Mitä Commodore 64 pelejä pelasit lapsuudessa?
Giana sistersiä enimmäkseen 😈 ja sitten sellaista luolapeliä..en muista nimeä 😊
Kommentit (536)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Decathlonia. Tuota kuuluisaa joystickin tappajaa.
Mitä joystickeja teillä muilla oli tuolloin 64:lle??! VG - 200 oli kai yleisin joita sai konepakkauksen mukana, ja noista decathloneista ja summer gameseista johtuvasta "rämpyttämisestä" johtuen yleensä jokin osa meni sijoiltaan. Serkkuni joka oli minua kymmenisen vuotta vanhempi ja tietokonekorjaaja jo ammatiltaan opetti että sen saa helposti itsekin korjattua, mutta aika äkkiä meni "rämpytyspeleihin" maku joystickinrikkojana ... TAC taisi olla yksi kestävimpiä joystickeja ... Muistelen että puolenkymmentä joystickia tuolloi oli, ja tuo VG-200 oli se, joka meni jopa liiankin helposti rikki (mutta oli usein jopa itse korjattavissa) ...
Mulla tuli koneen mukana semmoinen kokomusta Quickshot, olikohan QS II, ei ollut naksuvia mikrokytkimiä, mutta hajosi kuitenkin. Seuraavaksi ostin Quickshot II Turbo joystickin jossa oli musta kahva ja punainen jalusta, se oli hieno. Kerran hajosi yksi mikrokytkin siitä, mutta jotenkin onnistuin korjaamaan sen. Taisi itseasiassa vaan jousi katketa tai irrota paikaltaan.
Lisäksi oli, ja on vieläkin se lentokonejoystic VG-5600. Kuusnelosen jälkeen olen sitä käytellyt Amiga 500:lla, tosin hyvin harvoin kokeilun vuoksi, aika hankala se on. Amigan mukana tuli Tac-II joystic joka on osoittautunut hyväksi ja kestäväksi peliohjaimeksi kun pelaa vieläkin, joo mulla on se Amiga 500:n vieläkin toimintakuntoisena, ihan alkuperäiskunnossa eikä ole mitään usb gotekkejä eikä muitakaan nykyajan virityksiä, aikalaisensa 512kt lisämuisti kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Commando Libya. Siinä oli parhaat bonustasot, buah hah hah...
Oi oi commando. Alkoi soimaan se musiikki päässä heti🤓
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boulder dash, Paradroid, Impossible mission, F1, Lemmings
Sori, F1 olikin pc:llä. Hyvä aikanaan, tekijä Geoff Crammond.
Lisään vielä Oil's Well
Minulla ei ollut commodorea enkä tuntenut ketään jolla olisi ollut. Lukiossa sitten oli yks kaveri jolla oli vic20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Decathlonia. Tuota kuuluisaa joystickin tappajaa.
Mitä joystickeja teillä muilla oli tuolloin 64:lle??! VG - 200 oli kai yleisin joita sai konepakkauksen mukana, ja noista decathloneista ja summer gameseista johtuvasta "rämpyttämisestä" johtuen yleensä jokin osa meni sijoiltaan. Serkkuni joka oli minua kymmenisen vuotta vanhempi ja tietokonekorjaaja jo ammatiltaan opetti että sen saa helposti itsekin korjattua, mutta aika äkkiä meni "rämpytyspeleihin" maku joystickinrikkojana ... TAC taisi olla yksi kestävimpiä joystickeja ... Muistelen että puolenkymmentä joystickia tuolloi oli, ja tuo VG-200 oli se, joka meni jopa liiankin helposti rikki (mutta oli usein jopa itse korjattavissa) ...
Mulla tuli koneen mukana semmoinen kokomusta Quickshot, olikohan QS II, ei ollut naksuvia mikrokytkimiä, mutta hajosi kuitenkin. Seuraavaksi ostin Quickshot II Turbo joystickin jossa oli musta kahva ja punainen jalusta, se oli hieno. Kerran hajosi yksi mikrokytkin siitä, mutta jotenkin onnistuin korjaamaan sen. Taisi itseasiassa vaan jousi katketa tai irrota paikaltaan.
Lisäksi oli, ja on vieläkin se lentokonejoystic VG-5600. Kuusnelosen jälkeen olen sitä käytellyt Amiga 500:lla, tosin hyvin harvoin kokeilun vuoksi, aika hankala se on. Amigan mukana tuli Tac-II joystic joka on osoittautunut hyväksi ja kestäväksi peliohjaimeksi kun pelaa vieläkin, joo mulla on se Amiga 500:n vieläkin toimintakuntoisena, ihan alkuperäiskunnossa eikä ole mitään usb gotekkejä eikä muitakaan nykyajan virityksiä, aikalaisensa 512kt lisämuisti kyllä on.
Joo, Quickshotit oli parhaita ja hienon näköisiä, niitä itsekin käytin. Jousihan niistä tuppasi hajoamaan, mutta jossain kohti opettelin itse vaihtamaan sen niin vanhemmat säästivät paljon rahaa. Hajonneesta joystickin raadosta sai kolme ehjää jousta varaosiksi uuteen tikkuun.
Oliko Tetris muka kuusnepallekin?
Up'n Down, Soccer, International Karate, Summer Games, Winter Games, Ultima IV...olihan noita
Vierailija kirjoitti:
Oliko Tetris muka kuusnepallekin?
Pikemminkin voisi kysyä, onko olemassa jokin peli jota ei ole Commodore 64:lle, ainakaan aikalaisistaan peleistä.
Niitä pelejä oli niin helkkaristi ja kasetteja vaihdeltiin ja kopiotiin toisten kanssa. Harvemmin tuli ihan ostettua pelejä.
olin toisen polun kulkija meillä oli tuohon aikaan MSX kone :)
Vierailija kirjoitti:
olin toisen polun kulkija meillä oli tuohon aikaan MSX kone :)
Mullakin ensimmäinen kotitietokone oli erimerkkinen, Salora Manager jota ei ollut juuri kellään muulla, eikä tietenkään yhteensopiva Kuusnelosen kanssa, joten eipä ollut pelejäkään mitä kopioida. Vasta myöhemmin sain 64:n, mutta siihen aikaan oli Amiga jo yleistymässä kovaa vauhtia.
commando, ultimat, pool of radiance, giana sisters, kickstart, outrun, elite nyt ainakin. track and field ja jotain muitakin noita ilotikun vatkaamiseen keskittyneitä urhelupelejä - ja samaa sarjaa tietysti stroker :-D
Eilen pelasin Cauldron 2 läpi ekan kerran.
Lapsuudessa pelasin The Fifth Axis ja Enter The Ninja.
Myös Barbarian oli kova.
Barbarian musiikki orkesteroituna:
Winter Games oli kaveriporukalla tosi kiva, max 8 pelaaja siis pystyi kilpailemaan eri talviurheilulajeissa.
Vierailija kirjoitti:
Winter Games oli kaveriporukalla tosi kiva, max 8 pelaaja siis pystyi kilpailemaan eri talviurheilulajeissa.
Heh, joskus pelattiin kaveriporukalla Winter Gamesia. Koska peli oli minulla, eikä sitä saanut muistaakseni kopioitua silloin (??!), niin olin aina ylivoimainen.
Eräs kaveri alkoi aina lukea sarjakuvia tai jotain (kun meillä peliä pelattiin), eikä kuullut kun siltä kysyttiin, että mikä maa haluaa olla, laitettiin sille sitten aina Japani, josta oli myöhemmin äkeissään. Halusi muistaakseni olla mieluiten Kanada tai USA, mutta ei kuullut vaikka miten huusi, kun maata piti valita ;)