Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko teevesi säilyy jääkaapissa?

Vierailija
26.09.2018 |

Jos olen keittänyt veden kolme päivää sitten ja laittanut jääkaappiin, voiko sen vielä lämmittää uudelleen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai vesi miksikään mene, keitä ja pakasta vaikka jatkossa.

Vierailija
2/17 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee säilyy ainakin muutaman päivän jääkaapissa hyvänä, eli lämmitä vain. Ei se myrkyllistä ole senkään jälkeen, mutta maku muuttuu. Teen usein jääteetä kesällä isomman satsin, eli ihan vain viilennän kuuman teen jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitatko jääkaappiin laitettua teetä? Pelkkää keitettyä vettähän on järjetöntä jääkaappiin laittaa.

Vierailija
4/17 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun emäntä keittää minulle veden aina illalla valmiiksi, niin minä aamulla vaan lämmitän sen.

Vierailija
5/17 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä heitä pois, se on nyt valmiiksi keitettyä, tarvii vain lämmittää käyttöön otettaessa!

Vierailija
6/17 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä mieluummin uutta, ei kannata säilyttää paria päivää pidempään. Jos et jaksa keittää jatkuvasti uutta vettä, niin keitä kerralla enemmän ja pakasta osa.

Vierailija
7/17 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se edes mahdu sinne. Mökillä on matkatelkku joka ehkä menis mut ei oo kokemusta jääkaappisäilytyksestä.

Vierailija
8/17 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se edes mahdu sinne. Mökillä on matkatelkku joka ehkä menis mut ei oo kokemusta jääkaappisäilytyksestä.

Olen pahoillani, luin että kuinka kauan teeveesi säilyy... 😔

Vierailija
9/17 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muuten lämmitätte teeveden? Mikrossa vai kattilassa?

Vierailija
10/17 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetty vesi on kätevä pakastaa annosrasioihin, niin on seuraavalla kerralla valmiina teen tekoon.

Vierailija
11/17 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan TV:t on tehty jääkapissa olevat ankarat olosuhteet huomioon ottaen.

Vierailija
12/17 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappivesi on ihan käyttökelposta noin 12 päivää, kunhan tislaat sen ensiksi.

Vierailija
13/17 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistot tulvivat mieleen... Minulla ei ollut teevee-lupaa ja säilytin teeveen jääkaapissa. Hyvin se siellä säilyi. Sähköä vaan kului pirusti ohjelmia katsellessa, kun jääkaapin ovi oli auki.

Vierailija
14/17 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te muuten lämmitätte teeveden? Mikrossa vai kattilassa?

Ja onko paha, jos vesi vahingossa kiehuu uudelleen?

Vierailija
15/17 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitetty vesi on kätevä pakastaa annosrasioihin, niin on seuraavalla kerralla valmiina teen tekoon.

Kannattaa merkitä rasiat hyvin. Minulle kävi kerran niin, että otinkin pakastimesta vahingossa makaroninkeitinvettä ja tarjosin siitä tehtyä teetä vierailla. 

Vain Eemeli-eno ei huomannut mitään eroa, mutta hän olikin laittanut kuppiin suolaa sokerin sijasta. 

Vierailija
16/17 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa merkitä rasiat hyvin. Minulle kävi kerran niin, että otinkin pakastimesta vahingossa makaroninkeitinvettä ja tarjosin siitä tehtyä teetä vierailla. 

Vain Eemeli-eno ei huomannut mitään eroa, mutta hän olikin laittanut kuppiin suolaa sokerin sijasta. 

Näille Molemmille kommentoijille! 👍👌🤗

Vierailija
17/17 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen keitä teevettä, siitähän menee vitamiinit! Raakaravintoa sen olla pitää.