Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus ilman syytä - vinkkejä nykkumiseen

Vierailija
28.09.2018 |

Viime vuonna valvoin fyysisen sairauden takia. Nyt valvon, vaikka olen parantunut. Olen yrittänyt iltarutiineja, rentoutumisharjoituksia, levollisuusajatuksia (kaikki on tehty ja hyvin jne.), mutta valvon silti.

Oikean patjan ja tyynyn olen löytänyt.

Aiemmin kokeilin rohtoja ja ne vain pahensivat asiaa, joten olisiko muita konsteja tarjolla? Hiilarikooma varmaan toimisi, mutta se väsyttää myös päivällä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone, Please?

Vierailija
2/6 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole löytänyt muita ratkaisuja kuin päihteet, mutta eihän sitä joka ilta voi päihtyneenä mennä nukkumaan. Unilääkkeet toimii vain hetken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniini auttaa mulla ahdistuksen aiheuttamaan unettomuuteen. Lyhyvaikutteista unensaannin helpottamiseksi ja pitkävaikutteista parantamaan aamuyön unta.

Vierailija
4/6 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniinia voisit kokeilla myös jos et vielä ole kokeillut. Itselleni auttaa näköjään se että vaihdoin huonetta ja petiä. Tosin nyt nukun sohvalla olohuoneessa. Ihan sama, kunhan unta saan. Ikkuna auki, viileässä nukkuu paremmin. Lämmin suihku ennen nukkumaan menoa voi rentouttaa. Pieni ulkoilu iltapäivällä tai teholenkki joka uuvuttaa. Itse nukahdan helpoimmin myös telkkarin ääreen tai kynttilänvaloon. Kissan kehräys olis paras unentuoja mutta valitettavasti olen allerginen. Joku kertoi että vartin makoilu piikkimatolla vois myös auttaa. Äänikirjan kuunteleminen tehoaa joillekin. Olisko näistä mistään apua? t:kohtalotoveri

Vierailija
5/6 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mikä itsellä vaikuttaa eniten, on se stressaaminen siitä unesta. Siksi yleensä teen iltahommat, ja meen sänkyyn/sohvalle pimeeseen makaamaan, mutta ajattelen, että uni tulee kun se on tullakseen. Luen siis jotain kirjaa tai kuuntelen jotain keskustelu popcastia yms. kunhan vaan ajatukset pois siitä, että nyt pitäisi olla jo nukkumassa. TV:tä tai puhelimen selaamista en kuitenkaan suosittele, koska niiden parissa helposti viettäisin itse pitkänkin ajan ja se valo niistä pitää hereillä.

Vierailija
6/6 |
28.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Itse 49 ja vaihdevuosien alkaminen toi unettomuuden tullessaan. Hain hormonikorvaushoidon avuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän