Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapsi ja hänen käytöksensä

Tenkkapoo
27.09.2018 |

Olemme uusperhe, olleet jo viisi vuotta. Aivan mielenkiinnosta kysyisin neuvoa mieheni täysi-ikäisen pojan käytöksen suhtautumiseen. Kaikki 6 lasta (3+3) asuvat meillä. Olemme molemmat yrittäjiä ja vanhoillisena olen sitä mieltä että nainen hoitaa ruokapuolen ja kodinhoidon yleensäkin. Kuitenkin mieheni pojan käytös on jotenkin ala-arvoista ja röyhkeää. Hän painaa yli 100 kg, ei liiku ja on hyvin laiska. Ruoka pitäisi aina olla jotain "mättöä" ja rasvaista roskaa. Eilen tein jauhelihakeittoa, joka on minun lapsuudessani ja minun lapsilleni ollut hyvää perusruokaa. Poika tuli koulusta kotiin ja alkoi tekemään leipiä. Sanoi keittiössä jääkaappiin katsoessaan -"ei täällä mitään ole". Sanoin että liedellä on lämmintä lihakeittoa,johon vastasi että:" on se kumma homma että täytyy vaan leipää syödä ja maha kipeä siitä kokoajan". Kysyin miksi ei syö keittoa kun kaikki muut kyllä tykkäsivät (olen hyvä ruanlaittaja). Poika vastasi:" Kyllä mää nuo lihat söisin mutta aina ne pitää johonkin helvetin paskakeittoon laittaa". Nuo keitot on niin perseestä! . Minä siihen sanoin että se on kyllä normaalia kotiruokaa ja terveellistä. Osta itse ruokasi ja tee tai syö vaikka grillillä joka päivä jos rahat siihen riittää. Jotenkin tuntuu niin kiittämättömältä tuo aikuisen pojan käytös. Minä olen töissä aamua iltaa ja iltapäivällä käyn tekemässä ruan lapsille, jonka jälkeen jatkan töitäni. Suurimman osan ruasta ostan minä pesueellemme ja siihen menee n.1000€/kk. Meillä syödään monipuolista kotiruokaa: spagettia ja j.lihakastiketta, makaronilaatikkoa, kiusauksia, lihaa ja perunamuusia, itse tehtyä pitsaa, lasagnea, tortilloja ym. keittoa ehkä kerran kuukaudessa. Tämä poika käyttäytyy muutekin hyvin epäkunnioittavasti kaikkia kohtaan. Murahtelee,ei vastaa. Ei tee palvelusta toisille mutta juoksuttaa kyllä muita. Kun ruoka-aika on ja ruoka mieleistä niin ahmii määrättömästi eikä ajattele että muille täytyy jättää myöskin. Kun leivon ja vieraita tulee niin on ensimmäisenä kahvipöydässä ja ahmii kakkuja mahansa täyteen ja lähtee takasin pelaamaan, mitä tekee kaiken vapaa-ajan. Kaipaisin vähän neuvoja kuinka suhtautua tähän käytökseen ja olenko nyt jotenkin "liian herkkä". Isänsä ei jaksa hänen käytökseen puuttua ja saa aikalailla tehdä miten tykkää. Omaan asuntoon ei ole muuttamassa vuosiin ja niin kauan kun ruokahuolto ja pyykkihuolto pelaa niin ei sitä varmasti suunnittelekkaan. Kysymys siis, olenko syyttä loukkaantunut ja täytyykö tämä vain näin kestää? Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista <3

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette asuneet ja eläneet viisi vuotta kaikki yhdessä, ja nyt heräät tähän asiaan?

Tuskinpa sä mitään enää voit, onneksi se poika kait pian lentää pesästään.

Vierailija
2/122 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin makaa kun petaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhennettynä kiitos tai edes kappelejaolla.

Vierailija
4/122 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oppii esimerkistä.

Vierailija
5/122 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänsä kopio?

Vierailija
6/122 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen, mutta ei ole muuttamassa omaan kotiin?

Lakkaa olemasta niin vanhoillinen passaaja ja ottamasta tuollaista kuraa vastaan.

Vierailija
7/122 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet huono sepittämään tarinoita.

Vierailija
8/122 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäkää pihalle jos kerran on jo täysikäinen. Omassa kämpässään voi sitten pelata ja syödä pizzaa 24/7. Problem solved.

Vierailija
9/122 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa olemasta niin vanhoillinen passaaja ja ottamasta tuollaista kuraa vastaan.

Kuka idiootti nyt omaan kotiin muuttaisi, jos palvelu pelaa :D

Vierailija
10/122 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellakaan isänsä kopio. Isänsä on maailman huomaavaisin ja kiitollisin mies. Ei vain jaksa asiasta enään paasata.

Vierailija
11/122 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa...no tämä ein nyt kyllä ole "tarina". Ehkä oli turhaa tänne mitään laittaakkaan kun vastaan ei saa muutakuin negatiivisuutta..

Vierailija
12/122 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm. ilmainen asuminen, ruoka ja pyykkihuolto. Kenellepä ei kelpaisi. 

Vierailija
13/122 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan tätä työn ohella, en tarkasta tekstiä lähettäessäni. En ole tällä sivustolla ennen käynyt. Nähtävästi ei tarvitse käydäkkään, kun ihmiset näyttävät täällä olevan negatiivisuutta täynnä. Mukavaa syksyä vaan sinullekkin.

Vierailija
14/122 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täysi-ikäinen?? Ja ei ole muuttamassa lähivuosina kotoa?? Miksi?

Puhut miehelle (pakko kiinnostaa, eikö muidenkaan lasten asiat kiinnosta?) Kerrot että tämä peli ei vetele. Ja puhutte pojalle että jos ei käytös muutu ja hoida omaa osaansa kotitaloudessa, voi muuttaa omilleen. Onko pojalle kerrottu miten toivotaan hänen käyttäytyvän vai luuleeko että tämä on ok? Teidän vanhempina pitää (olisi pitäny jo) opettaa pojalle käytöstavat. Olen järkyttynyt.

Vierailija
15/122 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat tietää itsekin vastauksen tähän?Nyt keskustelua miehen kanssa ja pojalle on ilmoitettava selkeästi,että alkaa valmistautua itsenäistymään tai sitten muuttuu meininki.Näytätte sille summat:

-vuokra

-netti

-puhelin

-vakuutukset

-yms

...sanotte,että voitte auttaa kantamaan tavarat ulos.

Kai sentään opiskelee jotain?

Tuollaista ei sinun tarvitse sietää,eikä kuunnella.

Vierailija
16/122 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tenkkapoo kirjoitti:

Jaa...no tämä ein nyt kyllä ole "tarina". Ehkä oli turhaa tänne mitään laittaakkaan kun vastaan ei saa muutakuin negatiivisuutta..

Mitä ihmettä muka odotit? Oikeasti, te olette vuosia asuneet yhdessä, ja nyt vasta yrität pähkiä tämän asian kanssa? Tai jos jotain olette aiemmin yrittäneet, et vaan vaivautunut kertoa siitä aloituksessa, että mitä yritetty...

Vierailija
17/122 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tenkkapoo kirjoitti:

Kirjoitan tätä työn ohella, en tarkasta tekstiä lähettäessäni. En ole tällä sivustolla ennen käynyt. Nähtävästi ei tarvitse käydäkkään, kun ihmiset näyttävät täällä olevan negatiivisuutta täynnä. Mukavaa syksyä vaan sinullekkin.

Tuskin työnantajakaan hyvällä katsoo, kun hänen ajallaan kirjoittelet nettiin. :)

Vierailija
18/122 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maailmankaikkeudessa kuvittelet lihakeiton olevan terveellistä? Tai jauhelihan käytön ylipäätään. 

Et voi syyttää kuin itseäsi tuosta käytöksestä. Olet pojan opettanut ja näyttänyt, että nainen on palvelija ja hoitaa kodin sekä ruuat niin miksi oletat, että hän sinua minään muuna kohtelee ja näkee?

Vierailija
19/122 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tenkkapoo kirjoitti:

Ei ole todellakaan isänsä kopio. Isänsä on maailman huomaavaisin ja kiitollisin mies. Ei vain jaksa asiasta enään paasata.

On isänsä kopio. Isäkin on laiska kun ei jaksa kasvattaa.

Vierailija
20/122 |
27.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tenkkapoo kirjoitti:

Realismi on negatiivisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi