Poikaystäväni luulee että tonnikala on raakaa, yökkäilee kun syön sitä suoraan tölkistä
Luulee että tonnikala pitää ensin kypsentää pannulla tai uunissa, ennen kuin sitä voi syödä.
Kuvittelin ensin että vitsailee, mutta ihan tosissaan näytti olevan.
Kommentit (57)
47-vuotias poikaystävä, joka vääntelee naamaansa, yökkäilee ja vertaa tonnikalaa "pesemättömään tuheroon". Nyt yökkäilen minä.
Vierailija kirjoitti:
Yökkiikö se urpo myös graavilohelle?
Täytyy kokeilla joulun aikaan. En kyllä pidä graavilohesta itsekään, vain kypsästä kalasta. Mutta josko menisimme johonkin jossa tätä tarjotaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
47-vuotias poikaystävä, joka vääntelee naamaansa, yökkäilee ja vertaa tonnikalaa "pesemättömään tuheroon". Nyt yökkäilen minä.
Enemmän tuo tosiaan kuulostaa teini pojalta kuin lähes viisikymppiseltä mieheltä.
Voihan tonnikalaa raakana syödä. Itsekin olen monta kertaa tehnyt niin sushiravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän tuo tosiaan kuulostaa teini pojalta kuin lähes viisikymppiseltä mieheltä.
Riippuu millaisissa piireissä pyörii. Harvat miehet niin fiksuja ovat, että tämä käytös olisi jollekin shokki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu millaisissa piireissä pyörii. Harvat miehet niin fiksuja ovat, että tämä käytös olisi jollekin shokki.
Poikamainen käytös on monista vain suloista ja hauskaa, ei ollenkaan shokeeraavaa.
Minustakin on vähän yököttävää syödä tonnikalaa suoraan tölkistä, varsinkin jos et syö koko tölkillistä. Etkö voisi käyttää lautasta?
Ilmeisesti mies ei ole paljon ruokaa tai muitakaan kotitöitä itse tehnyt, kun on noin tietämätön tuohon ikään mennessä. Älkää ikinä muuttako yhteen, tai hän olettaa sinun ryhtvän äidikseen.
Vierailija kirjoitti:
Minustakin on vähän yököttävää syödä tonnikalaa suoraan tölkistä, varsinkin jos et syö koko tölkillistä. Etkö voisi käyttää lautasta?
Miksi käyttäisin jos haluan syödä pelkkää tonnikalaa. Maistuu parhaalta nälkäsenä kun haarukalla vetää suoraan purkista.
Koko purkin söin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti mies ei ole paljon ruokaa tai muitakaan kotitöitä itse tehnyt, kun on noin tietämätön tuohon ikään mennessä. Älkää ikinä muuttako yhteen, tai hän olettaa sinun ryhtvän äidikseen.
Kyllä toi siivota osaa huushollinsa ja ruokaakin laittaa.
Ei ole aikomustakaan muuttaa kimppaan.
ap
Tonnikalaa voi aivan hyvin syödä raakana, ja pitääkin, jos ei halua pilata sen makua ja koostumusta.
Se ei ole tonnikalaa mikä purkissa on se on boniittia. :D
Näytä sille tämä artikkeli, missä kerrotaan miten purkkitonnikala on kypsennetty https://patarumpu.fi/2015/04/13/tonnikalan-tie-valtameresta-markettiin/
Vierailija kirjoitti:
"Raaka tonnikala haisee pesemättömältä tuherolta"
poikaystäväni 47vap
Sille sivistymättömälle voisi kertoa, että raakaakin tonnikalaa voi syödä.
Olen syönyt monesti. Ei haise sille :)
Suomessa voi olla saatavuus-ongelmia.
Mitäs sitten vaikka olisikin raakaa? Raaka kalahan on parasta herkkua suolattuna.
Merikalasta ei saa edes loisia.
Jotkut ei koskaan kasva yli aikuisuudesta.