Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yliopistomaailma osoittautui minulle ihan toisenlaiseksi kuin yleensä mainostetaan

Vierailija
28.09.2018 |

En siis tarkoita varsinaista opiskelua, vaan pikemminkin siihen yliopisto-opiskeluun ympättyä sosiaalista elämää, joka on varmaan monelle opiskelijalle kiinnostavampaa kuin se itse opiskelu tai vuosien takana siintävä tutkintotodistus.

Monethan hehkuttavat usein, että miten sosiaalista yliopistoelämä oikein on, miten opiskelijoiden välillä vallitsee hyvä toverihenki, yliopistosta löytyy kaikkein parhaimmat ystävyyssuhteet ja parisuhteet jne.

No minun kohdallani mikään tällainen ei kuitenkaan yliopistomaailmassa realisoitunut. Siellä on oikeastaan todella vaikea saada muihin minkäänlaista kontaktia, kun kehenkään ei voi tutustua, vaikka samat naamat toki luennoilla kerta toisensa jälkeen näkyykin. Itselleni tämä opiskelijaelämä on ollut pelkkää tylsää puurtamista vailla minkäänlaista sosiaalista elämää ilman, että olisin kenenkään toisen opiskelijan kanssa kertaakaan edes kunnolla jutellut. En itseasiassa tiedä koko yliopistossa edes yhdenkään toisen opiskelijan nimeä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillakin ei ole ollenkaan kavereita? Miksi on vaikeaa tutustua uusiin ihmisiin?

Vierailija
22/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä katsoin, kuka muu näytti istuvan luennoilla usein yksin, ja menin juttelemaan hänen kanssaan. Hän oli selvästi ilahtunut ja siitä alkoi monen vuoden ystävyys.

Mutta jos haluat päästä niiden porukkaan, joilla näyttää olevan aina seuraa toisistaan, on se jo selvästi vaikeampaa.

ihanaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistolla tosiaan näkyy paljon sellaisia, jotka ovat aina yksin eikä heidän nimiäkään aina muista. Ajattelen, että heillä on sosiaalinen elämä yliopiston ulkopuolella, en mitenkään sääli tai pidä outona.

Ei niillä ole ja tiedät sen itsekin. Ellei sitten kyseessä ole jotain selvästi vanhempia tyyppejä eikä välttämättä heilläkään ole

Jaa. Kyllä minulla ainakin oli, ja on edelleen vaikka en lipastolta tuntenutkaan ketään.

Vierailija
24/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen yliopistolla aina yksin, mutta syytän siitä täysin itseäni ja elämäntilannettani. Ensimmäisenä orientaatiopäivänä kutsuttiin johonkin illanviettoon ja muutenkin oli tarjolla kaikenlaista sosiaalista tapahtumaa. Sieltähän se olisi lähtenyt, mutta ei vain ollut aikaa osallistua ja näin se nyt meni.

Vierailija
25/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä melkein itkin aikanaan ekana opiskeluvuonna, kun ei ole kavereita. Tämä johtui ihan siitä, että opiskelin miesalaa ja omalla vuosikurssilla oli vain kaksi naispuolista: minä ja se kaveriksi sukeutunut. Valitettavasti tämä "kaveri" vain oli 10 vuotta vanhempi ja kahden lapsen äiti, joten ei hänestä juuri saanut 19-vuotias bileseuraa, vaikka koululla oltiinkin yhdessä. Sinänsä ihana ihminen ja olemme ystäviä vielä 25 vuotta myöhemmin. Silti koin hirveää surua, kun ei ollut kavereita vapaa-aikana. Aloin sitten seurustella ja sitä myöten hengasin poikakaverin kanssa. Olisihan niitä kavereita varmaan jostain saanut, mutta ei se ollut niin helppoa, kun ainejärjestössä ja luennolla oli vaan poikia. Toki tulin heidänkin kanssa toimeen, mutta ei se ole sama ja monella oli sitten tyttökaverikin, joka rajoittaa sitä vapaa-ajan hengausta.

Vierailija
26/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen yliopistolla aina yksin, mutta syytän siitä täysin itseäni ja elämäntilannettani. Ensimmäisenä orientaatiopäivänä kutsuttiin johonkin illanviettoon ja muutenkin oli tarjolla kaikenlaista sosiaalista tapahtumaa. Sieltähän se olisi lähtenyt, mutta ei vain ollut aikaa osallistua ja näin se nyt meni.

Vähän noin kävi minullekin. Nyt kyllä jo valmistunut ja työelämässä, mutta yliopistoajasta ei jäänyt paljoa jälkipolville kerrottavaa. Yksinäinen rupeama.

Vierailija
27/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän noin kävi minullekin. Nyt kyllä jo valmistunut ja työelämässä, mutta yliopistoajasta ei jäänyt paljoa jälkipolville kerrottavaa. Yksinäinen rupeama.

Minä taas ajattelen, että kerrottavaa jää jälkipolville nimenomaan siitä asiasta mitä siellä oppii, eikä jostain ryhmäytymis-biletys-kuvioista.

Vierailija
28/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mullakaan. Menin muita vanhempana yliopistoon, mies jo oli. Asiallisen kohteliaat välit opiskelutovereihin.

Vierailija
29/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksessa panin joka välitunnilla aina eri muijan kaa siivouskopissa, itse bileissä sitte pyöritin 3 muijaa samaa aikaa

Vierailija
30/31 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain opiskelujen aikana kymmeniä kavereita, mutta en ystäviä.

Vierailija
31/31 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumalla on paljon tekemistä asian kanssa. Ja sillä, onko saanut elää nuoruuttaan jo aiemmin. Monet hikarit, varsinkin maalta, pääsevät elämään villisti vasta kun muuttavat kaupunkiin. He sitten hehkuttaa kuinka upeaa se opiskeluaika oli.