Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokavalio joka monipuolistaa suoliston bakteeerikantaa

Vierailija
20.06.2024 |

Antibioottikuurit ja aiempi yksipuolinen syöminen on vaikuttanut varmaan suolistoon. Jaetaan tähän ajatuksia ruoka-aineista millä mikrobistoon voi vaikuttaa niin että se olisi terveellinen. luin että jopa liikunta ja uni voivat vaikuttaa jotain reittejä, mutta ravinto lienee isompi tekijä 

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ab-jogurtti, piimä, valkosipuli

Vierailija
2/34 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjoissa on polyfenoleita, väriaineita ja paljon suolistoa rauhoittavia ainesosia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset mahdollisimman monipuolisesti.

Vierailija
4/34 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset mahdollisimman monipuolisesti.

Vierailija
5/34 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kiinnostunut siitä, onko suoliston bakteerikantaa mahdollisuutta oikeasti palauttaa. Jokainen terveysartikkeli puhuu aina monipuolisen suolistobakteerikannan ylläpitämisestä, mutta mitä sitten, jos ei ole mitä ylläpitää? Voiko sitä palauttaa? 

Vierailija
6/34 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kimchi, kefiiri, kombucha, hapankaali, miso

Vierailija
7/34 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Monipuolinen ruokavalio' on täyttä fuulaa. Eläimetkin syövät pääasiassa tiettyjä ravintoaineita eivätkä 'monipuolisesti'. Pandatkin mättää pelkkää bambua koko elämänsä. Ihmisen luontainen ruokavalio on todistetusti liha ja eläinrasva - kaikki poikkeamat siitä ovat oletusarvoisesti haitallisia.

Vierailija
8/34 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ihminen suolistopuhdistuksen kautta

Vierailija
9/34 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kiinnostunut siitä, onko suoliston bakteerikantaa mahdollisuutta oikeasti palauttaa. Jokainen terveysartikkeli puhuu aina monipuolisen suolistobakteerikannan ylläpitämisestä, mutta mitä sitten, jos ei ole mitä ylläpitää? Voiko sitä palauttaa? 

Ulosteen siirto on esim. yksi vaihtoehto.

Vierailija
10/34 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaruoka. Veget aina valittaa että liha saa vatsan sekaisin koska he ovat rampauttaneet  suolistoflooransa niin ettei se kykene enää kunnolla sulattamaan kaikkea ruokaa.

Vierailija
11/34 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita sillä, että lisäät päivittäiseen ruokavalioosi 300 grammaa inkivääriä. Sen jälkeen voidaan jatkaa.

Vierailija
12/34 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmät, marjat, kasvikset. Edellä luetellut hapatetut tuotteet hapankaali jne. Täysjyväviljat, siemenet, pähkinät. Näillä pitäisi pärjätä hyvin, kun niitä on joka aterialla.

Vierailija
13/34 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maitohapattamalla valmistetut elintarvikkeet. Kuten hapankaali ja hapanmaitotuotteet. Wikipedian mukaan maitohappobakteereita hyödynnetään hapattajina myös monissa muissa elintarvikkeissa, kuten suolakurkussa, kestomakkaroissa, hapanjuureen valmistetuissa leivissä ja oliiveissa.

Vierailija
14/34 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä vaihtoehto

Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi

Vierailija
15/34 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten ihmisten takapuolten nuoleminen. Ihan oikeasti

Vierailija
16/34 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se oli se säilöntätapa, jossa muodostui jotain suolistolle tosi hyviä mikrobeja? Ylellä oli juttua mutta kun en muista tuon valmistustavan nimeä. Auttakaa joku joka tietää 😀

Vierailija
17/34 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Monipuolinen ruokavalio' on täyttä fuulaa. Eläimetkin syövät pääasiassa tiettyjä ravintoaineita eivätkä 'monipuolisesti'. Pandatkin mättää pelkkää bambua koko elämänsä. Ihmisen luontainen ruokavalio on todistetusti liha ja eläinrasva - kaikki poikkeamat siitä ovat oletusarvoisesti haitallisia.

Panda onkin panda. Ihminen taas on ihminen, jolla on oltava ihmiselle sopiva ruokavalio. Ihminen on ravintoketjussa huipulla ja käyttää kaikkia alempana olevia ravintonaan. Lääketieteestä tiedämme, että ihmisen ravintoaineitten tarve on monipuolinen.

Vierailija
18/34 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä vaihtoehto

Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi

Toimii hyvin vaikeissa tilanteissa. Tehdään Suomessa myös!

Vierailija
19/34 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se oli se säilöntätapa, jossa muodostui jotain suolistolle tosi hyviä mikrobeja? Ylellä oli juttua mutta kun en muista tuon valmistustavan nimeä. Auttakaa joku joka tietää 😀

No se jo edellä mainittu maitohapattaminen.

Vierailija
20/34 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittanet fermentointia. Fermentointi on vanha säilöntätapa, jossa käytetään hyödyllisiä mikrobeja, kuten maitohappobakteereja, jotka tuottavat fermentoinnin aikana maitohappoa. Tämä happamoittaa elintarvikkeen ja estää haitallisten mikrobien kasvun. Fermentoidut elintarvikkeet, kuten hapankaali, kimchi, jogurtti ja kombucha, sisältävät runsaasti probiootteja, jotka ovat hyödyllisiä suoliston terveydelle.