Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen mielisairaalassa, miten saan ajan kulumaan?

Vierailija
27.09.2018 |

Niin, että tylsää on...

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä täältäkin ap❤️

Vierailija
22/47 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso elokuva yksi lensi yli käenpesän. Tämän jälkeen etsi pitkä intiaani joka auttaa sinua karkaamaan mielisairaalasta. Pöllikää bussi muiden asukkaiden kanssa ja lähde nauttimaan elämästäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet ole suljetulla, tee pitkä kävelylenkki lähiympäristössä ja palaa takaisin vilusta väristen ja painu kuumaan suhkuun.

Hae jostain ylimääräinen peite ja hautaudu vuoteeseesi katselemaan puhelimestasi joku hyvä elokuva tai dokkari.

Hakeudu taide-musiikki, mihin tahansa terapiaan jossa voit toteuttaa itseäsi jollakin tavalla.

Voimistele tai opettele joogaamaan.

Tsemppausta minultakin sairaalakeikkaasi. Toivottavasti saat sieltä apua itsellesi ja voit jatkaa elämääsi paremmassa kunnossa tulevaisuudessa :-)

Vierailija
24/47 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein paljon käsitöitä, muiden potilaiden kanssa pelattiin lautapelejä, laulettiin karaokea ja katsottiin telkkaria. Oli uima-allas, musiikkiterapiaa, puutöitä, kankaanpainantaa, askartelua, yhteistä ulkoilua, kirjasto. Lisäksi niitä hoitajan kanssa kekusteluita. Kyllähän siinä jotenkin se 3 kk yhden vuoden aikana kului. 

Vierailija
25/47 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä täältäkin ap❤️

Kiitos! :)

Vierailija
26/47 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tein paljon käsitöitä, muiden potilaiden kanssa pelattiin lautapelejä, laulettiin karaokea ja katsottiin telkkaria. Oli uima-allas, musiikkiterapiaa, puutöitä, kankaanpainantaa, askartelua, yhteistä ulkoilua, kirjasto. Lisäksi niitä hoitajan kanssa kekusteluita. Kyllähän siinä jotenkin se 3 kk yhden vuoden aikana kului. 

No sulla oli paljon tekemistä. Olitko suljetulla vai avolla?

Vierailija
27/47 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi, Krista!

Pahoittelen, mutta en ole Krista.

Vierailija
28/47 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestä kohtaus ni pääset eristykseen

Vierailija
29/47 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatrisessa sairaalassa/psyk. osastolla sinä olet. Tai olisit, jos tämä ei olisi provo. Kukaan puhu mielisairaalasta nykypäivänä.

Njaah. Mä olen ollut useamman kerran psykiatrisessa sairaalassa, sekä tahdosta riippumatta että vapaaehtoisesti. Puhun mielisairaalasta. Ei siinä sen kummempaa, normaali puhekielinen sana. Turha demonisoida. Mun mieleni on sairas, joten menen mielisairaalaan. Jos mun ruumis on sairas menen sairaalaan ja mun eläimet menee eläinsairaalaan. Sitten kun on oikeita ongelmia, palkokasveja ei enää viitsi vetää nenään "mielisairaala" -termistä. Ei sillä aikuisten oikeasti ole enää väliä. 

Vierailija
30/47 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

katso elokuva yksi lensi yli käenpesän. Tämän jälkeen etsi pitkä intiaani joka auttaa sinua karkaamaan mielisairaalasta. Pöllikää bussi muiden asukkaiden kanssa ja lähde nauttimaan elämästäsi.

Tämä olisi kyllä toteuttamisen arvoinen idea! Mistähän sen pitkän intiaanin löytäisi?

Mulla on kyllä vahva epäilys, että noi muut on sen verran selväjärkistä porukkaa, etteivät mukaan lähtisi, mutta jos me inkkarin kanssa kaksin!

Vierailija
31/47 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet siellä omasta halustasi, on varmaan syytä tarkistella motiivejaan. Jos taas olet siellä pakkohoidossa niin sitten olet siellä syystä. Sinänsä tylsistyminen ei tee kenellekään pahaa.

Tää kuulostaa vähän samalta kuin kokoomuslaisten ohjeet köyhille.

Tuskin sinulla on ap:n tilanteesta mitään käsitystä.

"kaikilla meillä on rajoitteita"

Vierailija
32/47 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso telkkaria ja seurustele muiden potilaiden kanssa. Kait sua käydään katsomassa?

Ei käydä katsomassa ja seurustelu muiden potilaiden kanssa on hankalaa sosiaalisten tilanteiden pelon vuoksi. Olen kyllä muutaman sanan onnistunut vaihtamaan :)

Itsellänikin on paha sosiaalisten tilanteiden pelko. Minä ratkaisin sen niin etten poistu kotoa. Mies käy kaupassa ja töissä jne. Katkaisin hoidonkin koska en pystynyt lähtemään polille ulos kun sain paniikkikohtauksia ja ajattelin kuolevani. Meillä on onneksi aidattu terassi, missä uskallan olla ja ulkoilla.

Toivottavasti tilanteesi paranee! Ja toivottavasti minunkin tilanne paranee!

Vierailija
33/47 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota olen itse asiassa harkinnut, miltä tuntuisi olla lepareissa pumpattuna täyteen diapamia? Konemus kai sekin.

Vierailija
34/47 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sulla oli paljon tekemistä. Olitko suljetulla vai avolla?

Suurimman osan ajasta suljetulla, jonkin aikaa myös avo-osastolla. 

Vierailija
35/47 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tosiaan ihan mielisairaalasta puhutaan mielisairaalana. Ei ne asiat hienostelemalla muutu.

Vierailija
36/47 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso telkkaria ja seurustele muiden potilaiden kanssa. Kait sua käydään katsomassa?

Ei käydä katsomassa ja seurustelu muiden potilaiden kanssa on hankalaa sosiaalisten tilanteiden pelon vuoksi. Olen kyllä muutaman sanan onnistunut vaihtamaan :)

Itsellänikin on paha sosiaalisten tilanteiden pelko. Minä ratkaisin sen niin etten poistu kotoa. Mies käy kaupassa ja töissä jne. Katkaisin hoidonkin koska en pystynyt lähtemään polille ulos kun sain paniikkikohtauksia ja ajattelin kuolevani. Meillä on onneksi aidattu terassi, missä uskallan olla ja ulkoilla.

Toivottavasti tilanteesi paranee! Ja toivottavasti minunkin tilanne paranee!

Kuulostaa vaikealta tilanteesi. Onneksi sulla on kuitenkin mies ja pääset edes vähän ulos. Toivon todella, että meidän molempien tila helpottaa!

Vierailija
37/47 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltäs osastolta tämä järjen jättiläinen on iltavapailla?

Vai jäitkö kehityksessä vain hieman muista jälkeen, etkä ole koskaan oikein ymmärtänyt miksi ihmiset eivät kovinkaan paljon arvosta mielipiteitäsi tai sinua ihmisenä?

Vai oletko niitä rottia, jotka todellisessa elämässään kulkevat seinänvietuksia pitkin julkisilla paikoilla ja keskustelupalstoille päästyään käyttäytyvät kuin pahimman luokan narsistit tai psykopaatit ilman myötätuntoa ketään kohtaan.

Kasvata itsellesi edes jonkinlainen itsetunto.

Vierailija
38/47 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tosiaan ihan mielisairaalasta puhutaan mielisairaalana. Ei ne asiat hienostelemalla muutu.

Ikinä en oo muuten muidenkaan mielisairaalassa käyneiden puhuvan "psykiatrisesta sairaalasta", saati suuttuvan sanan "mielisairaala" käytöstä. Enemmän ne on sitten satunnaiset omaiset tai sellaiset, joilla ei ole mitään yhteyttä ko. paikkihin, jotka kiukuttelee mielisairaala-termistä :D 

t. 31

Vierailija
39/47 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet siellä omasta halustasi, on varmaan syytä tarkistella motiivejaan. Jos taas olet siellä pakkohoidossa niin sitten olet siellä syystä. Sinänsä tylsistyminen ei tee kenellekään pahaa.

Tuskin sinullakaan.

Vierailija
40/47 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sinullakaan.

En myöskään antanut neuvoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan