Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomatonta touhua. Lapsen taksikyydit lakkautettiin, koulu alkaa 8.00, matka pitäisi tehdä kahdella bussilla joista toinen lähtee 7.25 ja toinen 8.25

Vierailija
28.09.2018 |

Että näin .( Kukaan ei selitä, millä taikatempulla me saamme tästä eteenpäin lapsen ajoissa kouluun !

Kommentit (408)

Vierailija
261/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näköjään taaskaan ei lueta kaikkia vastauksia. Kyseessä on erityislapsi (ADD?), jota ei ihan tuosta noin vain voi pistää kävelemään noin pitkää koulumatkaa yksinään. Kyllä, keskittymishäiriöisellekin jopa se kilometri - jopa 500 metriä - on pitkä matka, jonka varrella on vaikka mitä jännää, joka saa koko kouluunmenon unohtumaan.

Ette näköjään pysty käsittämään, että erityislapset eivät oikeasti hahmota esim. aikaa ja ajankulua samalla tavalla kuin pienet neuronormaalit herranterttuset.

Vierailija
262/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vanhempien unelmatalo korvessa ilman naapureita voi olla lapselle koko lapsuuden  ja peruskoulun kestävä painajainen. Ei mihinkään pääse ilman muiden apua yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä näköjään taaskaan ei lueta kaikkia vastauksia. Kyseessä on erityislapsi (ADD?), jota ei ihan tuosta noin vain voi pistää kävelemään noin pitkää koulumatkaa yksinään. Kyllä, keskittymishäiriöisellekin jopa se kilometri - jopa 500 metriä - on pitkä matka, jonka varrella on vaikka mitä jännää, joka saa koko kouluunmenon unohtumaan.

Ette näköjään pysty käsittämään, että erityislapset eivät oikeasti hahmota esim. aikaa ja ajankulua samalla tavalla kuin pienet neuronormaalit herranterttuset.

Siinä tapauksessa lapselle järjestyy kyllä koulukyyditys muutakin kuin reittiliikenteen bussien kautta. Se asia ei tosin houdu vauvapalstan kautta. 

Vierailija
264/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta kai niiden erityislastenkin pitää jossain vaiheessa alkaa opetella itsenäisyyttä? Jos siis kuitenkin kyseessä lapsi, joka on koskaan kykenevä itsenäisyyteen.

Vierailija
265/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan toisinaan koulutaksia ja välillä pistää niiin vihaksi!

Kermap...seet haetaan kotiovelta ja viedään koulun oven eteen.

Ilmaiseksi, ilman euronkaan omavastuuta.

Jonkun lapsen koulukyyti maksaa 100e päivässä.

Pieni omavastuu voisi olla niillä jotka sinne korpeen menee asumaan.

Maatalousyrittäjät on eri juttu!

.

Täysin samaa mieltä. Muutetaan korpeen kun ”ei ole mitään järkeä maksaa kaupunkitonttien hintaa” ja sitten kehdataan vinkua, kun se taksi saattaa joskus olla koululla kokonaiset puolikin tuntia ennen tuntien alkua. Ja tosiaan, maatalousyrittäjät ovat eri asia.

Vierailija
266/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkä matka?

Milloin itse lähdet

Matka on noin 5 km. Olen tällä hetkellä työtön, joten joudan kyllä ajella lapsen kanssa bussilla mutta en saa aikatauluja muutettua!

Ap

5km... siis ihan 5km höhöh...Onhan se 5km hahhahah onhan se tosiaan hahahahahahahaa pitkä matka hahahahahahahahahaha. Voi helevata sentään.... Mä kävelin/pyöräilin 4km ala-asteelle ja samat. Yläasteelle ja tämäkään ei tapahtunut missään perähikiällä vuonna -65 vaan 95-04 Jyväskylässä. Ei tullut edes mieleen, että ois jotain taksia tai linkkilippua kysyä. Kai itse olin sitten tyhmä tai jotain?

Vierailija
267/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä aikuisista kulkee 5 kilometrin työmatkan päivittäin kesät talvet kävellen tai polkupyörällä kun bussilla ei ehdi/pääse töihin? veikkaan että kaksi sadasta ja loput kulkee omalla autolla ja huutelevat täällä nyt ensimmäisinä.

5 km on lapselle pitkä koulumatka.

Kuinka moni teistä aikuisista lähtee tuntia aikaisemmalla bussilla vain sen takia että ehtii töihin ajoissa ja hengaa jossain odottamassa työpäivän alkua?tässäkin veikkaan että pari sadasta ja loput kulkee omalla autolla.

Tunti lisää päivään on lapselle paljon.

Vierailija
268/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille pallerollesi sukset.

Jos oppis vaikka liikkumaan.

Vierailija
269/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on taas kirjoitti:

Kuinka moni teistä aikuisista kulkee 5 kilometrin työmatkan päivittäin kesät talvet kävellen tai polkupyörällä kun bussilla ei ehdi/pääse töihin? veikkaan että kaksi sadasta ja loput kulkee omalla autolla ja huutelevat täällä nyt ensimmäisinä.

Kuinka moni teistä aikuisista lähtee tuntia aikaisemmalla bussilla vain sen takia että ehtii töihin ajoissa ja hengaa jossain odottamassa työpäivän alkua?tässäkin veikkaan että pari sadasta ja loput kulkee omalla autolla.

Mulla on työmatka 4,3km ja hoidan sen joka päivä pyörällä kesät talvet, koska julkiset on hitaampia ja omaa autoa en omista. Kertaakaan en ole kävellyt tai mennyt julkisilla. Vesisateella sadetakki päälle ja talvella toppahousut housujen päälle.

Vierailija
270/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkä matka?

Milloin itse lähdet

Matka on noin 5 km. Olen tällä hetkellä työtön, joten joudan kyllä ajella lapsen kanssa bussilla mutta en saa aikatauluja muutettua!

Ap

Mun lapsella koulumatka 4,8km, koulu alkaa 8.15, lähtee kotoa _pyörällä_ 7.40.

Asun Tampereella. Munkin lapsella on 4.8 km kouluun. Ei sinne kukaan mene pyörällä talvella! Alkusyksystä ja loppukeväästä moni menee pyörällä.

Mutta asummekin kaupungissa hyvien bussireittien varrella.

Jos ap on maalla, niin kuinka kukaan edes olettaisi lapsen menevän pyörällä jotain asvalttitien vierustaa talvella.

Vierailija
271/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on taas kirjoitti:

Ei ole pitkä. Itse kuljin 5km koulumatkan 9 vuotta. Keväällä ja syksyllä pyörällä, talvella bussilla ja silloin kasin aamuina kotoa piti lähteä kävelemään pysäkille "jo" seiskalta. Vanhemmat ennätti hyvin harvoin kuskata kouluun tai sieltä pois. 

Ja uskallan väittää että aika moni aikuinen joutuu lähtemään vähintään tuntia ennen töihin julkisilla, tai jopa aikaisemminkin. Eihän ne julkiset nyt mitenkään voi liikkua jokaisen henk.kohtaisten aikataulujen mukaan, ei lapsen eikä aikuisen.

Mutta kuten jo sanottu, jos tässä on kyse erityislapsesta, niin kyllä se koulukyyti järjestyy, mutta ei vauvapalstan kautta. 

Vierailija
272/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

<br />

Mulla on työmatka 4,3km ja hoidan sen joka päivä pyörällä kesät talvet, koska julkiset on hitaampia ja omaa autoa en omista. Kertaakaan en ole kävellyt tai mennyt julkisilla. Vesisateella sadetakki päälle ja talvella toppahousut housujen päälle.[/quote kirjoitti:

Ja olet se yksi sadasta.

Vierailija
273/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkä matka?

Milloin itse lähdet

Ap

Mun lapsella koulumatka 4,8km, koulu alkaa 8.15, lähtee kotoa _pyörällä_ 7.40.

Moi Mari!

Vierailija
274/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kuin pari sivua kommentteja mutta ihmetytti tämä toitotus, kuinka ap:n lapsi voi aivan hyvin pyöräillä kouluun ja takaisin.  Kuinka moni aikuinenkaan aidosti jaksaisi/pystyisi pyöräilemään 10km päivittäin ympäri vuoden? Saatikka, kun kyseessä on lapsi. (En huomannut minkä ikäisestä kyse) 

5 km pilkkopimeässä tai hämärässä aamuisin on jo sitä paitsi aika vaarallista. Saatikka siinä kohtaa, kun kelit huononee.  

Itse tossa tilanteessa ottaisin päättäjiin yhteyttä, jos kyytiä ei heruisi. Niin ottaisin opettajaan yhteyttä, selostaisin tilanteen ja miettisin opettajan kanssa ratkaisua. Itse lapsena asuin syksyn ajan kauempana, kun tuleva kotimme oli rakentamisvaiheessa. Busseja meni vain kerran päivässä aamulla ja iltapäivällä, joten sain luvan tulla aamuisin myöhässä ja lähteä iltapäivällä aikaisemmin. 

Vierailija
275/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussilla pääsee 7,25 ja sitten täytyy kävellä 1,2 km. Voi kamalaa, miten raukka tarkenee talvella, nyt kunnanisien puheille. Ei hyvää päivää, tosissaanko kullanmurun äippä vaatii lapselleen kuljetusta. Eihän 1,2 km matka eikä mikä mikään. 

Vierailija
276/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko te että lapsi pääsee vielä talvellakin syvässä hangessa ja jäisillä tiellä pyöräilemään sen 5km? Hyvähän se on nyt syksyllä sanoa että pyöräilköön.

bussilla pääsee lähes 4 km ja loput kävellen. Mitä näistä jalattomista lapsista tulee? 

Vierailija
277/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussilla pääsee 7,25 ja sitten täytyy kävellä 1,2 km. Voi kamalaa, miten raukka tarkenee talvella, nyt kunnanisien puheille. Ei hyvää päivää, tosissaanko kullanmurun äippä vaatii lapselleen kuljetusta. Eihän 1,2 km matka eikä mikä mikään. 

Terveelle lapselle ei olekaan, mutta Apn lapsi ei ole perusterve

Vierailija
278/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastko täällä käsketään pistämään lapsi kävelemään/pyöräilemään vaikka millaisessa kakkasäässä?!

Itse jouduin alaasteella polkemaan pyörällä koulumatkani (yhteen laskettuna 11km) vaikka olisi satanut pikku ukkoja, sormet kohmeessa hanskoista huolimatta, nenä valui, naama oli tunnoton, minulla oli toistuvia pissatulehduksia. Isäni ei voinut heittää  autolla, ettei minusta tulisi lellittyä.

Yläasteella oli ihan luksusta päästä bussilla koulun viereen !

Tuollaista se on, kun on sadistiset vanhemmat tai köyhät. He juuri nauttivat kun pääsevät selittämään kuinka karastavat lapsiaan. Lapsista tulee katkeria ja muistelevat aikuisina ja katkerina inhottavaa kouluaikaansa ja vielä julmempia vanhempiaan.

Sen sijaan hänen luokkakavereiden ystävälliset vanhemmat, jotka veivät nämä heidän lapsensa autolla, niin nämä lapset muistelee vanhempiaan lämmöllä, koska joka aamu he veivät heidät autolla kouluun, koska bussit eivät kulkeneet. Ei tarvinnut märissä toppahousuissa polkea eikä hyppiä. Ekalla tunnilla sormet eivät olleet kohmeessa. Eikä nenä punainen. Eikä pissaaminen kirvellyt.

Tässä ketjussa on monia jotka selittävät omia koulumatkojaan. Suurin osa näistä on lyhyempiä kuin 5km eikä niitä ole joutunut yksin tekemään ja ne harvat jotka ovat, tekivät sitä vuosikymmeniä sitten.

Ja sitten on kirjoittajia, kuten yllä oleva rehellisesti kertova sanoo asiat. Kylmää on, inhottavaa on, sairastuu helpommin eikä todellakaan muistele asiaa hyvällä.

Vierailija
279/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastko täällä käsketään pistämään lapsi kävelemään/pyöräilemään vaikka millaisessa kakkasäässä?!

Itse jouduin alaasteella polkemaan pyörällä koulumatkani (yhteen laskettuna 11km) vaikka olisi satanut pikku ukkoja, sormet kohmeessa hanskoista huolimatta, nenä valui, naama oli tunnoton, minulla oli toistuvia pissatulehduksia. Isäni ei voinut heittää  autolla, ettei minusta tulisi lellittyä.

Yläasteella oli ihan luksusta päästä bussilla koulun viereen !

Millä sinne kouluun sitten kuljetaan? Taksilla ovelta ovelle ja jonkun muun kustantamana tietenkin kuin vanhempien? Meillä aikoinaan ilmaisen bussikortin sai yli 4km matkoista ekat kolme kouluvuotta, sen jälkeen sai, jos kouluun oli matkaa yli 5km. Eli talvella mentiin kouluun joko vanhempien kustantamalla bussikortilla ja muuten pyöräiltiin. Yksi koulukaverini kulki tuon reilun 4km matkan talvisin kävellen jos oli normaali talvipäivä, äärimmäisessä kakkasäässä isä heitti koululle. 2 km ei ole mikään suuri saavutus edes talvella.

Harvoilla vanhemmilla on aikaa kuskata lasta kouluun ja kotiin, kun töissäkin pitäisi käydä. 

Tämä kaverisi oli varmaan tyytyväinen, kun kävellessään mietti niiden muiden vanhempia, jotka maksoivat lapsilleen bussikorttin? Olisit ehdottanut, että sinä annat korttisi hänelle, kun sinusta kävellä 8km päivässä ei ole homma eikä mikään.

Vierailija
280/408 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Onko lapsesi erityisluokalla? Heille kuuluu taksikyyti, vaikka mielellään eivät sitä antaisi säästösyystä. Ehkä siirrät tytön lähikouluun ja katsot mitä sitten tapahtuu. Hankalalta kuulostaa nyt nuo sumplaamiset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä