Voisiko joku perustella, että mikä siinä miesgynessä pelottaa?
Tuli tämän päiväisistä ketjuista mieleen. Itse olen käynyt enimmäkseen mies gynekologilla, koska olen ollut lapsettomuushoidoissa ja hoitavaksi lääkäriksi sattui mies. Hoitoja kesti yhteensä parisen vuotta ja välillä käyntejä oli useampia viikossa. Myös toimenpiteet teki mies. Välillä oli toinenkin miesgyne polilta, ihan satunnaisesti sattui joku nainen.
Miksi olisi pitänyt kokea jotenkin pelottavana? Pystyin jopa turisemaan niitä näitä toimenpiteiden aikana.
Kommentit (82)
Monella on joku sairas mielen pinttymä, että mies hakeutuu gyneksi vain siksi koska on pervo. Minulla on ihan samat kokemukset kuin sinullakin AP. Sukupuolella ei ole väliä kun kyseessä on sellainen asia kuin lääkärillä käynti.
Minusta taas nainen joka käy miesgynellä vuosia jopa useita kertoja viikossa täytyy olla jotenkin koulinut itsensä. Anteeksi en keksinyt parempaa sanaa. Mutta kyllä se varmasti sinussa jotakin herättää, laitat sen vaan piiloon suhtautumalla viileästi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas nainen joka käy miesgynellä vuosia jopa useita kertoja viikossa täytyy olla jotenkin koulinut itsensä. Anteeksi en keksinyt parempaa sanaa. Mutta kyllä se varmasti sinussa jotakin herättää, laitat sen vaan piiloon suhtautumalla viileästi.
Tuolla harhaisella logiikalla suurin osa naisista käy vain naisgynekologilla koska ovat lesboja. Eivät vaan uskalla tunnustaa että nauttivat kun nainen tutkii.
Mulle aina mieluummin mies kuin nainen! Musta on todella kiusallista, jos omaa toosaa ronkkii vieraat naiskädet. Joo, tiedän ettei lääkäri mun toosaa mieti sen kummemmin, mutta kyllä mä silti mieluummin miehen sormet sisääni otan. Kenen tahansa miehen ennen ketä tahansa naista.
Minua ei pelota, olen käynyt sekä mies että naisgynellä. Mutta jotenkin silti tuntuu, että nainen ymmärtää näitä juttuja miestä paremmin ja siksi valitsen naisen silloin kun asiaan voi vaikuttaa itse.
Miesgyne kerran läpsäisi tarkastuksen jälkeen pepulle ja sanoi valmista tuli. Tuon jälkeen olen halunnut naisgyneille! :(
N22
Jokaisessa miehen ja naisen välisessä kontaktissa on annos seksuaalisuutta mukana - joskus enemmän, joskus vähemmän.
Jos olet ollut julkisella puolella lapsettomuushoidoissa niin ei sulla ole ollut valinnanvaraa. Siis hyvin voi olla totta että käy noin. Tuossa tilanteessa se on varmaan arkipäivää. Mutta kyllä itse ainakin yksityiseltä aikaa varatessa valitsen naisen.
Minulle on ihan sama kumpi on kunhan on asiallinen ja ammattitaitoinen. Kävin pitkään miesgynellä ja sain aina sieltä hyvin asiallista apua, oli kyse raskausajan jutuista tai mistä muista vain. Minua on kolmen raskauden aikana ja sen jälkeen tutkittu niin paljon, että ei tunnu enää missään.
Opiskeluaikoina YTHS:n miesgynen toteamaa: "Tää alatutkimus ei voi ottaa noin kipeää." Kyllä se voi. Siitä lähtien aina naisgyne, joilla samanlaiset elimet omistavina on edes teoreettinen mahdollisuus ymmärtää miltä mikäkin tuntuu.
Minä välttelin ennen siksi, että olin tosi epävarma miesten kanssa muutenkin... Oli ollut yksi poikakaveri ja miesten kanssa ei ollut tottunut olemaan vähissä vaatteissa saati alasti oikein missään. Naisten edessä on alasti edes saunssa :D Eli yksinkertaisesti se, että miehen edessä alasti oleminen oli vieraampaa ja siksi jännittävämpää. Sitten kerran julkisella vaan jouduin miesgynelle ja hän olikin mitä sympaattisin ihminen ja paras gyne, mitä mulla on ikinä ollut. Sen jälkeen ei ole enää jännittänyt mennä miehelle :)
En käy miesgynellä, enkä mielellään mieslääkärilläkään, ellei ole aivan pakko. Minua on käytetty seksuaalisesti hyväksi lapsena (useiden vuosien ajan), ja edelleen ahdistun jos olen vieraan miehen kanssa "suljetussa tilassa". Siinä ei gynekologisesta tutkimuksesta tule mitään jos asiakas on äärimmäisen ahdistunut ja jännittynyt, ja kipu on ihan odotettavaa jos ei voi rentoutua edes sitä vähääkään.
Ja tiedän kyllä etteivät miehet yleisesti ole "pahoja" tai pelottavia. Tämä on vain traumasta jäänyt alitajuinen pelko ja sen kanssa kyllä tehdään töitä. Olen myös kerran käynyt miesgynekologilla, koska muita vaihtoehtoja ei silloin ollut. En silti mene miehen vastaanotolle jos voin itse valita.
Pelottaa koska sen MIES. Hullu nyt vapaaehtoisesti altistaisi pyhimpänsä jonkun MIEHEN käsittelyyn.
Olen ikäneito neitsyt ja jos haluaisin miehiä kronklaamaan alapäätäni, olisin tehnyt sen miellyttävämmissä olosuhteissa kuin gynen tuolissa.
En halua näyttää alapäätä miehelle..ties mitä ne ajattelee....
N21
Sellaisiakin naisia on, jotka eivät pidä gynekologilla käymisestä, vaikka olisi naispuolinen lääkäri. Yksi nainen sanoi, että hän voisi käydä gynekologilla, jos se olisi gorilla tai simpanssi, mutta ihmisgynekologille hän ei halua.
Näin yksilöllistä on, minkä kukin kokee epämiellyttäväksi.
En mene miehelle, koska olen epävarma kehostani ja pimppini hävettää minua. Joo se on tyhmää, mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisiakin naisia on, jotka eivät pidä gynekologilla käymisestä, vaikka olisi naispuolinen lääkäri. Yksi nainen sanoi, että hän voisi käydä gynekologilla, jos se olisi gorilla tai simpanssi, mutta ihmisgynekologille hän ei halua.
Näin yksilöllistä on, minkä kukin kokee epämiellyttäväksi.
Huh, se se vasta pelottavaa olisi jos joku simpanssi alapäätä kaivelisi. Gorillasta puhumattkaan...
Molemmilla olen käynyt. Ei miesgyne mitenkään pelota, mutta mieluummin käyn naisgynellä, koska itselle se tuntuu luonnollisemmalta että naisten asioita ja etenkin näin yksityisiä (minulle seksuaaliasiat on yksityisiä ja ns. herkkiä) hoitaa omaa sukupuolta oleva henkilö.
Kerran minulla oli joku vähintään 70v vanha miesgyne. Pakko sanoa että minusta tilanne oli erittäin epämiellyttävä/ epäluonnollinen. Onneksi oma mies oli vieressä, koska kyseessä oli raskaudenaikainen tutkimus... joten siten kestin tilanteen jotenkin.
Siis oletko laajemminkin törmännyt siihen, että naiset eivät halua mennä miesgynelle siksi, että miesgyne nimenomaan PELOTTAA, vai mistä tämä ajatus pelosta tulee? En itsekään mielelläni mene miesgynekologille, mutta en siistä syystä, että pelkäisin jotain.