Mitä Commodore 64 pelejä pelasit lapsuudessa?
Giana sistersiä enimmäkseen 😈 ja sitten sellaista luolapeliä..en muista nimeä 😊
Kommentit (536)
Giana sisters oli paras, oikein 33 kenttää muistaakseni. Kyrpä karia pelattiin salaa ala-asteella ja jäätiin kiinni vanhemmille. Lähti kasetti roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Defender of the Crown ja Bubble Bobble
Kaverilla jolla oli Amiga sitten pelailtiin Summer Games, Winter Games jne.
Kuka masokisti pelaa Bubble Bobblea C64:lla?
Kun sama peli on parempana NES:sillä. C64 oli vanhentunut pelikone. Tietokone se oli mutta surkea pelaamiseen. Kaikki käännöksen sinne oli huomattavasti huonompia kuin NES:sillä ja samalla joutui tappelemaan C64:sen kanssa. Mikä oli painajaismaista. Kirjoita sitä ja tätä. Odota puoli vuotta lataamista jne.
Osa kuusnepan viehätystä oli se odotus, mutta myöskin osa ko. apparaatin kauhistusta oli myöskin se odotus ja lopulta se "load error". Oma viehätyksensä tuli siitä viritettävästä kasettipesästä (mikäs se nyt olikaan sen nimi?), jolla pystyi säätämään kasetin lukupäätä ja sai pelin kuin pelin jälleen toimimaan.
Turbo 2-ohjelma toisti analogisignaalin punamustina raitoina ja äänisignaalina ruudulle. Ja juuri ennen "foundia" signaali oli selkeä, jos äänipään säätö oli kunnossa. Jos siinä oli häiriöitä, piti ruuvia säätää. Kuinka moni muistaa tämän proseduurin?
Kolvasin kidekuulokkeen kiinni nauhuriin ja liimasin pienen ruuvarin kiinni siihen säätöruuviin: atsimuuttikulman säätö oli todella helppoa. Kun signaali kuului terävänä ja kirkkaana oli kaikki kohdallaan.
Lerppu sisään, sitten 10-15 minuuttia odottelua ja hyvällä tuurilla ei lukuvirheitä. Sen jälkeen pääsee pelaamaan! Jossain välissä lerppu piti kääntää toisinpäin kesken pelin, odottelua ja sitten jatketaan!
Nykyajan ADHD-sukupolvi saisi itkupotkuraivarit!
Mulla ei ollut tuolloin. Nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Se noissa on hienoa, kun tajuaa, miten käsittämättömän vähän prosessoritehoa ja muistia tuossakin tietokoneessa oli ja silti pelit oli paljon parempia kuin nykyään, vaikka nykykoneissa on varmaan miljoona kertaa enemmän tehoa.
No en nyt sanoisi että parempia olivat, tosi alkeellisia joka tasolla. Ihan mielellään pelailen näitä moderneja pelejä jotka eivät ole pelkkää rämpyttämistä.
Laser Squad oli muuten kuusnepalle parempi kuin Amigalle. Sitä pelattiin pitkälle 90-luvulle!
sellainen häirikkönaapurin tappaja, todellinen kill switch jolla luu on kurkussa kun ei puhe tehoa. HAULIKOLLA.
pst. mene muualle typerys aukomaan minulle päätäsi.
Eliteä pelasin hillittömät määrät vaikka välillä oli varmaan 1 fps kun oli muutaman thargoidin poksauttanut ja niiden jälkeensä jättämät räjähdyspilvet tukehduttivat kuusnepan totaalisesti :D
Miettikää jos tämä olisi ollut mahdollista C-64 aikakautena.
Boulder Dash, H.E.R.O., Popeye, Forbidden Forest ja vaikka mitä. Ja Dig Dug vai olikohan se kuitenkin Esson baarissa kolikkokoneessa eikä Commodorella.
Lapsuudessa ei ollut vielä kuusnepaa olemassa.
Boulder Dash, Ikari Warriors, Rambo, International Karate ja IK+, Decathlon
Impossible Mission, HERO, Bruce Lee, Boulder Dashit, Paradroid, The Heist, Pyjamarama, Antiriad, Dare Devil Denis, David's Night Magic (flipperi), Elite, Spy vs Spy, Bombjack ja lukuisia muita. Lisäksi tein C64:lle omia pelejä sekä ohjelmia. Vielä tänäkin päivänä tulee silloin tällöin pelailtua noita vanhoja klassikoita The C64 emulaattorilla. On niissä vaan sitä jotain joka nykypeleistä puuttuu.
Donald Ducks Playground
Batman
Ghostbusters
Yogi-karhu
The Goonies
Last Ninja 2
Uuno Turhapuro muuttaa maalle
Monta muutakin olisi mutta nuo ovat jääneet parhaiten mieleen.
https://boulder-dash.com/online-free-game/
Siellä on vanha kunnon Boulder Dash retropeli, painakaa enter-nappia kun aloitatte ja nuolinäppäimillä etenette! :D Kerätkää vilkkuvat timantit mutta varokaa päälle putoavia kiviä.
C64 oli välillä lainassa isoveljen isältä, en muista siitä muuta oikeen kuin jonkun tikku-ukko tasohyppelyn ja naapuril taisi olla joku ghostbusters c-kasetilla.
Mun ikäsiltä se commodore meni vähän ohi kun oli jo kuitenkin Amigakin jo olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut tuolloin. Nyt on.
Sama täällä, ja olen ottanut vahingon takaisin. Vaikka pelaaminen ei ole pää asia minulle ko. harrastuksessa, olen pelannut Raid over Moscow peliä (aiheutti Neuvostovastaisuudellaan kärhämän Suomessa -84 ja oli myös vuoden myydyimpiä pelejä meillä) Commando, Beach head, Miami Vice, ja kirjoista ja lehdistä mallin mukaan itse ohjelmakoodit naputtelemalla Wari, Godzilla, ja jotain alkeellisempia kokeeksi.
Tekstiseikkailu.