Mihin kaupungin vuokrataloissa häädetty menevät asumaan
Tänään luin uutisista, että kaupunkien vuokra-asunnossa häädetään kymmeniä asukkaita ulos, esimerkiksi Vantaalla arvellaan luvun nousevan jopa kahdeksaankymmeneen. Olen aina ajatellut, että kaupungin vuokra-asunto on se yhteiskunnan halvin asunto. Kun sieltä joutuu lähtemään, mihin nämä varattomat ihmiset menevät.
Kommentit (90)
Leirille ja duuniin tai uuniin? Ovatpahan hyödyksi, tai sitten niistä tehdään saippuaa.
Tämä tuntuu olevan taas meininki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupunki osoittaa heille uuden asunnon.
Siellä sitten uudet naapurit saavat kärsiä.
Näille juopoilla oikeasti pitäisi hankkia joku oma asuinalue. Saisivat asunnon, mutta muut saisivat elää ilman juoppojuhlien jatkuvaa seuraamista.
Ennenaikoihin oli majoja, siis itse muuttivat johonkin metsään ja rakensivat koijat sinne. Osa koki sen vapautena, mutta kyllähän meno ja olosuhteet olleet ankaria.
Elämme nyt uudessa uljaassa Suomessa. Täällä ei ole enää tilaa köyhille ja heikoille. Hä hä hää!!!
Toivottavasti joku perustaa naispuolisille herkkäkorva-sinkuille omia taloyhtiöitä, joissa on seuraavat säännöt:
- ei miehiä, ei lapsia, ei lemmikkejä, ei vieraita, ei musiikin kuuntelua, ei tupakointia tietenkään. Mieluiten koko vuorokauden haudanhiljaisuus.
onhan tuolla oikotie etuovi yms täynnä kämppiä, joko ostaa tai vuokraa
rahaa saa työtä tekemällä
Milloin näinkin yksinkertaisesta toimintamallista tuli utopiaa?
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheet asutetaan kriisimajoitukseen. Yksinäiset miehet joutuvat Hietsuun tms. päihdepaikkaan, vaikka olisivat absolutisteja. Reilua?
Mieheni on absolutisti, mutta ei koskaan saanut häätöä. Irtisanoi asuntonsa, kun ostimme oman muuttaessamme yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häädettyjen joukossa on lapsiperheitä. Voidaanko lapsia viedä yömajoihin. Tämä asia tuntuu tosi pahalta, vaikka en tunne ketään häädettyä.
Suomessa elää tälläkin hetkellä satoja asunnottomia lapsiperheitä erilaisissa kriisimajoituksissa, yms.
Ja Vantaalla on satoja tyhjiä vuokra-asuntoja. Kannattaa kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunki osoittaa heille uuden asunnon.
Kyllä näin on. Lähisukulaiseni saivat häädön kohtalaisen uudesta talosta (olivat asuneet alusta asti), koska talo piti sattuneesta syystä purkaa. Heille osoitettiin uusi asunto valmisteilla olevasta talosta. Näin tehtiin kaikille purettavan talon asukkaille.
Vierailija kirjoitti:
Hekalla on vuokra-asuntoja tyhjänä kun vuokrat liian suuria. Jotain mätää ja osaamatonta on Hekan johdossa, ihmiset vailla asuntoa mutta on varaa pitää kämpät tyhjänä.
täällä Tampereella on kans esim. muistaakseni Lumon asuntoja todella paljon tyhjänä, ihan vaan siksi, kun ovat liian kalliita.
Mutta ei minun metsääni! Ne on mun maita!