Onko kalliimmissa shampoissa ja hoitoaineissa oikeasti jotain positiivista eroa markettituotteisiin verrattuna?
Kommentit (32)
Perusshampoissa en ole huomannut eroa markettiversion ja kampaamoversion välillä muuta kuin hinnassa. Erikoisshampoot ovat sitten asia erikseen. Niissä on ratkaisevaa ainesosat, ei niinkään se, mistä ne on ostettu.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista kuulla alan ihmiseltä ei kaupallinen mielipide asiaan.
Itse olen kyllä huomannut eroa, kun olen nyt vuoden verran käyttänyt kampaamotuotteita. Hiukset ei sähköisty lainkaan eikä takkuunnu samaan tapaan tai sitten vain kuvittelen ja köyhdyn turhaan :D
Eiköhän oma kokemus ole ihan ei-kaupallinen mielipide? Moni täällä kertonut näkemyksensä kokemuksen pohjalta. Oma kokemukseni on, että minulle sopivin shampoo on kotimaista sertifioitua luonnonkosmetiikkaa, joka ei sisällä sulfaatteja tai muita täyteaineita eikä hajusteita tai väriaineita. Näitä ei saa kampaamosta eikä marketista, vaan luonnonmukaisten tuotteiden erikoisliikkeistä (esim. Ruohonjuuri tai Ekolo)
Kyllä on. Halpashampoissa on aina sulfaatteja, jotka ärsyttävät minun päänahkaani. Vain kalliimmissa löytyy sulfaatittomia, joten ne sopivat minulle paremmin.
Minun kokemukseni mukaan on. Kalliimmissa on "puhtaampia" tuotteita, joissa ei ole allergisoivia täyte-, väri- ja hajusteaineita. Halvemmissa ei sellaisia löydy.
Käytän Matrix merkin shampoota ja hoitoainetta, ei kovin kalliita n. 13e/kpl.
Erot entiseen (vuosia sitten jo siirryin näihin, voi olla "vanhaa" tietoa marketti tuotteista) selkeät:
-Tuotteita menee vähemmän, purkki kestää pidempään
-Hiukset paremmassa kunnossa, sellainen "rasvaisuus" kadonnut, ja kyseessä ei ollut se että hiukset olisivat olleet rasvaiset, liekö joku silikoni tm. pinta jäänyt?
-Sähköisyys kadonnut (myös kovilla pakkasilla) käytännössä kokonaan.
Ennnen noita käytön Bonacurea, siinä en samaa huomannut, ehkä kyse on siitä että löytää juuri itselle ne sopivimmat?
Kaffepulla kirjoitti:
Jos hiukset ovat todella huonossa kunnossa, niin silloin on väliä, millä hiuksensa pesee.
Iso osa kalliista kampaamotuoteistakin on kyllä laadultaan ihan samaa tavaraa kuin markettituotteet. Ja vastaavasti markettituotteista löytyy helmiä, jos osaa lukea tuoteselosteita.
Jos hiukset ovat hyvässä kunnossa, on ihan sama, millä ne pesee.
Onko käynyt mielessä,että hiuslaatuja on erilaisia? Erityisesti kihara hius kaipaa tosi paljon kosteutta,eikä ole lainkaan sama millä hiuksensa pesee. Kaikilla ei ole luonnostaan lasimainen hius.
Käytin joskus jonkin aikaa kampaamotuotteita. Ei mitään eroa markettituotteisiin paitsi kymmenkertainen hinta.
Vierailija kirjoitti:
Käytän Matrix merkin shampoota ja hoitoainetta, ei kovin kalliita n. 13e/kpl.
Erot entiseen (vuosia sitten jo siirryin näihin, voi olla "vanhaa" tietoa marketti tuotteista) selkeät:
-Tuotteita menee vähemmän, purkki kestää pidempään
-Hiukset paremmassa kunnossa, sellainen "rasvaisuus" kadonnut, ja kyseessä ei ollut se että hiukset olisivat olleet rasvaiset, liekö joku silikoni tm. pinta jäänyt?
-Sähköisyys kadonnut (myös kovilla pakkasilla) käytännössä kokonaan.
Ennnen noita käytön Bonacurea, siinä en samaa huomannut, ehkä kyse on siitä että löytää juuri itselle ne sopivimmat?
Bonacuressa on juurikin sitä silikonia,siitä rasvaisuus.
Minulle sopivimmaksi on osoittautunut Ole hyvä-sarjan tuotteet. Ne ovat kalliimpia kuin markettien perusshampoot, mutta eivät läheskään niin kalliita kuin kampaamotuotteet. Eli tavallaan kalliimpi on parempi mutta tavallaan ei. Riippuu mihin vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kalliimmat tuotteet kestää pidempään eikä tarvi laittaa niin paljoa. Markettituotteet on jotenkin laimeampia.
Tää on totta, samoin lemmikeille ne kalliit koirashampoot tosiaan ovat parempia ja kestävät pidempään kuin marketin vastaavat.
Mä oon käyttänyt vuosia kampaamoshampoita, pääasiassa Kerastase, Redken ja Paul Mitchell . Päänahka kutisi vähän väliä ja hiukset takkuuntuvat vaikka mitä kokeilisi. Nyt ostin ZX persikkashampoota ja hoitoainetta ja ihme on tapahtunut, hiukset ovat sileät ja kauniit. En muista tuota nimeä oikein mut löytyy kun hakee ZX persikkajotain nimellä. Ainakin kokeilla kannattaa, ei maksa paljoa.
https://yle.fi/uutiset/3-6154837
- Shampoon hinnasta ei pysty sanomaan, onko jokin tuote hyvä tai vähemmän hyvä.
Ammattiopettaja tunnustaa, että sokkona hänkään ei tunnistaisi markettituotteita ammattituotteista.
Hintaerot johtuvat siitä, että ammattituotteiden puolelle tulevat uusimmat innovaatiot aina ensin. Siinä hinnassa näkyvät sitten myös tuotekehitys-, design- ja markkinointikustannukset ja tuotteissa voi olla kalliimmat raaka-aineet, Sari Karjomaa toteaa.
Karjomaa on itse kemisti. Hän muistuttaa, että vaikka pullon kyljen tuoteselosteessa ainesosat näyttäisivätkin erihintaisissa tuotteissa melko lailla samoilta, ei kuluttaja voi kuitenkaan tietää, minkälaisia määriä eri ainesosia tuote sisältää. Kalliimmissa tuotteissa käytetään myös kalliimpia hajusteita."
Eli käytännössä saatat maksaa enemmän pelkästään siitä ruusun, vaniljan tai laventelin tuoksusta.