Jani Toivola myöntää vihdoin, että on laskuttanut säätiötä myös sellaisista matkoista jotka hän on kuitannut eduskunnan taksikortilla
Mutta koska kyseessä on vihreä kansanedustaja tällainen vilunki katsotaan ilmeisesti läpi sormien. Tavallinen kansalainen olisi luultavasti linnassa tuollaisesta.
Kommentit (209)
Vahinkoja sattuu, ehkäpä käyttäytyy tästä eteenpäin toisella tavalla kun näki miten asia kosketti monia.
Vierailija kirjoitti:
Vahinkoja sattuu, ehkäpä käyttäytyy tästä eteenpäin toisella tavalla kun näki miten asia kosketti monia.
Janihan sanoo, että omatuntonsa on puhdas joten miksi hänen pitäisi muuttaa mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettelisi vaikka kaverin "taksi" joka ei ole koskaan ketään muuta kuljettanutkaan.
Firman nimi Janitaxi.
Jaxutaxi
Kun on pienet fontit, on pienet fontit. Usein luulis käynnin optikolla riittävän. Kansanedustaja ei varmaan siitäkään joudu mitään maksamaan, saati uusista klaseista.
Eduskunnan tilat salakuunteluun. Kun aika on kypsä ratsiaa karhuryhmän tuella. Saataisiin lööpit kohdilleen kun puolet lainsäätäjistä tulisi raudoissa ovista ulos. Ratsiasta ei pitäisi kertoa etukäteen edustajille. Meidän lainsäädäntöelimessä on jotain vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen kusettaja käy vielä luennomassa teineille. Ei vi##u. Lapseni jää kyllä päiväksi kotiin jos Toivola tulee hänen koululleen.
Toivola teki väärin.
Hänellä kuitenkin on hyviä ajatuksia.
Mikäs pulmunen sinä itse olet? Voikohan sinun juttujasi meidän lapset kuunnella? 😇
Minun ja Janin välillä on ainakin se ero että yritän elää kuten opetan. Esim. petoksissa Jani johtaa vähintään 1-0.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Janihan sanoo, että omatuntonsa on puhdas joten miksi hänen pitäisi muuttaa mitään
Aivan! Mitään ei tarvitse muuttaa. Hyväksytään Jani semmoisena kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No silläkö nämä kaikki jutut on kuitattu, että palauttaa muutaman taksimatkan hinnan takaisin. Ei se parinkymmenen tonnin kokonaislasku tosta juurikaan pienene. Mites ne väärin maksetut asumisen tuet.
Jani Toivolan pitäisi nyt todellakin tehdä johtopäätökset koko sotkusta.
Häntä ehkä tarvitaan jossain muualla.Niinpä, suotta sitä mitään maksaa takaisin.
Se on rahallisesti aivan sama maksaako takaisin muutaman satasen vai ei, mutta ärsyttävää sitten on, jos hän myöhemmin selittää ’korjanneensa tilanteen’ ja maksaneensa takaisin ne mitkä olivat vahingossa lipsahtaneet väärin. Että nyt on omatunto puhdas.
Ei näin. Kyllä nyt on kyse enemmästä kuin muutamasta satkusta.
Vierailija kirjoitti:
Kun on pienet fontit, on pienet fontit. Usein luulis käynnin optikolla riittävän. Kansanedustaja ei varmaan siitäkään joudu mitään maksamaan, saati uusista klaseista.
Aika jännä sattuma, että Janin oma luottokortti ja se eduskunnan taksikortti on niin saman näköiset ulkoasultaan ;)
IS: Toivola: En tiennyt että säätiö rikkoi lakia, kun palkkiot piilotettiin
Vierailija kirjoitti:
Tietämättömyys ei ole peruste tuomion välttämiseksi, varsinkaan kun henkilö on itse säätiön hallituksessa. Siitä syntyy käsittääkseni olettama että pitää tuntea säätiöitä koskeva lainsäädäntö.
Vierailija kirjoitti:
Eikös hän ollut itse siellä hallituksessa?
Kansanedustajalla ei ole olemassa mitään perusteettomasti saatua sairauspäivärahaa. Palkka juoksee sairauslomasta huolimatta ja myös vanhempainvapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt sanotaan, että noinhan kaikki tekisivät mahdollisuuden tullen.
Miksi muuten noin usein sanotaan? Ainakin itsellä syy, miksi en vetäisi välistä rahoja, on se että MINÄ tietäisin mitä olen tehnyt. Ja MULLA ITSELLÄ olisi siksi kurja olo. Vaikkei kukaan muu ikinä saisi tietää, niin itse tietäisin ja tuntisin oloni huonoksi ja inhottavaksi.
Elämä on tarpeeksi haastavaa muutenkin. Ilman että itse tekemisillään aiheuttaa olon, että tuntee itsensä petturiksi. Tässä tapauksessa vielä häneen uskoneiden ihmisten (siis äänestäjiensä) luottamuksen pettäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kansanedustajalla ei ole olemassa mitään perusteettomasti saatua sairauspäivärahaa. Palkka juoksee sairauslomasta huolimatta ja myös vanhempainvapaalla.
Kyseessähän nelivuotinen luottamustoimi josta maksetaan palkkio, ei palkkaa. Ajatella, ne hoitaa Meidän asioita ilman palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessähän nelivuotinen luottamustoimi josta maksetaan palkkio, ei palkkaa. Ajatella, ne hoitaa Meidän asioita ilman palkkaa.
surullista :(
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista on, että kouluilla on ollut varaa maksaa monia satoja euroja tunnin suvaitsevaisuusluennosta, kun joillakin kouluilla ei ole varaa muka ostaa kirjoja koululaisille.
Eihän sitä koulu maksanut vaan lasten ja nuorten säätiö
Vierailija kirjoitti:
Jani tienaa näemmä taksin asiakkaana enemmän kyydissä istumisesta kuin se häntä palveleva taksikuski saa tekemästään työstä :D
Jani on sairastunut kakkosvaiheen aktiivimalliin, jossa hän ja kuski molemmat tienaavat?
Vierailija kirjoitti:
onko semmosta mainittu, että jos olisin kirjoilla sijoitusasunnossa pari vuotta vaikka asuisin oikeasti muualla, saisin asunnon myyntivoitot kuitattua verottomina? puhun ihan itsestäni, en kenestäkään kansanedustajasta
no jos vuokraisit välissä asuntoa esim airbnb:n kautta niin se kaksi vuotta ei riittäisi, muutoin kyllä
Pakkohan se on myöntää kun on jäänyt housut kintuissa kiinni. Nyt vaan imagokonsulttiin yhteyttä.