Naispuolisiin opiskelutovereihin vaikea tutustua
N-M-jakauma arviolta 70-30 ja kolmannen asteen oppilaitos. Olen yrittänyt tehdä tuttavuutta opiskelutovereihini ja miehistä olen saanut ihan kavereitakin, mutta naiset suhtautuvat jotenkin varautuneesti. Vastaavat ihan kohteliaasti takaisin, mutta eivät oma-alotteisesti hae kontaktia mun kanssa ja jos yritän virittää keskustelua yhtään "missä luokassa meillä on"-tason henkilökohtaisemmalle puolelle, he tulevat silminnähden vaivaantuneiksi, jolloin tietysti lopetan. Miesten kanssa ei vastaavaa ongelmaa ole.
Olen mielestäni ihan rento, ulospäin suuntautunut ja sosiaalisesti normaali, joten tuo käytös kummastuttaa. Muiden opiskelukaverimiesten kohdalla naiset tuntuvat olevan jotenkin rennompia, joten syyn täytyy jotenkin olla minussa. Tai sitten muut miehet ovat aiemmin tuttuja jostain? En heitä mitään kaksimielistä tai seksististä juttua ja muutenkin olen mielestäni aika korrekti varsinkin uusien ihmisten parissa. Yritän myös tutustua naisiin "ihmisinä" tai siis samalla tavalla kuin miehiin ilman mitään erityistä flirttiä
Kysynkin teiltä palstan naiset: Onko teillä tullut vastaan minun kaltaisia miehiä, joiden seurassa toimitte kuten naisopiskelutoverini. Mistä se mahtaa johtua?
Kommentit (23)
Olen nyt yrittänyt olla vähemmän mairea jees-tyyppi, mutta en ole havainnut muutosta. Lisäksi olen tarkastellut muiden ihmisten vuorovaikutusta enkä huomaa muiden toiminnassa selkeitä eroja. En ymmärrä ollenkaan mitä minä teen niin kovin eri tavalla
AP
Ei välttämättä liity sukupuoleen. Musta tuntuu että useimmat ihmiset suhtautuu muhun juuri tuollain, ihan riippumatta sukupuolesta tai mistään. Luulen että musta vaan huokuu joku epävarmuustekijä.. samahan se on toisaalta itsellä, joidenkin ihmisten kanssa on vaikea olla, ja sitä syytä on vaikea määritellä. Ajan kanssa tilanne sitten ehkä rentoutuu.
Kyllä se siitä kun käyt panemassa niitä ensin.