Voisiko joku perustella, että mikä siinä miesgynessä pelottaa?
Tuli tämän päiväisistä ketjuista mieleen. Itse olen käynyt enimmäkseen mies gynekologilla, koska olen ollut lapsettomuushoidoissa ja hoitavaksi lääkäriksi sattui mies. Hoitoja kesti yhteensä parisen vuotta ja välillä käyntejä oli useampia viikossa. Myös toimenpiteet teki mies. Välillä oli toinenkin miesgyne polilta, ihan satunnaisesti sattui joku nainen.
Miksi olisi pitänyt kokea jotenkin pelottavana? Pystyin jopa turisemaan niitä näitä toimenpiteiden aikana.
Kommentit (82)
En pelkää miesgynekologeja. Yksi epämukava kokemus on kylläkin jäänyt mieleen juurikin miesgynekologin vastaanotolla. Kyseinen lääkäri oli koko käynnin ajan todella kiusaantunut, eikä ennen tai jälkeen tutkimuksen katsonut lainkaan silmiin kun puhui. Tutkimuksen ajan myös toisteli useampaan kertaan, että "tämähän sitten on ihan normaali toimenpide". Vähän kummallinen olo jäi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas nainen joka käy miesgynellä vuosia jopa useita kertoja viikossa täytyy olla jotenkin koulinut itsensä. Anteeksi en keksinyt parempaa sanaa. Mutta kyllä se varmasti sinussa jotakin herättää, laitat sen vaan piiloon suhtautumalla viileästi.
Mua ahdistaa naisgynet. En mä halua että nainen koskee mun värkkeihin! Sitä paitsi nainen on naiselle susi, aina arvottamassa ja olemassa tuomari.
T. Ei ap
Vierailija kirjoitti:
No ei se minua pelota tai kovin paljon ahdista, mutta onhan se epämiellyttävää. Mieluummin uimahallissakin olen siellä naisten pukuhuoneessa kuin jossain unisex-systeemissä. Ihan samasta tilanteesta kyse miesgynen kohdalla.
Onko alapeukuttajan mielestä jotenkin outoa, jos joku nainen kokee miesten kanssa samassa pukuhuoneessa olonsa epämiellyttäväksi? Vai mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Onko Helsingissä yksityisellä mies gynejä?
On, useampiakin.
Omituista ja hyvin omituista! Kokemus puhuu, minun parhaat gynekologit ovat olleet miehiä. Jokaisella on oma kokemus tietenkin. Naurettavaa, kuka menee gynekologille muun kuin vaivan tai rutiinitarkastuksen takia? Jos olet sairas, niin ensimmäiseksihän ajattelet onko lääkäri nainen vai mies?
Onko av:lla sukupolvi vaihtunut kun ei vielä ole tullut kommenttia siitä, ettei itseään kunnioittava nainen mene gynekologille. Ei ole tarvetta ja sellainen tarve on vain pervoilla itsensä näyttelijöillä!
Vierailija kirjoitti:
Omituista ja hyvin omituista! Kokemus puhuu, minun parhaat gynekologit ovat olleet miehiä. Jokaisella on oma kokemus tietenkin. Naurettavaa, kuka menee gynekologille muun kuin vaivan tai rutiinitarkastuksen takia? Jos olet sairas, niin ensimmäiseksihän ajattelet onko lääkäri nainen vai mies?
Mitä omituista siinä on, että lääkärin henkilökohtaiset ominaisuudet vaikuttavat kokemukseen? Toiset nyt vain ovat herkempiä näiden asioiden suhteen. Haluaisin psykologinkin olevan mieluummin nainen, jotenkin koen paremman yhteyden naisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onko av:lla sukupolvi vaihtunut kun ei vielä ole tullut kommenttia siitä, ettei itseään kunnioittava nainen mene gynekologille. Ei ole tarvetta ja sellainen tarve on vain pervoilla itsensä näyttelijöillä!
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on erilaisia tilanteita ja syitä. Omalla kohdallani esim. mielenterveysongelmiin apua hakiessani olisin mielelläni mennyt ennemmin naislääkärin vastaanotolle sillä naiselle puhuminen olisi ollut helpompaa taustani vuoksi. Sama voi päteä gynekologin valintaan, joku ei yksinkertaisesti koe oloaan hyväksi jos sitä alapäätä katsoo miespuolinen tuntematon henkilö, vaikka onkin ammattilainen. Aina toki ei voi valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä omituista siinä on, että lääkärin henkilökohtaiset ominaisuudet vaikuttavat kokemukseen? Toiset nyt vain ovat herkempiä näiden asioiden suhteen. Haluaisin psykologinkin olevan mieluummin nainen, jotenkin koen paremman yhteyden naisten kanssa.
On se omituista, että et hae pätevimpää lääkäriä, olkoon se nainen tai mies. Ja voi sinua ressua jos kuvittelet, että pelkkä naiseus antaa psykologina pätevyyden toimimisessa. Entäs jos se ammattitaitoinen naispsykologi ei menekään sun hömpötyksiin naiseudesta mukaan?
Suosittelen sinulle, että hommaat pätevimmän psykologin ja gynekologin, joka on tarpeisiisi paras. Olipa hän nainen tai mies.
Ap on sairas aivopesty idiootti, joka kuvittelee nyt että on normi käydä miesgynellä räplättävänä ja puhua intiimeistä asioista ilman että se herättää mitään. Se että sinulla itsellä ei ole ollut valinnanvaraa ja olet kuolettanut pelon ja ahdistuksen tunteet vuosien lapsettomuushoidoissa ei kerro muista yhtään mitään. Lisäksi se että olet käynyt samalla miehellä tarkoittaa että olet tottunut häneen. Miltä sinusta olisi tuntunut jos niissä hoidoissa joka kerta olisikin tullut eri miesgyne? Niinpä. Samalta kun sellaiselta joka menee ekaa kertaa miehelle.
Jos minä etsisin lapsettomuuslääkäriä niin ottaisin myös pätevimmän ja monissa paikoissa se on mies. Pieni hinta kai se kainostelu on siihen että lopulta saat niitä lapsia. Ja kai siihen samaan mieheen tottuu jos sillä käy usein vuosien ajan.
Vierailija kirjoitti:
En pelkää miesgynekologeja. Yksi epämukava kokemus on kylläkin jäänyt mieleen juurikin miesgynekologin vastaanotolla. Kyseinen lääkäri oli koko käynnin ajan todella kiusaantunut, eikä ennen tai jälkeen tutkimuksen katsonut lainkaan silmiin kun puhui. Tutkimuksen ajan myös toisteli useampaan kertaan, että "tämähän sitten on ihan normaali toimenpide". Vähän kummallinen olo jäi.
Heh, samanlainen kokemus itsellä, että mieslääkäri onkin se ujompi, vaikka itse olen melko pidättyväinen ja vieraan edessä jopa estoinen. Tekee vastaanottotilanteen erittäin vaivautuneeksi, kun lääkäri muuttuu otenkin takakireäksi.
Apteekissa miesfarmaseutilla (kassa) meni pasmat sekaisin, kun ostin emätinvoidetta. Rento ilme muuttui, kun näki tuotteen, ja laittoi rahat ensin väärään lokeroon ja lopuksi unohti antaa kuitin.
Olen kyllä näyttävä (en nuori) mutta ei sillä ammattilaiselle pitäisi olla mitään merkitystä.
Tuli sukupuolten välinen jännite taas käsinkosketeltavaksi.
Mä oon käynyt miesgynellä. Ehkä eka jännittää, mutta oli tosi mukava ja juteltiin kaikesta eka. Selitti tosi tarkasti kaiken ja vastas tosi tarkasti mun kysymyksiin.
Mä oon myös käynyt pitkän terapian. Mun terapeutti oli mies. Mä valitsin kyllä ihan sen mukaan kehen tunsin oikeasti synkkaavan. Mun terapeutti on myös huomattavan älykäs, se vaikutti suuresti. Olisin voinut mennä naisellekin, mutta meillä ei kyllä synkannut niiden naisten kanssa mitä tapasin (poikkeus oli yksi psykiatri, mutta hän ei voinut ottaa mua asiakkaaksi).
Mitä katsoin vastaanotolla niin mun terapeutilla käy/kävi naisia ne ketkä oli siellä ennen mua.
Ei se pelottavaa oo, en vaan tykkää että ylipäätään joku vieras sörkkii alapäätäni. Siksi en käy gynellä, muuten kuin pakosta.
Mun kokemus on, että miesgynet on parempia kuin naiset. Naiset on olleet paljon kovakouraisempia toimissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, samanlainen kokemus itsellä, että mieslääkäri onkin se ujompi, vaikka itse olen melko pidättyväinen ja vieraan edessä jopa estoinen. Tekee vastaanottotilanteen erittäin vaivautuneeksi, kun lääkäri muuttuu otenkin takakireäksi.
Apteekissa miesfarmaseutilla (kassa) meni pasmat sekaisin, kun ostin emätinvoidetta. Rento ilme muuttui, kun näki tuotteen, ja laittoi rahat ensin väärään lokeroon ja lopuksi unohti antaa kuitin.
Olen kyllä näyttävä (en nuori) mutta ei sillä ammattilaiselle pitäisi olla mitään merkitystä.
Tuli sukupuolten välinen jännite taas käsinkosketeltavaksi.
Itsellä oli synnytyksen jälkeisessä tarkastuksessa nuori, omanikäinen mieslääkäri. Kyllä sitä ilmaa olisi voinut leikata veitsellä, oli niin jännittynyttä. Vapisevin käsin naama tomaatinpunaisena hän sitten kurkisteli minun alapäähäni, takelteli sanoissaan ja pudotteli instrumentteja. Enkä tarkoita että seksikipinät olisi sinkoilleet ilmassa, vaan sitä että molemmin puolin tilanne oli vähintäänkin sanoen epämiellyttävä.
Jokainen saa olla mitä mieltä tahansa, mutta ainakaan nuori mieslääkäri nuoren naisen gynenä ei varmasti ole mikään maailman luonnollisin asetelma.
Ei siinä mikään pelota. Se vaan tuntuu ahdistavammalta kuin naisen tekemä tutkimus. Enkä osaa sanoa miksi.
No ei se minua pelota tai kovin paljon ahdista, mutta onhan se epämiellyttävää. Mieluummin uimahallissakin olen siellä naisten pukuhuoneessa kuin jossain unisex-systeemissä. Ihan samasta tilanteesta kyse miesgynen kohdalla.