
En halua näyttää alapäätä miehelle..ties mitä ne ajattelee....
N21
Mitä luulet mitä minä ajattelen 😜
T. Kätilö ja lesbo
Vierailija kirjoitti:
Ovat olevinaan häveliäitä eivätkä muka ilkeä levittää haarojaan mieslääkärin nähtäville. Mutta odotas, kun vastaan tulee yhden illan hoito, niin ei ole mitään syytä häpeillä, vaan ollaan römpsä levällään ihan mielihalusta.
Joopajoo, kuvittele mitä huvittaa.
Minulla on huonoja kokemuksia miesgynekologista. Hän oli erittäin epäasiallinen ja kovakourainen. Tiedän, että pitäisi yleistää, mutta en ole uskaltanut sen jälkeen mennä miesgynekologille. Onneksi minulla on nyt hyvä ja asiallinen gynekologi, jonka vastaanotolle menemistä ei tarvitse pelätä.
Onko Helsingissä yksityisellä mies gynejä?
Kerran eräs miesgyne tunki nenänsä niin lähelle, että tunsin sen alapäälläni. Ei muka nähnyt mitään kun olin niin jännittynyt. Tämä sukupuolitautien poliklinikalla. Sen jälkeen olen pelännyt miesgynejä.
Oli hirveän kovakourainen, ja hoitajakin pyöritteli minulle silmiään vieressä, häveten miesgyneä.
Mua ujostuttaa ja hävettää mennä miesgynelle. Voisin kyllä silti mennä, jos ei vois valita naisgyneä. Olen käynyt mieslääkärillä peräaukon tutkimuksessakin ja ei ollut yhtään kamalaa. Vähän hävetti vaan se miltä näytän housujen alta. Ja en oikein kehdannut puhua avoimesti kaikista oireista, vaan halusin vain mahdollisimman äkkiä pois. Näin kyllä teen naislääkärilläkin, että ei sillä. Jotenkin jännitän kauheasti kaikkia vastaanottokäyntejä.
Vierailija kirjoitti:
Miesgyne kerran läpsäisi tarkastuksen jälkeen pepulle ja sanoi valmista tuli. Tuon jälkeen olen halunnut naisgyneille! :(
N22
Mitenhän sä muka olet ollut tutkittavana? Gynen tutkintatuolissahan perse on kiinni penkissä.
Mulla taas kokemus että etenkin vanhemmat naiset ovat kovakouraisia gynejä. Miehiäkin on toisinaan ollut ja he ovat tehneet sen hellävaraisemmin.
Vakkarini on kuitenkin nuorehko naislääkäri joka on todella asiallinen ja ystävällinen. Voisi olla mieskin jos olisi sellainen vastaan osunut.
Minun tapauksessani vika on ihan minussa. En vaan voi sille mitään, että mies ronklaamassa alapäätä aiheuttaa tietyn jännitteen - joko positiivisen tai negatiivisen.
Varmasti ne gynet ihan asiallisia osaa olla, itselle tulee vaan hommasta vaivaantunut olo. Ei siinä sen kummempaa.
Miettikääpä, miksi sinne hakeutuu miehiä "jotka on hellempiä pimpille." Tuo, että tutkivat jotenkin hellästi toistuu eri viesteissä.
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä, miksi sinne hakeutuu miehiä "jotka on hellempiä pimpille." Tuo, että tutkivat jotenkin hellästi toistuu eri viesteissä.
No huoh. Gynekologin ammatti on ehkä maailman epäseksikkäin, joutuu näkemään kaikenlaista eritettä ja tulehdusta että seksi on tuskin ekana mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas nainen joka käy miesgynellä vuosia jopa useita kertoja viikossa täytyy olla jotenkin koulinut itsensä. Anteeksi en keksinyt parempaa sanaa. Mutta kyllä se varmasti sinussa jotakin herättää, laitat sen vaan piiloon suhtautumalla viileästi.
Millaisessa tilanteessa gynellä pitää käydä jopa useita kertoja viikossa?
Ap on käynyt vuosia samalla lääkärillä hoitojen takia, hän ei ole saanut valita jos on ollut julkisella puolella. On siis pitänyt mennä aina samalle miehelle. Hän on todennäköisesti myös vähän aivopesty, että hieman töykeä kohtelu ja liukuhihnamaisuus, kovakouraisuus jne. on ihan ok.
On myös monia, jotka ajattelevat, että ehdottomasti mieluummin mies kuin nainen! Itse olen käynyt Helsingissä erittäin ammattitaitoisella miesgynellä. Hän vastaa tai ainakin aiemmin vastasi Hyksin synnytyksistä. Kannattaa myös muistaa että gynekologian/naistentautien lääkärit eivät varmaankaan opiskele alaa pääasiassa pimpin räplääminen mielessä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas nainen joka käy miesgynellä vuosia jopa useita kertoja viikossa täytyy olla jotenkin koulinut itsensä. Anteeksi en keksinyt parempaa sanaa. Mutta kyllä se varmasti sinussa jotakin herättää, laitat sen vaan piiloon suhtautumalla viileästi.
Millaisessa tilanteessa gynellä pitää käydä jopa useita kertoja viikossa?
Kun miesgyne auttaa keinohedelmöityksessä.
Ei mua mies gyne pelota, mutta koen gynekäynnit muutenkin äärimmäisen epämukaviksi ja mulle ei vaan kertakaikkiaan ole ok, että joku tuntematon mies tsiigailee ja koskettelee mun alapäätä, vaikkakin on kyse lääketieteestä. Mulle siis vaan on äärimmäisen väärä ajatus, että joku muu mies, kuin seurustelukumppani näkee mun alapään edes tollaisissa tilanteissa.