Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonoista uusista tavoista eroon

Vierailija
28.09.2018 |

Eli ollaan mieheni kanssa aina oltu tosi rauhallisia ja "hyveellisiä" eli ei olla käytetty lähes ollenkaan alkoholia, tupakkaa yms. Nyt meillä kummallakin on ollut tosi rankka vaihe ja ollaan aika masentuneita oltu viiminen vuosi, ja alettu käyttämään alkoholia huomattavasti enemmän. Kokeiltiin jopa nuuskaa "ihan vitsillä" (tiedän ällöttävää) mutta siihenhän se meni, että käytetään sitä aika useesti nykyään. Kukaan ulkopuolinen ei ikinä arvaisi, että käytetään nuuskaa ja vedetään kalsarikännejä viikottain eli tää on oikeesti meille tosi normaalista poikkeavaa, mutta tätä on nyt kuitenkin jatkunut yli puoli vuotta. Tiedän, että tilanne johtuu siitä, että on välillä niin raskasta, että halutaan vain unohtaa muu maailma. Kuinka paha tää tilanne teidän mielestä on? Ihan normaalia vai pitäiskö tehä täys lopetus heti? Ja jos niin, niin millä korvattaisiin alkoholia "pään tyhjentäjänä". Vielä ollaan niin heikossa kunnossa, että esim. kuntoiluun ei riitä motivaatio ja voimat tällä hetkellä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa herskaa. Voisitte olla niin kuin Sid ja Nancy.

Vierailija
2/14 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ulos kävelemään, ei kuntoilemaan. Jos menette yksin, kuunnelkaa kuunnelmia, tarinoita, musiikkia samalla. Jos kaksin, niin höpötelkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heroiini takaa huolettoman elämän, pikku hiljaa kaikenlaiset maalliset paineet helpottaa kun pääsee eroon kaikesta turhasta roinasta ja omaisudesta.

4/14 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo, että käyttää päihteitä "pään tyhjentämiseen" raskaina aikoina, kuulostaa huonolta ja kannatan sen lopettamista. Tapa lienee teille vielä niin uusi, että se saattaisi olla suht helppo lopettaa.

2:n neuvo oli hyvä. On paljon kaikenlaista muuta, mitä voi tehdä, luontoretkeilystä ihan vain elokuvien katseluun.

Ja ajatelkaa sitä miten paljon parempi olo teillä on aamuisin, kun ei ole krapulaa.

Vierailija
5/14 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Minusta tuo, että käyttää päihteitä "pään tyhjentämiseen" raskaina aikoina, kuulostaa huonolta ja kannatan sen lopettamista. Tapa lienee teille vielä niin uusi, että se saattaisi olla suht helppo lopettaa.

2:n neuvo oli hyvä. On paljon kaikenlaista muuta, mitä voi tehdä, luontoretkeilystä ihan vain elokuvien katseluun.

Ja ajatelkaa sitä miten paljon parempi olo teillä on aamuisin, kun ei ole krapulaa.

Kiitos positiivisesta kommentista, ajattelin saavani hirveesti lokaa niskaan tällä. Mutta joo hyviä neuvoja, kaikista hyödyllisintä mulle henk. koht olisi varmaan juuri kuntoilu ja luonnossa oleminen, koska se rauhoittaa niin hirveesti, mutta tosi tällä hetkellä on vaan tosi vaikea lähteä ulos.

Vierailija
6/14 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakat pois ja piiput piiloon kuten vanhassa rallissa lauletaan. Jätätte yksinkertaisesti ostamatta niin nuuskat kuin viinatkin. Ei teillä vielä ole voinut kehittyä niin voimakas riippuvuus, että ette pääse noista eroon. Todellisia nössöjä olette, jos ette itse osaa ottaa itseänne niskasta ja ryhdistäytyä. Ja kuinka paljon ne kännit edes auttoivat vaikeuksissa? Aivan, yhtä paljon kuin kuset housuissa, lämmittää hetken, mutta sitten palelee ja haisee.

Vierailija
7/14 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaa herskaa. Voisitte olla niin kuin Sid ja Nancy.

😂😂 Anteeks!

Vierailija
8/14 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakat pois ja piiput piiloon kuten vanhassa rallissa lauletaan. Jätätte yksinkertaisesti ostamatta niin nuuskat kuin viinatkin. Ei teillä vielä ole voinut kehittyä niin voimakas riippuvuus, että ette pääse noista eroon. Todellisia nössöjä olette, jos ette itse osaa ottaa itseänne niskasta ja ryhdistäytyä. Ja kuinka paljon ne kännit edes auttoivat vaikeuksissa? Aivan, yhtä paljon kuin kuset housuissa, lämmittää hetken, mutta sitten palelee ja haisee.

No ei ollakaan riippuvaisia vielä, ja pointti olikin ettei halutakaan riippuvaisiksi! Joo ollaan nössöjä kun ei osata itse ryhdistäytyä, että oisko siihen ryhdistäytymiseen jotain neuvoja muutakuin itsestäänselvien loukkauksien jakeleminen?

Vierailija
9/14 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ollakaan riippuvaisia vielä, ja pointti olikin ettei halutakaan riippuvaisiksi! Joo ollaan nössöjä kun ei osata itse ryhdistäytyä, että oisko siihen ryhdistäytymiseen jotain neuvoja muutakuin itsestäänselvien loukkauksien jakeleminen?

No, olisiko siinä ulkoilmassa oleminen mitään? Ilman kuntoilua.

Vierailija
10/14 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois se mitään ja selkeesti auttaa juurikin ahdistukseen. Usein pakotankin itseni lähtemään ulos, ja pystyn pitämään sitä yllä muutaman päivän, mutta sitten taas iskee laiskuus tai joku ihme lamaannus, enkä saa itseäni enää ulos. 

Vierailija
11/14 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsette muuta seuraa kuin toisenne. Te vaan tuette toistenne alaluisua päihteillä ja sokeudutte tilanteelle ajan myötä.

Vierailija
12/14 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois se mitään ja selkeesti auttaa juurikin ahdistukseen. Usein pakotankin itseni lähtemään ulos, ja pystyn pitämään sitä yllä muutaman päivän, mutta sitten taas iskee laiskuus tai joku ihme lamaannus, enkä saa itseäni enää ulos. 

Saisko sen laiskuuden pois jollain hyvällä kuunnelmalla tai muulla ohjelmalla, jonka haluat kuunnella? Sehän onnistuu loistavasti ulkoilun lisänä nykytekniikalla ja laitteilla?

Ja joka päivä ei tarvii mennä ulos. Voit vaikka kokata/siivota mukavan kuunneltavan ohella.

Vierailija
13/14 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsette muuta seuraa kuin toisenne. Te vaan tuette toistenne alaluisua päihteillä ja sokeudutte tilanteelle ajan myötä.

Tämä on varmasti aivan täysin totta, ja olen muiltakin kuullut, että voisimme (minä varsinkin) olla paljon sosiaalisempia muidenkin kanssa. Antaisi varmasti perspektiiviä ja piristäisi.

Vierailija
14/14 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisko sen laiskuuden pois jollain hyvällä kuunnelmalla tai muulla ohjelmalla, jonka haluat kuunnella? Sehän onnistuu loistavasti ulkoilun lisänä nykytekniikalla ja laitteilla?

Ja joka päivä ei tarvii mennä ulos. Voit vaikka kokata/siivota mukavan kuunneltavan ohella.

Hyvä idea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi