kohta 13 vuotta täyttävällä pojalla on lähes aina nälkä! Miten usein tarjoaisit ruokaa?
Kasvuspurtti menossa, on vartaloltaan sopusuhtainen, paino käyrillä ihan aavistuksen miinuksen puolella (tyyliin -0.2), mutta täysin normaali, lähellä keskikäyrää. Nälkä on nykyään täysin pohjaton. Koulussa hakee usein pari kertaa ruokaa lisää ja syö jättiannoksia. Kotonakin kun on syönyt tuhdin ruoan niin tunnin päästä on taas kiljuva nälkä.
Noh, meillä on tähän asti ollut kotona aamupala, viikonloppuisin 12 aikaan lämmin ruoka, välipala iltapäivästä, lämmin ruoka 17 aikaan ja iltapala.
Kouluun olen alkanut pistää evästä reppuun, leipää, hedelmää, välipalapatukkaa yms. Koska pelkän kouluruokailun turvin ainakin 8 - 15 päivät 3,5 km koulumatkoineen tuntuvat näännyttäviltä.
Mutta entäs kotona? Oletteko muut sallineet teinipoikien käydä jääkaapilla tiheään ruoka-aikojen välilläkin? Jatkuva napostelu ei tunnu terveelliseltä, mutta ehkä vielä vähemmän jatkuva nälkä...
Kommentit (66)
Aika outoja minusta nämä viestit, joissa kirjoitetaan, että teinipojilla on aina nälkä ja että he syövät melkein koko ajan. En minä todellakaan syönyt itse teininä mitään valtavan isoja annoksia tai koko ajan. Ihan normaalikokoisia annoksia söin, yleensä yhden lautasellisen kerrallaan, joskus 2 kun oli hyvää ruokaa eikä lautanen todellakaan oltu ahdettu niin täyteen kuin vain pystyi. Kaksi lämmintä ateriaa päivässä, aamiainen, välipala ja iltapala. Iltapala oli esim. 2 voileipää, hedelmä ja lasillinen maitoa kun täällä palstalla saa kuvan, että teinit, erityisesti pojat syövät suunnilleen tunnin välein ison kattilallisen ruokaa.
Mitä ihmettä!? Totta kai annat hoikalle, kasvavalle nuorelle miehelle niin paljon ruokaa kuin hän jaksaa syödä! Tuossa iässä poika voi tarvita esimerkiksi viisi lämmintä ateriaa ja lisäksi välipalat. Ihan hulluutta kysellä moista. Nälässäkö ajattelit pitää? Miksi? Etkö ole ennen kuullut, että teininä pojat syövät valtavia määriä?
Muistan itsekin syöneeni kauheat määrät teininä kovimpana kasvuaikana. Oli usea liikuntaharrastus ja vähintään kerran päivässä kunnon hikiliikuntaa. Kasvoin täysin normaalipainoiseksi.
Kun urheilu väheni yliopistoaikoina rupesi paino hitaasti nousemaan, mutta nopeasti siihenkin reagoin vähentämällä syömistäni.
Eikö kenenkään teinipojat laita itse ruokaa?!? Nehän jää teille peräkammarin lämmittäjiksi tuota menoa. Vai sekö on tarkoituskin? Käyköön nyt kokeilemassa naisten kavaluutta ja tulkoon sitten takaisin mamman kattilat nuolemaan?