Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä rakastat mökkeilyssä?

Vierailija
29.09.2018 |

Lähipiirissä väki on alkanut hurahtaa mökkeilyyn. Mun on vaikea sitä ymmärtää, mut yritän. Kerro, mikä susta siinä on ihanaa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn toisinaan (muutaman vuoden välein) jossain vuokramökillä.

Tykkään siitä että voin rentoutua luonnon keskellä hiljaisuudessa.

Kovin usein en tällaiselle koe tarvetta.

Millekään työleirimökille en suostu lähtemään.

Vierailija
22/28 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää työleireistä niin mikäpä siinä, hoitaa kahta kämppää, kahta pihaa, maksaa vakuutuksia, kiinteistöveroja ym. tuplana. Lisäksi ei oikein pääse matkustelemaan kivoissa paikoissa kun mökillä on aina jotain pakkotyötä odottamassa. Siis minustakin on vaikea ymmärtää, kestin sitä parisuhteessa joitakin vuosia mutta en nähnyt siinä mitään hohtoa.

Lomilla mielummin asustelen hyvässä hotellissa ja teen patikkarekiä maastoon tai pyörin kaupungilla. Valitsen paikan jossa pystyy tekemään molempia asioita.

Ymmärrän, vaikka olen mökkeilijä. Aina on jotain tekemistä, että mökki pysyis kunnossa.

Tänä kesänä olis pitäny lakata ikkunapuitteet uusiksi. En jaksanut. Ja jotkut olettaa että kun on mökki, ei muu matkailu kiinnosta.

Tykkään luonnon rauhasta, yksinolosta, ulkovessastakin. En tykkää jääkaapin puutteesta (ei sähköä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään kunnostaa mökkiäni. Siitä pikku laittamisesta on tullut harrastus. Joku ei tykkää tehdä mitään ja minä tekisin kokoajan. Pian ostan toisen kun saan tämän valmiiksi.

Vierailija
24/28 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, joten myiin rasitteeksi kokemani perintömökin.

Vierailija
25/28 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloasunto kaupungissa, eli kotona ei siivousta kummempaa tekemistä.

Mökillä ei todellakaan ole joka viikonloppu mitään kummempaa pakollista tekemistä. Saa puuhailla kaikkea, kuten kuten kasvimaalla, sienestää, hakata halkoja, uida ja lämmittää saunaa. Kaikki "kotityöt" ovat paljon mukavampia mökillä kuin kotona. Mökkeilyyn yhdistyy yleensä myös se, että ei ole kiire mihinkään. Nautin mökin hiljaisuudesta ja luonnon läheisyydestä, siitä että pääsee pihalle tuosta vaan. Kotona kerrostalossa kun ei sitä mahdollisuutta ole.

Vierailija
26/28 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki on paikka, johon on helppo lähteä vaikka hetken mielijohteesta työstressistä irrottautumaan. Parasta on se vapauden tunne: ympärillä tilaa hengittää, seurata luonnonilmiöitä, saunoa, uida, nauttia hiljaisuudesta. Erilaista kuin kaupungissa, mukavaa vaihtelua.

Vierailija
27/28 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se että saa olla itsensä kanssa sellaisessa paikassa missä mieli rauhottuu. Mökistäni on tullut minulle niin tärkeä paikka, että mikään matkustelu sitä ei voita. Matkustelen siis pari kertaa vuodessa, mutta jos pitäisi valita, valitsisin mökin.

Vierailija
28/28 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloasunto kaupungissa, eli kotona ei siivousta kummempaa tekemistä.

Mökillä ei todellakaan ole joka viikonloppu mitään kummempaa pakollista tekemistä. Saa puuhailla kaikkea, kuten kuten kasvimaalla, sienestää, hakata halkoja, uida ja lämmittää saunaa. Kaikki "kotityöt" ovat paljon mukavampia mökillä kuin kotona. Mökkeilyyn yhdistyy yleensä myös se, että ei ole kiire mihinkään. Nautin mökin hiljaisuudesta ja luonnon läheisyydestä, siitä että pääsee pihalle tuosta vaan. Kotona kerrostalossa kun ei sitä mahdollisuutta ole.

Näille työleiri-ihmisille ei nuo hommat ole kategoriassa saa puuhailla. Minä rakastan puuhailla ja tiedostan että valtaosa ei halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi