Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikkakiusaaminen - saan varmaan potkut pian :(

Vierailija
28.09.2018 |

Pitkä tarina, mutta lyhyesti taidan olla tosi heikoilla. Työkaveri on mitätöinyt minua julkisesti ja puhunut paskaa jo pitkän ajan. Olen todella väsynyt. Kaikki tapahtuu esimieheni hiljaisella hyväksynnällä. Esimies käy usein lounailla ja viettää vapaa-aikaa kiusaajani kanssa. On tullut selväksi kumman puolella hän on.

Olen pulassa. Minut on alettu nähdä vaikeana ihmisenä, sillä väsyneenä olen alkanut nostamaan asiaa esille ja muutenkin alkanut kommentoimaan työyhteisön räikeimpiä epäkohtia. Tunnen nahoissani, että esimies inhoaa minua. Aiemmin meillä on yksinkertaisesti annettu potkut niille työntekijöille, joista ei pidetä. Olen seuraava. Enkä saa töitä mistään, vaikka kuinka yritän. Olen alkanut lamaantumaan. Luottamusmies ei pysty auttamaan, ei kiinnosta.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ratkaise tilannetta olemalla entistä enemmän hankala ihminen. Ei todellakaan ole OK eikä missään nimessä ammattimaisesti hoidettu toi tilanne myöskään sun osaltasi. Ei ole missään tilanteessa OK laukoa "työpaikan totuuksia", mitä "ei saa ääneen sanoa". Oletko koskaan ajatellut, että MIKSI ei ole tapana laukoa siellä töissä ihan kaikkea? 

Oletko varma, ettet ole ollut hankala työkaveri? tai jos sinulta puuttuu oikeastiskin sitä tarvittavaa kompetenssia, sosiaalisia taitoja jne?

Kiusaaminen ei ole oikein, mutta nimenomaan ratkeat tismalleen samalle tasolle tuollaisella toiminnalla. Siinä on melko turha sitten muita syyttää huonosta käytöksestä, jos itse käyttäytyy kuin pahainen kakara.

Ole ammattimainen, rauhallinen, aikuinen ja asiallinen. En tiedä miksi sinusta ei kukaan pidä, mutta sille nyt ei voi enää tässä vaiheessa mitään. Normaali ihminen hakeutuu muuhun työpaikkaan eikä kiukuttele kaikkien kuullen. Äläkä missään nimessä siellä uuden työpaikan haastattelussa sano, että huono ilmapiiri, et tule muiden kanssa toimeen, muut ei tykkää minusta, koska se on sama kuin sanoisit, että olen vaikea ihminen ja minusta tulee ongelma, jos palkkaatte minut. Itse palkkaan ihmisiä ja en KOSKAAN palkkaa ihmistä, joka sanoo tuollaisia. Oli se totta tai ei niin kuka tahansa normaalit sosiaaliset taidot omaava tajuaa, ettei sellasta ole OK sanoa työhaastattelussa. Ja sosiaaliset taidot ovat avainasemassa ammatissa kuin ammatissa.

AP, jätä tämä kommentti omaan arvoonsa. Tilanne on sinulle varmasti vaikea, ja AV-palstan ”empaattiset” neuvot eivät varmastikaan paranna oloasi. Voimia!

Niinpä. Tuo kommentti on selvää kiusaamista. Miksei sitä vieläkään poisteta?

Miten tämä oli kiusaamista? Tämä on just tätä ”kiusattujen” tapaa toimia; kun joku asia ei miellytä (tässä:kritiikki ja neuvot) niin heti alkaa kiusauskortin heiluttelu. Raskaita ihmisiä.

Sori, tarkoitin toista kommenttia. Hyvä, kun huomasit.

Vierailija
42/48 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöisten ihmisten kanssa käy juuri noin. Kerroitkin jo, että muut vastaavassa tilanteessa ovat joutuneet lähtemään. Nämä nasset osaavat manipuloida ihmiset taakseen, sinulle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin lähteä. Apua et saa mistään, niin se vain menee. Kaikista juhlapuheista huolimatta työpaikkakiusaamiseen ei puututa. Nämä persoonallisuushäiriöiset ovat erittäin taitavia tuhoamaan toisten ihmisten elämän. Jos et lähde, niin sairastut pahemman kerran. Sitä en sinulle toivo, koska kierrokset tästä vain pahenevat ja sinun toimintakykysi heikkenee, jolloin he pääsevät niskan päälle. Tämän tyyppiset ihmiset vievät koko työyhteisön lopulta toimintakyvyttömiksi.Tsemppiä Sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajani lähetti soitti minulle alkuillasta. Maanantaina klo 10 on jonkinlainen "työntekijän kuulemistilaisuus". Mitä se voi tarkoittaa? -ap

Vierailija
44/48 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajani lähetti soitti minulle alkuillasta. Maanantaina klo 10 on jonkinlainen "työntekijän kuulemistilaisuus". Mitä se voi tarkoittaa? -ap

Voiko potkut saada ilman varoitusta, ei kai?? -ap

Vierailija
45/48 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko arvata, olet töissä eräässä arkkitehtitoimistossa. Jos niin ala etsiä uutta paikkaa NYT.

Vierailija
46/48 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae uutta työtä ennen kuin saat potkut. Voit sanoa, että huono työilmapiiri on syynä. Työpaikkaa ei pidä arvostella väsyneenä.

On myös sanottava, että en ole mikään dramaattinen huutaja, vaan rauhallinen introvertti. Olen vain alkanut sanomaan ääneen niitä tosiasioita, joita kukaan ei saisi ääneen sanoa työyhteisössämme. -ap

Älä valita jos kukaan ei kuuntele, kaivat vain kuoppaa itsellesi. Opi pitämään mölyt sisälläsi. Aloita uuden työpaikan etsiminen. Kokeile olla ystävällinen vaikka ärsyttäisikin. Onko sinulla pitämättömiä lomia, voisit levähtää vähän. Voisitko mennä keskusteöemaan jonnekin työpaikan ulkopuoliselle taholle jolla vaitiolovelvollisuus? Jos olet julkisesti valittaja ja hankala tyyppi sinusta hankkiudutaan eroon. Kokeile keksiä keinoja hemmotella itseäsi ja palkitse itseäsi vapaa-ahalla. Älä ota työtä niin vakavasti, ajattele että olet tienaamassa rahaa, et etsimässä ystäviä.

Vierailija
47/48 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae mihin tahansa muuhun duuniin välittömästi. Listaa paikkoja, vaikka tuntuisi mahdottomalta. Päivitä CV. Luonnostele tukku hakemuksia.

Minä en tehnyt niin, vaan sinnittelin kuvaamasi laisessa työyhteisössä väkisin. Kun vihdoin antoivat minulle potkut, olin jo niin lopussa, että mulle tuli posttraumaattinen stressireaktio, pitkä unettomuus, itsemurha-ajatuksia jne. Ei puhettakaan, että olisin saanut aikaisin hakea toista työtä siinä tilassa. Olis pitänyt vähän harjoitella sitä työnhakua ja tulevaisuuteen katsomista etukäteen.

Tseppiä, kohta pääset pois sieltä!

Vierailija
48/48 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuinka tänään 258meni?