Voisiko joku perustella, että mikä siinä miesgynessä pelottaa?
Tuli tämän päiväisistä ketjuista mieleen. Itse olen käynyt enimmäkseen mies gynekologilla, koska olen ollut lapsettomuushoidoissa ja hoitavaksi lääkäriksi sattui mies. Hoitoja kesti yhteensä parisen vuotta ja välillä käyntejä oli useampia viikossa. Myös toimenpiteet teki mies. Välillä oli toinenkin miesgyne polilta, ihan satunnaisesti sattui joku nainen.
Miksi olisi pitänyt kokea jotenkin pelottavana? Pystyin jopa turisemaan niitä näitä toimenpiteiden aikana.
Kommentit (82)
En olemitenkään estynyt näissä asioissa, mutta jos voin valita ronkkiiko alapäätäni mies vai nainen niin totta hemmetissä valitsen mieluummin naisen. Sama homma kun valitsin aikoinaan terapeuttia itselleni, valitsin ehdottomasti naisen. Intiimit asiat asiani jaan mieluummin toisen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ap on käynyt vuosia samalla lääkärillä hoitojen takia, hän ei ole saanut valita jos on ollut julkisella puolella. On siis pitänyt mennä aina samalle miehelle. Hän on todennäköisesti myös vähän aivopesty, että hieman töykeä kohtelu ja liukuhihnamaisuus, kovakouraisuus jne. on ihan ok.
Tää oli varmaan paras :D En ole aivopesty, vaan en ole missään vaiheessa kokenut oloani epämiellyttäväksi käytyäni jopa vuosikaudet miesgynellä. Enkä tajua miten joku voi kokea, miten se sukupuoli on niin iso kysymys. Tämä keskustelu syntyi ihan vaan muistellessa ja vastaukset on vähän semmoisia kuin odotinkin. Ap
Mun mies menee ihan sekaisin, jos menen miesgynelle. Ei osaa käsitellä asiaa ollenkaan, kun kuvittelee gynen automaattisesti ajattelevan härskejä tutkimuksen aikana :(
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä, miksi sinne hakeutuu miehiä "jotka on hellempiä pimpille." Tuo, että tutkivat jotenkin hellästi toistuu eri viesteissä.
Joo ja hammaslääkärimies varmaan ajattelee että onpa tolla hyvät suihinottohuulet tai että oliskohan toi hyvä syväkurkku. Se, että te ajattelette kaiken yliseksuaalisesti ei tarkoita sitä että kaikki tekisivät niin.
Mutta ihan oikeasti MIKSI mies haluaa erikoistua naisten alapääongelmien hoitamiseen ja niiden tutkimiseen? Suurinta osaa ällöttää pelkät menkat niin mikä ihme saa miehen haluamaan tuollaiseen ammattiin? Vastasin kyllä aikasemmin, että en missään nimessä halua vieraan miehen näkevän ja koskevan alapäätäni, mutta toisaalta, jos olisin sinkku ja tietäisin 100% varmuudella miesgynen olevan homo niin silloin voisin mennäkin vastaanotolle. Ja tosiaan kuten joku muukin oli sanonut niin tuntuu myös, että naisgyne varmaan ymmärtää vaivat vähän paremmin, kun saattaa olla omakohtaistakin kokemusta ja tunruu luonnollisemmalta puhua "naistenvaivoista" toiselle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ihan oikeasti MIKSI mies haluaa erikoistua naisten alapääongelmien hoitamiseen ja niiden tutkimiseen? Suurinta osaa ällöttää pelkät menkat niin mikä ihme saa miehen haluamaan tuollaiseen ammattiin? Vastasin kyllä aikasemmin, että en missään nimessä halua vieraan miehen näkevän ja koskevan alapäätäni, mutta toisaalta, jos olisin sinkku ja tietäisin 100% varmuudella miesgynen olevan homo niin silloin voisin mennäkin vastaanotolle. Ja tosiaan kuten joku muukin oli sanonut niin tuntuu myös, että naisgyne varmaan ymmärtää vaivat vähän paremmin, kun saattaa olla omakohtaistakin kokemusta ja tunruu luonnollisemmalta puhua "naistenvaivoista" toiselle naiselle.
No erikoistuuhan naisiakin urologian puolelle. Samaa voit kysyä heiltä. Joskus ihmistä ihan tieteellisessäkin mielessä kiinnostaa tutkia asiaa josta itsellään ei ole kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä, miksi sinne hakeutuu miehiä "jotka on hellempiä pimpille." Tuo, että tutkivat jotenkin hellästi toistuu eri viesteissä.
No huoh. Gynekologin ammatti on ehkä maailman epäseksikkäin, joutuu näkemään kaikenlaista eritettä ja tulehdusta että seksi on tuskin ekana mielessä.
Ei kaikki potilaat ole ylipainoisia hiivatussuisia matameja. Joukossa on seksikkäitä nuoria ja vanhempia naisia. Varmasti norm. heteromies kokee miehisiä tuntemuksia esim. isojen hyvinmuodostuneiden rintojen tutkimisessa. Ammatillisuus tietenkin edellyttää, että niitä tuntemuksia ei näytetä ulospäin, mutta naurettavaa ajatella, että mies pystyisi sulkemaan automaattiset reaktiot itsestään pois täysin.
Äidilläni oli uskomus, että naislääkärit ovat miehiä empaattisempia ja ymmärtäväisempiä. Nuorena ajattelin samoin. Gynekologista kuvittelin myös, että naisgynekologi on miestä hellävaraisempi juuri siksi, että on nainen. Että nainen ymmärtää paremmin naisten vaivoja ja pelkoja ja osaa tutkia kivuttomammin, koska on itsekin nainen.
Vanhemmiten olen joutunut huomaamaan, ettei asia välttämättä ole niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huoh. Gynekologin ammatti on ehkä maailman epäseksikkäin, joutuu näkemään kaikenlaista eritettä ja tulehdusta että seksi on tuskin ekana mielessä.
Ei kaikki potilaat ole ylipainoisia hiivatussuisia matameja. Joukossa on seksikkäitä nuoria ja vanhempia naisia. Varmasti norm. heteromies kokee miehisiä tuntemuksia esim. isojen hyvinmuodostuneiden rintojen tutkimisessa. Ammatillisuus tietenkin edellyttää, että niitä tuntemuksia ei näytetä ulospäin, mutta naurettavaa ajatella, että mies pystyisi sulkemaan automaattiset reaktiot itsestään pois täysin.
Suuri osa potilaista on iäkkäämpiä naisia, joten turha kouluttautua alalle vain siistejä nuoria tyttöjä katsomaan.
Mutta, tunteeko naislääkäri sitten kiihottumisen tunteita tutkiessaan peniksiä? Epäilen, joten miksi tämä olisi miehillä jotenkin automaatio?
Minulla olisi pian miesgynelle aika. Kokeilenko pöräyttää päin naamaa sille, mitäs siihen tuumaa.
Vierailija kirjoitti:
No jos suurinta osaa ällöttää niin se ei tarkoita vielä että kaikkia. Harva nainenkaan kuukautisista pitää, ne on vaan pakko kestää. Minä ymmärrän hyvin, että esim lisääntymisbiologia ja raskaus voi olla kiinnostavia asioita vaikka niitä ei haluaisi tai voisi kokea itse. Eihän syöpien tai neurologisten sairauksienkaan parissa työskentelevät lääkärit ole yleensä itse kokeneet kyseisiä sairauksia. Se ei tarkoita silti että he olisivat epäpäteviä tai häiriintyneitä, koska ovat kiinnostuneita asiasta.
Ei mua pelota. Mä vaan haluan naisen, koska hän naisena tietää miltä gynellä käyminen tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa potilaista on iäkkäämpiä naisia, joten turha kouluttautua alalle vain siistejä nuoria tyttöjä katsomaan.
Mutta, tunteeko naislääkäri sitten kiihottumisen tunteita tutkiessaan peniksiä? Epäilen, joten miksi tämä olisi miehillä jotenkin automaatio?
No tunnetusti miehet kiihottuu aika paljon helpommin ja vähemmästä, kuin naiset. Ei se penis nyt niin kovin nätti elin ole, ettäkä pelkästään sen näkeminen kiihottaisi, varsinkin jos se on kiinni Penassa 50v, joka on vastaanotolla virtaskivien takia. Tässähän sama juttu, että ilman mitään varsinaista vaivaa gynelle menevä kivannäköinen nainen saattaa aiheuttaa tuntemuksia miesgynessä ja taas sitten hyvännäköinen mies saattaa aiheuttaa tuntemuksia naisurologissa. En tietenkään epäile, että kaikki miesgynet ja naisurologit olisi jotain pervoja, jotka on työssä kiksien perässä, mutta saattaahan näitäkin olla. Enemmän tässäkin miettisin sitä, että jos se naisurologi on nätti nainen niin alkaako sillä Penalla 50v ottaa eteen tutkimusta tehtäessä...
Mulla on ollut muutamakin ylimielinen vanhempi rouva gynekologina. "ei tuo voi sattua, ei siellä mitään ihmeellistä ole"-asenne on ihan uskomaton.
Mulla on kokemusta yhdestä miesgynestä ja yhdestä naisgynestä.. Mies oli puhelias mutta ei mitenkään epäasiallisella tavalla, ja tutkimuksissa selitti aina jos jotain tuntuu (eikä tuntunut kovakouraiselta). Ns. turhatkin huolet selitti ammattimaisesti eikä vähätellyt - tuli kokonaisuudessaan sellainen olo et on todella kiinnostunut alastaan (ei minusta). Naiselle en ole mennyt toiste, koska sisätutkimus oli niin kovakourainen ja asiakasta ei "kohdattu", tuli ihan liukuhihnapotilas olo ja jos olisi ollut jotain ikävämpää asiaa kuin rutiinitarkastus, en tiedä olisiko kuunnellut edes oireita tosissaan. Häpeillen lähdin sieltä pois, mikä oli shokki koska kuvittelin naisella käymisen olevan miellyttävämpi kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka mies olisikin taipuvainen kokemaan "miehisiä tuntemuksia", niin luulisi että siinä jotenkin turtuu kun tekee jatkuvasti työkseen tuollaisia tutkimuksia. Itse en ole gynekologi, mutta joudun työssäni keskustelemaan paljon mm. seksuaalisuuteen liittyvistä asioista, ja olen huomannut, että olen alkanut suhtautua seksiasioihin asiallisemmin kuin ennen eivätkä ne enää herätä niin paljon tunteita.
Onko kellekkään tullut mieleen, että tämä miesgyne voi olla homo, jolloin et ainakaan aiheuta hänessä mitään tuntemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se haju....🤦🏽♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas nainen joka käy miesgynellä vuosia jopa useita kertoja viikossa täytyy olla jotenkin koulinut itsensä. Anteeksi en keksinyt parempaa sanaa. Mutta kyllä se varmasti sinussa jotakin herättää, laitat sen vaan piiloon suhtautumalla viileästi.
Millaisessa tilanteessa gynellä pitää käydä jopa useita kertoja viikossa?
Kun miesgyne auttaa keinohedelmöityksessä.
Ja yllättäen lapsi muistuttaa ulkonäöllisesti miesgyneä👍
Ekan lapsen kohdalla oli ivf. Siis koeputkihedelmöitys ja piti käydä pistosten takia ultrattavana usein, koska rakkuloita tuli aika villisti. Ap