Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärtääkö rekrytoijat työtä, johon rekryävät?

Vierailija
26.09.2018 |

Työskentelen lujuuslaskijana teollisuusyrityksessä. Lujuusoppi on yksi vaikeimpia teknillisten yliopistojen kursseja/aineita. Olen ollut parissa työhaastiksessä, jossa läsnä on ollut vain hr:n tyyppi. Tekniikasta emme puhuneet sanaakaan, todennäköisesti hän ei olisi edes ymmärtänyt monimutkaisia termejä ja käsitteitä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se työpaikan rekry ole mikään yliopisto. Sen hr -tyypin tehtävä on arvioida sosiaalisia taitojasi, miten sovit työyhteisöön, millä tavalla teet työtäsi, kykenetko sopeutumaan talon tavoille ja oletko millainen saikuttelija jne. Yliopiston tehtävä on sitten katsoa, että osaamisesi on kunnossa substanssin osalta.

Vierailija
2/15 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen hr -tyypin tehtävä on arvioida sosiaalisia taitojasi, miten sovit työyhteisöön, millä tavalla teet työtäsi, kykenetko sopeutumaan talon tavoille

Olin töissä isossa pörssiyhtiössä. Ei siellä kukaan HR:n puolelta koskaan käynyt katsomassa, miten me jo työpaikan saaneet tulimme toimeen keskenämme tai millaista työkaveria olimme vailla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen hr -tyypin tehtävä on arvioida sosiaalisia taitojasi, miten sovit työyhteisöön, millä tavalla teet työtäsi, kykenetko sopeutumaan talon tavoille

Olin töissä isossa pörssiyhtiössä. Ei siellä kukaan HR:n puolelta koskaan käynyt katsomassa, miten me jo työpaikan saaneet tulimme toimeen keskenämme tai millaista työkaveria olimme vailla. 

Minäkin olen ollut isossa pörssiyhtiössä. Siellä hr koulutti linjaesimiehet rekrytoimaan juuri noilla eväillä. Substanssin arviointi ei kuulu rekrytointiin.

Vierailija
4/15 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään kaupunginsairaalan hoitajien rekrytoinnista vastaava henkilö on sitä Mieltä, että sairaanhoitajan työ on asiakaspalvelutyötä. Että ambulanssissakin annetaan asiakaspalvelua.

Vierailija
5/15 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta teille. Hakijoita on aina niin paljon että niistä löytyy joku edes jossakin määrin sopiva, riippumatta siitä miten huonosti hoitaa rekryn. Rekryprosessin tehtävä on oikeastaan seuloa pois kaikki älyvapaat hakijat. Huonoista valinnoista voi sitten hankkiutua eroon koeajalla.

Vierailija
6/15 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erään kaupunginsairaalan hoitajien rekrytoinnista vastaava henkilö on sitä Mieltä, että sairaanhoitajan työ on asiakaspalvelutyötä. Että ambulanssissakin annetaan asiakaspalvelua.

Tämä on nykyinen julkisen sektorin ajattelumalli. Julkinen sektori tuottaa palveluita asiakkailleen eli kuntalaisille ja kansalaisille.

Vierailija
7/15 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen lujuuslaskijana teollisuusyrityksessä. Lujuusoppi on yksi vaikeimpia teknillisten yliopistojen kursseja/aineita. Olen ollut parissa työhaastiksessä, jossa läsnä on ollut vain hr:n tyyppi. Tekniikasta emme puhuneet sanaakaan, todennäköisesti hän ei olisi edes ymmärtänyt monimutkaisia termejä ja käsitteitä.

Minä DI haastattelen oman tiimiini itse valitsemani hakijat, paikalla ei ole HR ihmisiä. Ei ole ollut myöskään silloin, kun itse olen hakenut työpaikkaa.

Vierailija
8/15 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osasta sairaanhoitajista huomaa etteivät he käsitä olevansa millään tasolla asiakaspalvelussa.

Vierailija
9/15 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se työpaikan rekry ole mikään yliopisto. Sen hr -tyypin tehtävä on arvioida sosiaalisia taitojasi, miten sovit työyhteisöön, millä tavalla teet työtäsi, kykenetko sopeutumaan talon tavoille ja oletko millainen saikuttelija jne. Yliopiston tehtävä on sitten katsoa, että osaamisesi on kunnossa substanssin osalta.

Höpö, höpö... sieltä yliopiston putkesta tulee monenlaisen tason osaajaa, meillä tiimin esimies valitsee heistä sopivat. Mistä HR muuten ennustaa saikuttelun määrän? 😂

Vierailija
10/15 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osasta sairaanhoitajista huomaa etteivät he käsitä olevansa millään tasolla asiakaspalvelussa.

Mieluummin otan silti hyvän mutta kusipäisen kirurgin kuin huonon ja kivan.

Vierailija
11/15 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ole mikään asiakaspalvelutilanne, vaan hoitotilanne. Sinä olet pelkkä toimenpiteen kohde, joka tekee mitä hoitaja haluaa. Hoitajan asiakas on kunta tai muu instanssi, joka on palvelun hänen sairaalaltaan ostanut.

On yleinen harhaluulo kansalaisten keskuudessa, että poliisien, palomiesten ja hoitohenkilöstön kanssa asioinnissa olisi kyse jostain aspa-tilanteesta. Ei todellakaan ole.

Vierailija
12/15 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei ole mikään asiakaspalvelutilanne, vaan hoitotilanne. Sinä olet pelkkä toimenpiteen kohde, joka tekee mitä hoitaja haluaa. Hoitajan asiakas on kunta tai muu instanssi, joka on palvelun hänen sairaalaltaan ostanut.

On yleinen harhaluulo kansalaisten keskuudessa, että poliisien, palomiesten ja hoitohenkilöstön kanssa asioinnissa olisi kyse jostain aspa-tilanteesta. Ei todellakaan ole.

Juuri siksi poliisin tai hoitajiin ei kannata suhtautua kuin asiakaspalvelussa oleviin, vaan ihan reilusti kuin alempiarvoisiin.

Vierailija
13/15 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rekrytoija varmasti ymmärrä lujuuslaskennasta sitä mitä sinä. Jos ymmärtäisi, hän olisi lujuuslaskija eikä rekrytoija. Ei edes moni tiimin esimies osaa alaistensa töitä, vaan hänen kompetenssinsa liittyy siihen esimiesrooliin. Eikä huippu-urheilijan valmentajakaan heitä keppiä pidemmälle kuin valmennettavansa.

Vierailija
14/15 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin otan silti hyvän mutta kusipäisen kirurgin kuin huonon ja kivan.

Nyt olikin puhe sairaanhoitajista, joita joutuu kestämään osastolla.

Vierailija
15/15 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poskionteloleikkaus tehtiin nukutuksessa ja olin yhden yön osastolla. Se sairaanhoitaja joka toi minulle niskoja nakellen lisää sidelappusia nenävrenvuodon pyyhkimiseen ei ollut ihan tehtäviensä tasalla. Lappuset olisi pitänyt itse ottaa huoneen peilikaapista, ilmeisesti olisin itse myös pyyhkinyt sen verivanan lattialta, kun olisin kävellyt nenä vuotaen huoneen toisesta päädystä kaapille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä