Työpaikkakiusaaminen - saan varmaan potkut pian :(
Pitkä tarina, mutta lyhyesti taidan olla tosi heikoilla. Työkaveri on mitätöinyt minua julkisesti ja puhunut paskaa jo pitkän ajan. Olen todella väsynyt. Kaikki tapahtuu esimieheni hiljaisella hyväksynnällä. Esimies käy usein lounailla ja viettää vapaa-aikaa kiusaajani kanssa. On tullut selväksi kumman puolella hän on.
Olen pulassa. Minut on alettu nähdä vaikeana ihmisenä, sillä väsyneenä olen alkanut nostamaan asiaa esille ja muutenkin alkanut kommentoimaan työyhteisön räikeimpiä epäkohtia. Tunnen nahoissani, että esimies inhoaa minua. Aiemmin meillä on yksinkertaisesti annettu potkut niille työntekijöille, joista ei pidetä. Olen seuraava. Enkä saa töitä mistään, vaikka kuinka yritän. Olen alkanut lamaantumaan. Luottamusmies ei pysty auttamaan, ei kiinnosta.
Kommentit (48)
Persoonallisuushäiriöisten ihmisten kanssa käy juuri noin. Kerroitkin jo, että muut vastaavassa tilanteessa ovat joutuneet lähtemään. Nämä nasset osaavat manipuloida ihmiset taakseen, sinulle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin lähteä. Apua et saa mistään, niin se vain menee. Kaikista juhlapuheista huolimatta työpaikkakiusaamiseen ei puututa. Nämä persoonallisuushäiriöiset ovat erittäin taitavia tuhoamaan toisten ihmisten elämän. Jos et lähde, niin sairastut pahemman kerran. Sitä en sinulle toivo, koska kierrokset tästä vain pahenevat ja sinun toimintakykysi heikkenee, jolloin he pääsevät niskan päälle. Tämän tyyppiset ihmiset vievät koko työyhteisön lopulta toimintakyvyttömiksi.Tsemppiä Sinulle!
Työnantajani lähetti soitti minulle alkuillasta. Maanantaina klo 10 on jonkinlainen "työntekijän kuulemistilaisuus". Mitä se voi tarkoittaa? -ap
Vierailija kirjoitti:
Työnantajani lähetti soitti minulle alkuillasta. Maanantaina klo 10 on jonkinlainen "työntekijän kuulemistilaisuus". Mitä se voi tarkoittaa? -ap
Voiko potkut saada ilman varoitusta, ei kai?? -ap
Saanko arvata, olet töissä eräässä arkkitehtitoimistossa. Jos niin ala etsiä uutta paikkaa NYT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae uutta työtä ennen kuin saat potkut. Voit sanoa, että huono työilmapiiri on syynä. Työpaikkaa ei pidä arvostella väsyneenä.
On myös sanottava, että en ole mikään dramaattinen huutaja, vaan rauhallinen introvertti. Olen vain alkanut sanomaan ääneen niitä tosiasioita, joita kukaan ei saisi ääneen sanoa työyhteisössämme. -ap
Älä valita jos kukaan ei kuuntele, kaivat vain kuoppaa itsellesi. Opi pitämään mölyt sisälläsi. Aloita uuden työpaikan etsiminen. Kokeile olla ystävällinen vaikka ärsyttäisikin. Onko sinulla pitämättömiä lomia, voisit levähtää vähän. Voisitko mennä keskusteöemaan jonnekin työpaikan ulkopuoliselle taholle jolla vaitiolovelvollisuus? Jos olet julkisesti valittaja ja hankala tyyppi sinusta hankkiudutaan eroon. Kokeile keksiä keinoja hemmotella itseäsi ja palkitse itseäsi vapaa-ahalla. Älä ota työtä niin vakavasti, ajattele että olet tienaamassa rahaa, et etsimässä ystäviä.
Hae mihin tahansa muuhun duuniin välittömästi. Listaa paikkoja, vaikka tuntuisi mahdottomalta. Päivitä CV. Luonnostele tukku hakemuksia.
Minä en tehnyt niin, vaan sinnittelin kuvaamasi laisessa työyhteisössä väkisin. Kun vihdoin antoivat minulle potkut, olin jo niin lopussa, että mulle tuli posttraumaattinen stressireaktio, pitkä unettomuus, itsemurha-ajatuksia jne. Ei puhettakaan, että olisin saanut aikaisin hakea toista työtä siinä tilassa. Olis pitänyt vähän harjoitella sitä työnhakua ja tulevaisuuteen katsomista etukäteen.
Tseppiä, kohta pääset pois sieltä!
Sori, tarkoitin toista kommenttia. Hyvä, kun huomasit.