Mitä Commodore 64 pelejä pelasit lapsuudessa?
Giana sistersiä enimmäkseen 😈 ja sitten sellaista luolapeliä..en muista nimeä 😊
Kommentit (536)
Vierailija kirjoitti:
Thing On a Spring, Pyjamarama, Forbidden Forestit, Who Dares Wins, Airborne Ranger, Cauldron, Summer Games, Winter Games, Decathlon (tunnettu joystickien tuhoamispeli), Last Ninjat...
Pyjamarama ei oikein koskaan mennyt kaaliin, että miten se toimii. Siinä sitten tutkittiin, mitkä tavarat toimivat ja mitä voi kanniskella huoneesta toiseen, käytiin pelihuoneessa ja kuussa, muttei mitään hajua, mitä piti tehdä ja missä järjestyksessä.
Boulder Dashit oli tosiaan huikeita. Tuli aivan järjettömät määrät pelattua tuota peliä. Joskus aivan yötä päivää. Eikös näitä ollut 16 eri "rataa" viidellä eri levelillä. Levelien edtessä nopeus ainakin muuttui ja aika vähen ja vissiin muutama timanttikin oli eri paikassa. Kuitenkin aikaa 25 vuotta kun viimeksi on pelannut, niin kaikkea ei tahdo muistaa.
Sitten oli Boulder Dash Construction Kit, jolla sai tehtyä omia ratoja. Itse tein näitä ihan hemmetisti (muistaisin likemmäs 1000 erilaista rataa tehneeni) ja osa oli todella haastavia ja hyviä. Useat kaverit kävivät mun luona pelaamassa noita mun tekemiä ja tykkäsivät kun oli hieman vaihtelua niihin vanhoihin läpi pelattuihin. Nuo pelit periaatteessa vieläkin tallessa, sillä 64 löytyy ja paristaa diskettiä (joista boulder dasheja varmaan 20-30), muutama joystick, sekä levyasema mutta se on vissiin rikki. Tarttiskin saada se kuntoon niin pääsis noita Bouldereita 25 vuoden tauon jälkeen pyörittelemään.
Hubble bubblea, boulder dashia, wizard of wor, siinä ne jotka muistin.
Upeita pelejä, tehot ja muistit ja kaikki olleet hyvin rajallisia, joten on pitänyt korvata puutteet hyvillä ajatuksillla ja ideoilla.
On se Manic Miner aika pahuksen hyvin tehty ja suunniteltu, kuten toki moni muukin.
Oma lemppari oli kuitenkin Toy Bizzarre ja siinä oli pieni bugi, sai lisää livejä hyppimällä kopterien yli edes ja takas.
Itse tykkäsi myös pelistä nimeltä Soccer, taisi olla melko ensimmäisiä 64 pelejä, kaverit eivät tuosta olleet yhtä innoissaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli Commodoressa kasettiasema ja kymmeniä pelejä joista muistan sellaisen kuin Quest ja Winters Games( tämä suosikkini).
Eikö Quest - pelejä ollut useitakin kuten Police Quest, King Quest ja vastaavia muitakin. Vai oliko Quest - peli jokin pelkästään ???!!!
Tuossa viitattiin johonkin toiseen Quest -peliin. Sierran Quest -seikkailupelisarja (Police, Kings, Space jne) eivät olleet C64 pelejä muistaakseni ollenkaan, vaan niihin vaadittiin 16-bittinen kone (Amiga tai Atari ST) tai sitten riittävän tehokas PC tai Apple.
Miami Vice oli myös yksi peli josta pidin, samoihin aikoihin sarja pyöri telkussakin.
Mr do's castle ja kung fu master.
Boulder Dash! Ai että kun sitä sais vielä joskus pelata.
Vierailija kirjoitti:
Boulder Dash! Ai että kun sitä sais vielä joskus pelata.
Jos etsii hakukoneella C64 emulaattorin, asentaa sen ja perehtyy sen käyttöön, niin suurta osaa kuusnelosen peleistä voi pelata edelleen suunnilleen millä tahansa nykyajan Windows-koneella. Itse pelit ovat niin vanhoja, ettei niiden tekijänoikeuksia kukaan valvo ja ne ovat myös helposti ladattavissa.
En mitään kun meillä oli Windows95 ja myöhemmin Windows xp
Rambo 2, commando, ikari warriors, henrys house, street surfer, skaterock siinä nyt muutama mainitakseni.
Jotain lentokone pommitus peliä.
Vierailija kirjoitti:
Nordic the Incurable kirjoitti:
Paljon pelasin ja mikroBittiin myös niistä kirjoitin. Kuka vielä muistaa Peliluolan?
Oletkohan muka oikea Nordic, mutta muistan kyllä.
Olen toki. Kiva kun muistat.
Lentokonepeli, en muista nimeä. Siinä ammuttiin vihollisia pommeilla ja konekiväärillä. Piti välillä laskeutua jonnekin kentälle tankkaamaan, muuten bensa loppui ja kone tippui maahan.
Toinen peli oli booty tai joku sinne päin, siinä piti käydä baarissa juomassa ja varoa vaalean punaisia elefantteja, jos muistan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli Commodoressa kasettiasema ja kymmeniä pelejä joista muistan sellaisen kuin Quest ja Winters Games( tämä suosikkini).
Eikö Quest - pelejä ollut useitakin kuten Police Quest, King Quest ja vastaavia muitakin. Vai oliko Quest - peli jokin pelkästään ???!!!
Tuossa viitattiin johonkin toiseen Quest -peliin. Sierran Quest -seikkailupelisarja (Police, Kings, Space jne) eivät olleet C64 pelejä muistaakseni ollenkaan, vaan niihin vaadittiin 16-bittinen kone (Amiga tai Atari ST) tai sitten riittävän tehokas PC tai Apple.
Oli niitä mutta pelit olivat laajoja niin melkein oli oltava lerppuasema niin onnistuu paremmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ollut commodorea enkä tuntenut ketään jolla olisi ollut. Lukiossa sitten oli yks kaveri jolla oli vic20.
Taidat olla hieman vanhempaa sukupolvea kuin minä. Meille tuli ensin Vic 20 ja sitten C64 ja oltiin silloin ala-asteella.
Nytkin omistan pari commodorea, pitäisi yrittää tutkia, miten ne saisi nykyisiin televisioihin kiinni.
Adapterikaapeleita myydään siihen. Ei tietenkään näytä millään 65" tv kovin hyvältä
Laser Squad taisi olla viimeisin C64:n peli mitä tuli pelattua. Kesti aikaa ja C64-versio oli Amiga-versiota parempi. Mutta muutenhan niitä pelejä oli oikeasti satoja.