Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimiston työtarjous. Onko pelkkää huuhaata

Vierailija
28.09.2018 |

Onko Te toimisto ollut jotenkin yhteydessä työnantajaan vai katseleeko TE-toimisto vain netistä työpaikkoja ja kehottaa hakemaan sopivaan ? Siis ilman että paikka olisi oikea työtarjous (tyyliin olet ensisijalla jos kokemus ja haastattelu menee hyvin) vai onko se pelkkää huijausta, että olisi työTARJOUS

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisestikin huijausta, että työtarjouksen paikka olisi jotenkin työttömälle osoitetttu tai tarjottu.  Mitä näitä kommentteja lukee.  Mitähän se työkkäri sitten tekee, jos ei pysty osoittamaan kokemukseen perustuvaa työpaikkaa vaan tarjous onkin vain oikotiestä poimittu paikka. 

Voisko jokun kertoa, mikä on työkkärin osuus näissä tarjouksissa? Varmaan haastatteluun pääseminen on se kompastuskivi, eikä työkkäri edes pysty tässä auttamaan...

Työtarjous on kehotus hakea ko. paikkaa, työkkäri ei voi työnantajan puolesta sitä kenellekään antaa. Oikotieltä ei paikkoja etsitä, vaan te-toimiston omasta järjestelmästä, jossa usein on enemmän tietoa kuin mitä oikotien ilmoituksista löytyy.

Lisäksi on ns. esittelyjä eli työnantaja pyytää etsimään 6-12 sopivaa henkilöä avoinna olevaan paikkaan, valitsee papereiden perusteella noin 5 ja pyytää te-toimistoa tekemään työtarjouksen. Jos työtön ottaa yhteyttä, hän saa kutsun haastatteluun ja jos ei ota yhteyttä, hän saa selvityspyynnön (vaikka väittäisi oma asioinnossa, että otin yhteyttä).

Työttömät jaksavat valittaa sitä, että te-toimisto ei välitä työpaikkoja ja kun se välittää (eli lähettää työtarjouksen, johon reagoimalla työnhakuprosessi alkaa), niin silloinkin tehdään väärin.

Miten hitossa taas tämäkin käännettiin siihen, että työtön ei jaksa/halua hakea työtä.  Ap kysymys oli käsittääkseni se, tarkoittaako työtarjous sitä, että TE toimisto olisi jotenkin ollut yhteydessä työnantajaan ja takaisi esim. sen, pääseekö haastatteluun.

Työmarkkinoilla on tuhansia erittäin korkeastikouluttuja ja vankan työkokemuksen omaavia, jotka eivät pääse työhaastatteluun esim. iän takia.  Vaikea varmaan päästä töihin, jos ei pääse haastatteluun. Jotenkin naivina kuvittelisin, että TE toimisto auttaisi edes siinä, pääseekö haastatteluun.

Mutta ei, kaikki työttömät ovat luusereita, jotka eivät halua töihin.  Ihme kommentteja taas.

Mistä tietää, onko työtarjous esittely?

Julkisella hallinnolla ei ole lain mukaan mitään mahdollisuutta edellyttää yksityiseltä toimijalta työttömän palkkaamista, jos tämä ei ole palkanmaksajalle eli yritykselle järkevä teko. Siksi työkkäri ei voi vaatia, että vanhat, vajaakuntoiset tai nuoret on haastateltava. Ihan itse on saatava työnantaja uskomaan, että tuo tyyppi kannattaa palkata ja se alkaa jo siitä ensimmäisestä soitosta, jonka työnantajalle tekee ennen hakupapereiden laittamista. Toki olisi kiva että työkkäristä lähtisi virkailija parin työttömän kanssa haastatteluun, kun nämä eivät itse kykene sinne asti pääsemään.

Työtön ei tiedä, onko työtarjous esittely vai ei. Sillä ei edes ole väliä,koska työtön on sitoutunut hakemaan töitä.

Olen mielenkiinnosta seurannut näitä keskusteluja, kun viikottain rekrytoin uusia ihmisiä. Tällä tyypillä on ns. inside tietoa eli on itse (ilm, tukityöllistettynä) TE-toimistossa.

Alentuvia kommentteja joka ketjuun tyyliin "oma vika kun olet työtön", "Toki olisi kiva että työkkäristä lähtisi virkailija parin työttömän kanssa haastatteluun, kun nämä eivät itse kykene sinne asti pääsemään" jne jne

Omalla nimellään kirjoittelee samoja juttuja äitylit/naistenhuoneelle...  Ja itse on tällä hetkellä työttömänä!  Busted

Mitä ihmeen insidetietoa on netistä löytyvä ohje? Hankala uskoa, että joku rekrytoija ei osaa käyttää googlea.

Älä viitsi, sut on paljastettu. Äityli. Olet säälittävä. Tuo ns. esittely ei ole googletettavissa. Te toimiston tätinä varmaan tiedät sen

Sama sekopää kirjoittelee kaikkiin työkkäriketjuihin ja mollaa ettei työttömät osaa lukea eikä ymmärrä sitä eikä tätä. TE-toimiston virkailijat ei koskaan tee virheitä, työttömät vaan on typeriä ja heillä on "ymmärrykessä vakavia puutteita"

Ei ole minkäänlainen virhe laittaa lähihoitajalle sairaanhoitajan paikkaan "työtarjousta", ei virhe on sen lähihoitajan jos varmuuden vuoksi hakee sitä paikkaa vaikka se noloa onkin. Eikä vain virhe, vaan työtön on typerä.

Oma-asiointi on selkeä ja näppärä työkalu, siellä ei ole mitään idioottimaisia ratkaisuja, se on ehkä Suomen onnistunein systeemi - ellei koko maailman. Työtön vaan on tyhmä jos ei huomaa jotain jollekin helevetin välilehdelle kapulakielellä kirjoitettua juttua.

Hän raasu on yksin ristiretkellä TE-toimiston puolesta typeriä työttömiä vastaan.

Pitääkin mennä naistenhuoneeseen stalkkaamaan kuka tää oikeasti on.

Vierailija
62/103 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisestikin huijausta, että työtarjouksen paikka olisi jotenkin työttömälle osoitetttu tai tarjottu.  Mitä näitä kommentteja lukee.  Mitähän se työkkäri sitten tekee, jos ei pysty osoittamaan kokemukseen perustuvaa työpaikkaa vaan tarjous onkin vain oikotiestä poimittu paikka. 

Voisko jokun kertoa, mikä on työkkärin osuus näissä tarjouksissa? Varmaan haastatteluun pääseminen on se kompastuskivi, eikä työkkäri edes pysty tässä auttamaan...

Työtarjous on kehotus hakea ko. paikkaa, työkkäri ei voi työnantajan puolesta sitä kenellekään antaa. Oikotieltä ei paikkoja etsitä, vaan te-toimiston omasta järjestelmästä, jossa usein on enemmän tietoa kuin mitä oikotien ilmoituksista löytyy.

Lisäksi on ns. esittelyjä eli työnantaja pyytää etsimään 6-12 sopivaa henkilöä avoinna olevaan paikkaan, valitsee papereiden perusteella noin 5 ja pyytää te-toimistoa tekemään työtarjouksen. Jos työtön ottaa yhteyttä, hän saa kutsun haastatteluun ja jos ei ota yhteyttä, hän saa selvityspyynnön (vaikka väittäisi oma asioinnossa, että otin yhteyttä).

Työttömät jaksavat valittaa sitä, että te-toimisto ei välitä työpaikkoja ja kun se välittää (eli lähettää työtarjouksen, johon reagoimalla työnhakuprosessi alkaa), niin silloinkin tehdään väärin.

Miten hitossa taas tämäkin käännettiin siihen, että työtön ei jaksa/halua hakea työtä.  Ap kysymys oli käsittääkseni se, tarkoittaako työtarjous sitä, että TE toimisto olisi jotenkin ollut yhteydessä työnantajaan ja takaisi esim. sen, pääseekö haastatteluun.

Työmarkkinoilla on tuhansia erittäin korkeastikouluttuja ja vankan työkokemuksen omaavia, jotka eivät pääse työhaastatteluun esim. iän takia.  Vaikea varmaan päästä töihin, jos ei pääse haastatteluun. Jotenkin naivina kuvittelisin, että TE toimisto auttaisi edes siinä, pääseekö haastatteluun.

Mutta ei, kaikki työttömät ovat luusereita, jotka eivät halua töihin.  Ihme kommentteja taas.

Julkisella hallinnolla ei ole lain mukaan mitään mahdollisuutta edellyttää yksityiseltä toimijalta työttömän palkkaamista, jos tämä ei ole palkanmaksajalle eli yritykselle järkevä teko. Siksi työkkäri ei voi vaatia, että vanhat, vajaakuntoiset tai nuoret on haastateltava. Ihan itse on saatava työnantaja uskomaan, että tuo tyyppi kannattaa palkata ja se alkaa jo siitä ensimmäisestä soitosta, jonka työnantajalle tekee ennen hakupapereiden laittamista. Toki olisi kiva että työkkäristä lähtisi virkailija parin työttömän kanssa haastatteluun, kun nämä eivät itse kykene sinne asti pääsemään.

Työtön ei tiedä, onko työtarjous esittely vai ei. Sillä ei edes ole väliä,koska työtön on sitoutunut hakemaan töitä.

Olen mielenkiinnosta seurannut näitä keskusteluja, kun viikottain rekrytoin uusia ihmisiä. Tällä tyypillä on ns. inside tietoa eli on itse (ilm, tukityöllistettynä) TE-toimistossa.

Alentuvia kommentteja joka ketjuun tyyliin "oma vika kun olet työtön", "Toki olisi kiva että työkkäristä lähtisi virkailija parin työttömän kanssa haastatteluun, kun nämä eivät itse kykene sinne asti pääsemään" jne jne

Omalla nimellään kirjoittelee samoja juttuja äitylit/naistenhuoneelle...  Ja itse on tällä hetkellä työttömänä!  Busted

Mitä ihmeen insidetietoa on netistä löytyvä ohje? Hankala uskoa, että joku rekrytoija ei osaa käyttää googlea.

Älä viitsi, sut on paljastettu. Äityli. Olet säälittävä. Tuo ns. esittely ei ole googletettavissa. Te toimiston tätinä varmaan tiedät sen

Sama sekopää kirjoittelee kaikkiin työkkäriketjuihin ja mollaa ettei työttömät osaa lukea eikä ymmärrä sitä eikä tätä. TE-toimiston virkailijat ei koskaan tee virheitä, työttömät vaan on typeriä ja heillä on "ymmärrykessä vakavia puutteita"

Ei ole minkäänlainen virhe laittaa lähihoitajalle sairaanhoitajan paikkaan "työtarjousta", ei virhe on sen lähihoitajan jos varmuuden vuoksi hakee sitä paikkaa vaikka se noloa onkin. Eikä vain virhe, vaan työtön on typerä.

Oma-asiointi on selkeä ja näppärä työkalu, siellä ei ole mitään idioottimaisia ratkaisuja, se on ehkä Suomen onnistunein systeemi - ellei koko maailman. Työtön vaan on tyhmä jos ei huomaa jotain jollekin helevetin välilehdelle kapulakielellä kirjoitettua juttua.

Hän raasu on yksin ristiretkellä TE-toimiston puolesta typeriä työttömiä vastaan.

Pitääkin mennä naistenhuoneeseen stalkkaamaan kuka tää oikeasti on.

Heh heh. Hyvin sanottu. Tunnistin heti samaksi kirjoittajaksi kun kaikissa työkkäriketjuissa, vaikka niitä luen ehkä kerran vuodessa. Sama tyyppi päivystää täällä 24/7. Samat jutut. Tähänkin ketjuun kirjoittanut noin 10 viestiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta, mä tunnistan tämän kanssa naistenhuoneelta. Pitääkin käyttää hakua, jos sais nimen.

Samat jutut, työtön on tyhmä, ei osaa lukea, ei osaa lukea ohjeita. Ilmeisesti Te toimiston työntekijä itse, kun tietää juttuja, joita ei löydy muualta. Ei edes lukemalla ohjeita.

Vierailija
64/103 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kertoa tämä. Olin juuri valmistunut lähihoitajaksi, ilman muuta kokemusta alalta, kuin pakolliset työharjoittelut. En ollut saanut töitä,te-toimisto lähetti työpaikkaosoituksen neurologian osastolle, sh:n virkaan, karenssin uhalla. Meinasin kuolla häpeästä, laittaessani hakemusta osoitettuun paikkaan. Maine meni varmasti täysin alalla, tämän hakemuksen jälkeen.

Miksi et toiminut ohjeen mukaan? Siinä sanotaan selkeällä suomella, että ota yhteyttä, ei siinä sanota, että hae. Ihan oma vika, jos et osaa lukea. Yhteydenotoksi olisi riittänyt soitto ja muutama kysymys paikasta tyyliin "miten pitkä perehdytysjakso" ja "onko mahdollisuutta pelkkään yötyöhön" kertomatta sitä, että on itse vain lähihoitaja.

Mutta kun työttömät tekee kaikesta näköjään erittäin vaikeaa!

Ja mitäs sitten kun te-toimisto kontrolloi onko työtön oikeasti hakenut ko paikkaa? Työttömälle karenssi.

Kyllä niitä on pakko hakea eikä vain ottaa yhteyttä.

Tuossa olisi pitänyt olla työkkäriin yhteydessä, niin kuin se viulisti oli ollut, kun alttoviulistin paikkaan oli tullut ns. pakkohaku. Sillä alalla ei ole vara menettää mainettaan.

Vierailija
65/103 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja laittaa ilmoituksensa mollin sivuille ja työvoimaohjaaja poimii niitä sopivia ja laittaa työttömälle joko ilmoituksen tai osoituksen (sori jos termit vanhentuneita). Paikat ovat niistä tehtävistä joita olet ilmoittanut hakevasi (esim alue X, toimistotyöt) mutta jos ala on laaja tai tehtävänimike ympäripyöreä niin paikka ei välttämättä ole mikään täsmäpaikka juuri sinulle.

Ei kai se työkkärin tehtävä ole räätälöidä tai taikoa kellekään olemattomilta työmarkkinoilta täsmäpaikkaa jos niin luulee.

Sä olet ihan oikeassa, mutta jostain syystä sait alapeukkuja. Mä itse olen työtön ja haen taloushallinnosta paikkoja, ja mulle kyllä työkkäri on kiitettävästi laittanut sinne oma asiointi-sivulle näitä paikkoja. Ja juuri äsken  laitoin yhteen paikkaan hakemuksen. Ne ei siis ole mitäään määräyksiä hakea ko.paikkaa. 

Suurin osa keskustelijoista on ihan ulkona tästä kuviosta. En tajua miksi keskustella asioista, joita ei tiedä?  Te-toimistolla on ihan selkeät ja ymmärrettävät sivut. Mun työllistymiseen vaikuttaa mun ikä, 50+. Mutta en ole vielä menettänyt toivoa, kyllä mä jotain löydän!

Vierailija
66/103 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työttömänä pätkän vuosia sitten ja mulle tuli työhönosoitus eli firmalla X on paikka auki jota pitää hakea.

Ellen olisi hakenut olisi se tietänyt selvityspyynnön lisäksi karenssia. Eli työkkäristä olisi lähtenyt liittoon viestiä että päiväraha katkolle.

Näin lyhykäisyydessään.

Nykyisen, ainakin toistaiseksi vakituisen paikkani bongasin työkkärin sivulta ☺.

Vierailija
67/103 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja laittaa ilmoituksensa mollin sivuille ja työvoimaohjaaja poimii niitä sopivia ja laittaa työttömälle joko ilmoituksen tai osoituksen (sori jos termit vanhentuneita). Paikat ovat niistä tehtävistä joita olet ilmoittanut hakevasi (esim alue X, toimistotyöt) mutta jos ala on laaja tai tehtävänimike ympäripyöreä niin paikka ei välttämättä ole mikään täsmäpaikka juuri sinulle.

Ei kai se työkkärin tehtävä ole räätälöidä tai taikoa kellekään olemattomilta työmarkkinoilta täsmäpaikkaa jos niin luulee.

Sä olet ihan oikeassa, mutta jostain syystä sait alapeukkuja. Mä itse olen työtön ja haen taloushallinnosta paikkoja, ja mulle kyllä työkkäri on kiitettävästi laittanut sinne oma asiointi-sivulle näitä paikkoja. Ja juuri äsken  laitoin yhteen paikkaan hakemuksen. Ne ei siis ole mitäään määräyksiä hakea ko.paikkaa. 

Suurin osa keskustelijoista on ihan ulkona tästä kuviosta. En tajua miksi keskustella asioista, joita ei tiedä?  Te-toimistolla on ihan selkeät ja ymmärrettävät sivut. Mun työllistymiseen vaikuttaa mun ikä, 50+. Mutta en ole vielä menettänyt toivoa, kyllä mä jotain löydän!

Käsittääkseni alkuperäinen kysymys oli, onko TEn työtarjous huijausta. Ilmeisesti on, jokainen työtön löytää samat työpaikat monstrista, oikotiestä jne. Eli ei ole tarjous sanan oikeassa merkityksessä.

Vierailija
68/103 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nuo vapaat työpaikat Te-toimiston sivulla ole työnantajien itsensä ilmoittamia? Ei siinä mitään sen kummempaa ole. Te-toimisto sitten löytää työttömien joukosta sopivia henkilöitä ko. työpaikkaan ja välittää heille työtarjouksen. 

Mitä ihmeellisiä salaliittoteorioita täällä yritetään vääntää taas.

Niin, lähettisikin vaan niille sopiville mutta lähettää summa mutikassa kenelle sattuu. Niin kuin nyt esim. minulle, olisi pitänyt olla tradenomi tai merkonomi ja osata toimisto-ohjelmat. En ole kumpikaan enkä ole koskaan tehnyt toimistohommia. Kyllä ärsytti hakea tuollaistakin, siinä tuhlattiin vaan kaikkien aikaa.

Vierailija
69/103 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtarjous tai siis "tarjous" ei ole ta edes siitä että pääsisi työhaastatteluun. Ko tarjouksen saanuy työtön ei ole millään tavalla etusijalla muihin hakijoihin nähden.

Naurettava nimike johtunee siitä että työelämässä olevat luulevat työttömien saavan todellisia työtarjouksia mutta ei vain kiinnosta ottaa niitä vastaan.

Näin lietsotaan vihaa työttömiä kohtaan.

Naurettava nimike johtuu siitä, että termi työpaikkailmoitus ei saa työtöntä reagoimaan mitenkään, työhönosoitus koettiin liian paljon valmiiksi työpaikaksi ja tieto avoimesta työpaikasta päätyi samantien roskakoriin. Työtarjous kertoo siitä, että tuolla olisi töitä tarjolla, mene ja hae.

Työnhakutarjous kuulostaisi oikeammalta termiltä.

Työnanaja tekee sitten työtarjouksen sille, jonka haluaisi palkata nähtyään tarjokkaat. Jos haluttu työntekijä sen hyväksyy ja ottaa työn vastaan syntyy sopimus työstä edellisten välille.

Jatkan vielä, jos halutaan käyttää voimakkaammin toimenpiteeseen ohjaavaa kieltä kun työnhakutarjous, voisi käyttää työnhakukehotus sen sijasta.

Työtarjousta on selkeästi väärä ja harhaan johtava, silloin kun TE-toimisto ei itse palkkaa ja tarjoa työtä.

TE-toimiston virkalijoiden pitäisi terästäytyä ja pyrkiä viestimään selkeämmin, epäselviä termejä viljellen se itse vaikeuttaa oman tehtävänsä hoitamista.

Nuo harhaanjohtavat termit ovat jonkun työministeriön virkamiehen ideoimia ja turhauttavat myös TE-virkailjoita.

Vierailija
70/103 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö sinulla mielessä, että myös työnantaja tietää sen! Vai miten oletitko, että työnantaja ei ole mukana tässä rekrytointiprosessissa lainkaan?

Tuota esittelyä ei löydy netistä googlella. Vain TE työntekijä tietää sen. Tai sitte on vain tuon trollin itsekeksimä vale.

Te-palvelut.fi kertoo tuosta esittelystä meille kaikille, joten ehkä sinä et vain - yllätys - osaa käyttää netin hakupalveluja?

Vierailija
71/103 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käykö sinulla mielessä, että myös työnantaja tietää sen! Vai miten oletitko, että työnantaja ei ole mukana tässä rekrytointiprosessissa lainkaan?

Tuota esittelyä ei löydy netistä googlella. Vain TE työntekijä tietää sen. Tai sitte on vain tuon trollin itsekeksimä vale.

Te-palvelut.fi kertoo tuosta esittelystä meille kaikille, joten ehkä sinä et vain - yllätys - osaa käyttää netin hakupalveluja?

Taas sama äityli. Ei pidä paikkaansa, joten sinä et vain-yllätys- osaa laittaa linkkiä. Kosksa valehtelullesi ei löydy faktaa. Kannattaisi valehdella paremmin. Faktaa ei taaskaan löydy.

Vierailija
72/103 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka on ihan ulkona? Eli oletko saanut yhtään henkilökohtaista, kirjallista kehotusta omalta te-virkailijaltasi hakea tiettyä paikkaa (karenssin uhalla), vai puhutko vaan niistä automaattisista työtarjouksista omilla sivuilla, jotka on siis täysin algoritmeilla valikoituja (riippuu mitä olet kirjannut sinne)? Ymmärrät varmaan että ne on kaksi aivan eri asiaa...

Ja tolle yhteydenotto/haku-jankkaajalle: itse olen saanut osoituksia vuokrafirmoihin joihin ainut yhteydenottokeino on elektroninen hakulomake, ei ole mitään numeroa jonne voi soittaa ja rupatella niitä näitä. Hakulomakkeessa ei myöskään voi mainita te-toimiston kehotusta, se voidaan katsoa itsensä "sabotoinniksi". Lisäksi hakemuksista pitää aina olla jotain mustaa valkoisella, esim automaattinen s-posti joka sähköisen lomakkeen täyttämisen jälkeen yleensä tulee, ja tämä kannattaa uudelleenlähettää te-virkailijalle kirjaamon kautta, jotta ei voi jälkikäteen väittää että ei olisi toimittu kun käsketään. Näin olen itse toiminut. Ja kyllä virkailijaa mahtaa ketuttaa kun ei saa laitettua karenssia... sitten loppuu tarjouksetkin. Tosin nyt olen töissä (toistaiseksi) niin ei tartte näitä miettiä.

Vierailija
73/103 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista ns esittelyä työnantajalle ei ole olemassakaan. TE toimisto poimii MOLsta työpaikkoja ja tekee niistä työtarjouksia.

Tuo trolli ei osaa edes googlata. Kannattaisi. Aika säälittävä tyyppi. Hanki elämä

Vierailija
74/103 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista ns esittelyä työnantajalle ei ole olemassakaan. TE toimisto poimii MOLsta työpaikkoja ja tekee niistä työtarjouksia.

Tuo trolli ei osaa edes googlata. Kannattaisi. Aika säälittävä tyyppi. Hanki elämä

Ihan sivusta: työkkärissä esitellään ehdokkaita työnantajille, veljeni sai töitä sitä kautta. Kohdasta Lisää palveluita työnantajille löytyy ehdokasesittely.

Vierailija
75/103 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka on ihan ulkona? Eli oletko saanut yhtään henkilökohtaista, kirjallista kehotusta omalta te-virkailijaltasi hakea tiettyä paikkaa (karenssin uhalla), vai puhutko vaan niistä automaattisista työtarjouksista omilla sivuilla, jotka on siis täysin algoritmeilla valikoituja (riippuu mitä olet kirjannut sinne)? Ymmärrät varmaan että ne on kaksi aivan eri asiaa...

Ja tolle yhteydenotto/haku-jankkaajalle: itse olen saanut osoituksia vuokrafirmoihin joihin ainut yhteydenottokeino on elektroninen hakulomake, ei ole mitään numeroa jonne voi soittaa ja rupatella niitä näitä. Hakulomakkeessa ei myöskään voi mainita te-toimiston kehotusta, se voidaan katsoa itsensä "sabotoinniksi". Lisäksi hakemuksista pitää aina olla jotain mustaa valkoisella, esim automaattinen s-posti joka sähköisen lomakkeen täyttämisen jälkeen yleensä tulee, ja tämä kannattaa uudelleenlähettää te-virkailijalle kirjaamon kautta, jotta ei voi jälkikäteen väittää että ei olisi toimittu kun käsketään. Näin olen itse toiminut. Ja kyllä virkailijaa mahtaa ketuttaa kun ei saa laitettua karenssia... sitten loppuu tarjouksetkin. Tosin nyt olen töissä (toistaiseksi) niin ei tartte näitä miettiä.

Kerro toki, mitä henkilökohtainen omalta te virkailijalta tullut työtarjous tarkoittaa? Virkailija poiminut työn mollista vai että työnhakijalla on mahdollisuus päästä haastatteluun?

Vierailija
76/103 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin nyt hävisi esittelyä ei ole olemassakaan -tyyppi, joka syytti jotakuta muuta Googlen käytön osaamattomuudesta? Sitä vartenhan työnhakijaksi ilmoittauduttaessa kysytään antaako luvan tietojen esittämiseen työnantajalle tms.

Vierailija
77/103 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa sekavaa keskustelua, muutama trolli postaa asiaan kuulumatonta eikä oikeastaan kukaan vastaa kysymykseen.  Ettekö osaa lukea?

Väännän ap:n puolesta rautalangasta

Kun saat työtarjouksen, onko se

A) sinun oman virkailijan tarjous sinulle.  Virkailija ottanut työnantajaan yhteyttä ja tarjous on ainakin lupaus haastattelusta, jos koulutus ja työkokemus sopii

B)virkailijat selaa MOL:ia ja lähettelevät sopiville työttömille ehdotuksia: hae tuota paikkaa, se sopisi sinulle

Vierailija
78/103 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs takavuosina työtarjouksesta vinkunut viulisti löytyy erään musaopiston sivuilta. Opettaa instrumenttia, johon liittyvästä työtarjouksesta oli työkkärille käärmeissään ettei osaa sitä soittaa. Kas kun pystyy sen soittoa silti opettamaan tuon musaopiston sivujen mukaan!

Vierailija
79/103 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ikinä saanut sieltä työtarjousta?

Itse olen saanut joskus vuonna kivi ja kirves muutaman työhönosoituksen.

Minä olen saanut oikean työtarjouksen, vuosi oli muistaakseni 1984. Ja kerran peräti määräyksen, vuonna 1979. Silloin sen ovessa taisi lukea "Työnvälitystoimisto".

Kun sen "työtarjous"-otsikolla tulevan kirjeen ajatuksella ja ymmärryksellä lukee, selviää, että se on vain kehotus ottaa yhteyttä työnantajaan. Työkkäri arpoo niitä jokseenkin sattumanvaraisesti, eli jos ydinvoimalan suunnittelijaa haetaan, etsitään ammattinimikkeellä "suunnittelija" kaikki kansalaisopiston tuntisuunnittelijat, työttömien yhdistyksen käsityökerhon tuntisuunnittelijat, metsätaloussuunnittelijat ynnä muut, joille "tarjous" lähetetään.

Vierailija
80/103 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla niin, että työvoimatoimisto on työnantajan kanssa sopinut, että se paikka laitetaan työtarjouksena työttömille haettavaksi. Eli sitä on tarjottu varmasti sitten muillekin kuin vain sinulle.

Voi olla niinkin kyllä, että työvoimatoimisto on itse jonkin avoimeksi ilmoitetun paikan valinnut työtarjoukseksi laitettavaksi. 

Tavallisempaa on toki se, että työnantajan kanssa sovittuna tehdään työtarjous.

Se ei siis lähtökohtaisesti ole mikään sellainen juttu, että työnantaja olisi keskustellut työnantajan kanssa että olisko teillä nyt yhtä tyyppiä, jolla kaikki edellytykset tähän tehtävään täyttyisivät, ja työkkäri olis sanonu että katos vaan on meillä tämä Pekka Pekka tässä että laitetaanko hänelle nyt sulta työtarjous menemään. Ei noin!

Yleensä se minkä työkkäri työtarjouksena lähettää on lähetetty joukkokirjeenä useammalle työkkärin asiakkaalle haettavaksi.

Jos asia olis niin, että työkkäri ja työantaja olisivat nimenomaisesti sinut katsoneet johonkin työnantajan tehtävään sopivaksi, niin työkkärihän voisi antaa sille työnantajalle sun numeron ja se vois soittaa sulle että tuutko käymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi