Katoitteko eilen Rikospaikka ohjelman? Järkytyin että se seinäjoen murhaaja tyttö on vapaalla jalalla.
Kommentit (129)
Tiedän muutaman murhan tehneen joka on vapauduttuaan muuttanut nimensä. Olen aina pohtinut, kertovatko he esim. uudessa opiskelupaikassaan muille keitä ovat tai saavatko muut tietää sen jotain kautta vuosien kuluessa, miten he reagoivat, ottavatko menneen puheeksi ("älä nyt pelästy mut mä tiedän kuka olet... se ja se kertoi mulle") vai kertooko tyyppi itse vaikka kännissä bileissä sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä av-logiikkaa. Kyseinen henkilö on varmasti parempi saada yhteiskuntakelpoiseksi. Eihän kyseistä henkilöä voi pitää suljetulla osastolla ikuisuuksia. Eivät esim. ne Jenkeissä vankiloissa pitkään lusivat ainakaan paremmaksi muutu.
Entinen naapurini surmasi nuorena miehenä äitinsä. Alaikäinen ja tuomio melko lailla sama kuin Seinäjoen tapauksessa. Häiriintynyt ja pelottava tyyppi jo ala-asteella. Nykyään hänellä on perhe ja työtäkin kai.
Entäs Michael Penttilä? Tappanut joka kerta kun vankeudesta vapautunut.
Naisista Terhi Tervashonka tai mikä hän nyt nimeltään sitten nykyään lieneekään.
Hänen lahjakkuutensa vesurinkäytössä menee ihan hukkaan kun hänet pitäisi opettaa käyttämään vesuria nimenomaan oikein.
Penttilän voisi opettaa kutomaan villasormikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä av-logiikkaa. Kyseinen henkilö on varmasti parempi saada yhteiskuntakelpoiseksi. Eihän kyseistä henkilöä voi pitää suljetulla osastolla ikuisuuksia. Eivät esim. ne Jenkeissä vankiloissa pitkään lusivat ainakaan paremmaksi muutu.
Entinen naapurini surmasi nuorena miehenä äitinsä. Alaikäinen ja tuomio melko lailla sama kuin Seinäjoen tapauksessa. Häiriintynyt ja pelottava tyyppi jo ala-asteella. Nykyään hänellä on perhe ja työtäkin kai.
Entäs Michael Penttilä? Tappanut joka kerta kun vankeudesta vapautunut.
Tiedätkö mitä? Sain av:n kautta selville, että asui keväällä lähellä meitä. Ja kyllä, minulla on lapsia. Mietin tuolloin, että panikoidunko ja kiellänkö lapsia pyöräilemästä kouluun VAI istunko alas ja kerronko, kuinka maailmassa on pahoja ihmisiä jne. Valitsin jälkimmäisen. Pelkässä pelossa ei voi aina elää. Michael Penttilä uusi rikoksensa, entinen naapurini ei. Michael Penttilä olisi voitu mielestäni pitää jossain pakkotyössä viimeisimmät 30 vuotta kun huomattiin tämän luonne viimeistään toisen linnatuomion jälkeen.
Ruotsissa on hyvä kun voi maksullisesta palvelusta selvittää minkälaisia rikollisia ja missä asuu vaikkapa kotipaikkakunnalla. Maksaa muistaakseni parikymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän muutaman murhan tehneen joka on vapauduttuaan muuttanut nimensä. Olen aina pohtinut, kertovatko he esim. uudessa opiskelupaikassaan muille keitä ovat tai saavatko muut tietää sen jotain kautta vuosien kuluessa, miten he reagoivat, ottavatko menneen puheeksi ("älä nyt pelästy mut mä tiedän kuka olet... se ja se kertoi mulle") vai kertooko tyyppi itse vaikka kännissä bileissä sen.
No saa olla aika tyhmä tai sairas jos oma-aloitteisesti pukahtaa sanaakaan. Sen jälkeen ei kamalasti sosiaalisia kontakteja olisi jonossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sillä on mielenhäiriö, joten ei ole sen tytön vika. Hän on tuomion kärsinyt. Ja on varmaankin hoidossa nyt. Miehiä jotka ovat tappaneet puolisonsa on jatkuvasti vapaalla, miksei heihin kohdistu samanlaista ajojahtia? He ovat vielä tehneet teot järjissään. Se on pelottavampaa. Vai tuomitaanko tyttö kovempaa? Miksi 15-vuotiaan tytön pitäisi olla vankilassa lopunikää kun ei miehetkään ole?
Ja siiten linkkejä näiden miesten tuomiohin jotka ovat ensin yrittänyt myrkyttää puolisonsa ja sen jälkeen iskeneet 16kertaa puukolla ja ovat kolmen vuoden jälkeen vapaalla jalalla?! Eikö löydy? Kumma..
Eveliina Lappalaisen surmaa puitiin korkeinta oikeutta myöten, ja tulokseksi tuli lopulta 7 vuotta (eli kaksi vuotta vähemmän kuin Seinäjoen murhaajalla). Joutui tosin istumaan puolet eli 3,5 vuotta. Onhan näitä.
Vieläkö hän asuu Tampereella?
Vierailija kirjoitti:
Onhan nyt aivan järjetöntä laittaa joku kolmesta ryöstöstä loppuelämäksi vankilaan (three strikes rule).
Miksi olisi? Yksi ryöstö voi olla vielä "vahinko", kaksi ryöstöä tahallisuutta ja kolme ryöstöä on jo kuspäisyyttä = koppiin ja avain kaivoon. Ei kai tässä asiassa ole joku muka aikuisten oikeasti jotain toista mieltä, siis ilman mitään trollailua tms.?
Vierailija kirjoitti:
No sillä on mielenhäiriö, joten ei ole sen tytön vika. Hän on tuomion kärsinyt. Ja on varmaankin hoidossa nyt. Miehiä jotka ovat tappaneet puolisonsa on jatkuvasti vapaalla, miksei heihin kohdistu samanlaista ajojahtia? He ovat vielä tehneet teot järjissään. Se on pelottavampaa. Vai tuomitaanko tyttö kovempaa? Miksi 15-vuotiaan tytön pitäisi olla vankilassa lopunikää kun ei miehetkään ole?
Ai hetkellinen mielenhäiriö 15-vuotiaalla suunnitelmallisessa murhassa mustasukkaisuuden takia? Sehän just osoittaa, että psyyke on perusteellisesti vinoutunut ja itsekeskeinen. Narsisti?
Murhatun lapsen äitinä olisi tosi vaikea ymmärtää, että noin vähän merkitsi oman lapsen henki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi Niuvanniemessä jos olisi psykopaatti jne. Kasvatus mennyt totaalisesti pieleen. Eikö huomattu aiemmin??? Äidin olisi pitänyt jo huomata ammatillisesti että ohjaa esim psykologille.
Mieheni on ollut työn kautta jonkin verran tekemisissä tämän isän kanssa. Tyttö oli vanhempiensa suuri ylpeyden aihe, joka sai aina kaiken haluamansa.
Kunnes tuli poika, joka oli kiinnostuneempi tytön ystävästä.
Ainakin kirkkovaaleissa rannikon tuntumassa.