Lappeenrannan Pikisaari
Asuuko joku? Millaista aluetta? Kulkeeko bussit miten Pikisaari-keskusta väliä? Kiitos jo etukäteen vastauksista! Olen muuttamassa muualta Lappeenrantaan.
Kommentit (10)
Syrjässä, busseista en tiedä, kai sieltä kuulkee, mutta mitään palveluja ei ole lähellä. Kiva paikka asua kesällä, talvella kuin Siperia
https://www.lappeenranta.fi/fi/Kartat-ja-liikenne/Paikallisliikenne/Aik…
Linja 3 näyttäisi kulkevan.
Rikkaitten aluetta. Kesällä varmasti mukava paikka asua.
Pikisaari on ihan keskustan tuntumassa, mutta kuitenkin vähän syrjässä. Alue on ihan kaunis, maisemat upeat, mutta aika tuulinen paikka. Palveluita ei ole siellä paikan päällä ollenkaan, kauppa ja keskustan palvelut on kilsan, parin päässä.
Käyn siellä toisinaan pyöräilemässä. Onhan se komea alue Saimaa-näkymin ja satama ja keskusta ovat mukavasti lähellä, mutta tietääkseni se on rakennettu melkoisen myrkkykaatopaikan päälle... Lappeenrannan kaupungin kysymyspalstalla pikisaarelaiset valittavat usein bussiaikatauluista, ilmeisesti sieltä pääsee huonosti kulkemaan julkisilla ja iltaisin ei ollenkaan. Mutta eipä ole pitkä matka kävelläkään esim. keskustaan.
Vanhaa teollisuusaluetta, olin siellä töissä kun purkivat ja ajoivat paskoja pois.
Onhan siinä lähellä teboil ja ässmarket.
Tebbarin ja ässmarketin vieressä on myös uusi rakennettu alue missä oli joskus aikojen alussa viipurin vanha vaneritehdas, siellä olin kanssa töissä kun vanhoja purettiin pois, hirveitä myrkkyjä laskettu maahan, ihan mustaa pahalle haisevaa maata oli loputtomiin altaiden alla ja ympärillä.
Minusta on erittäin viihtyisä ja rauhallinen paikka. Lähikauppaan alle km, vain n. 200m vähimmillään, riippuu miten "pitkällä" pikisaaressa asuu. Jos parveke/ikkunat saimaalle päin niin näkymät upeat. Paljon koiranulkoiluttajia ja tavallisia ihmisiä. Ja bussiyhteys keskustaan myös, kävellen/pyörälläkään ei kyllä ole matka eikä mikään.
Upea paikka. Rauhallinen paikka asua. Ei täällä ole tuulta sen enempää kuin keskustassa. Tietysti Saimaalta tuuli käy kun tuulee, mutta ei se asumista haittaa. Bussit kulkee ihan hyvin ja kauppa on n. 1 km päässä. Satama lähellä. Upea paikka asua.
Eikö kukaan? Ap