Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Dubaista

26.09.2018 |

Haluaisin matkustaa marraskuussa jonnekin lämpimään ja yksi vaihtoehtoista olisi Dubai. Haluaisin kuulla kokemuksia ja mielipiteitä teiltä, jotka siellä olette olleet.

Minkälainen paikka oli?
Minkälaiset rannat?
Oliko lämmintä, tai jopa liian kuuma?
Miten Islaminusko vaikutti matkaanne? Pitikö turisrejenkin peittää polvet ja olkapäät, entä myytiinkö siellä alkoholia?
Miten teitä kohdeltiin siellä, minkälaisia paikalliset olivat?
Minkälainen hintataso? Paljonko maksoi esimerkiksi taksi, ruoka tai erilaiset aktiviteetit?
Mitä teitte Dubaissa?
Menisitkö uudestaan vai jäikö viimeiseksi reissuksi?

Voitte suositella myös kivaa hotellia, jossa on hyvät altaat ja jotain tekemistä. Kiitos jos viitsitte vastata!

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
01.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Canaria sopii suomalaiselle pariskunnalle lomakohteeksi, ellei ole matkustellut paljon. Dupai on oikeasti ylimainostettu, tunnelma on vakava kaikkialla. Sopii hyvin nirppanokille, joilla naama luonnostaan stabiili.

Vierailija
62/75 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm kertokaa vielä kokemuksia ja minkälaisia muita sääntöjä Dubaissa on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubaihin olen siis menossa. Menen Dubaiseen mieheni kanssa. Voinko matkustaa mieheni kanssa Dubaihin? Voisiko joku kertoa. Vantaalta olen lähdössä, siis oman mieheni kanssa. Voiko Dubaissa pitää miestä kädestä? Voinko Dubaissa suudella omaa miestäni? Voisiko joku kertoa, olisin kiitollinen. Vantaalta olen siis lähdössä, oman mieheni kanssa.

AP

Vierailija
64/75 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varattiin hotelli netistä vähän syrjemmältä halvemmalla. Samoin pelkät lennot saatiin tarjoushintaan. Taksilla pääsi helposti ja edullisesti kulkemaan mihin vaan. Liikenne hiukan hurjaa, mutta pahempaa nähty muualla. Autot viimeisen päälle hienoja ja turvallisen olosia isoja ja muutenkin kaikki hienoa ja loisteliasta, jopa se syrjemmällä ollut hotelli altaineen. Alkoholia sieltä ei tosin saanut. Olin raskaana, joten minua se ei haitannut. Hotellissa ei muita suomalaisia ollutkaan. Hyvä niin.

Mitenkään erikoisesti en muista pukeutuneeni paitsi moskeijaan mennessä, missä piti olla huivi päässä ja peittävät vaatteet. En huomannut naisia ainakaan turisteja kohdeltavan huonommin. Saatiin naisporukassa myös asiat hoitumaan.

Englannilla pärjäsi missä vaan. Niitä rukoushuutoja ja siihen liittyvää ääntä kuuli kadulla kävellessä syrjemmällä. Lämpötila oli talvella sopiva n. 26 astetta. Lasten kanssa hieno matkustaa, kun on turvallista ja siistiä kaikkialla.

Ostoskeskuksia oli vähän liikaakin. Itseä ne ei hirveästi kiinnostaneet, mutta ne oli myös itsessään nähtävyyksiä prameine sisustuksineen. Ne myös sisälsi kaikkea muutakin nähtävää ja koettavaa kauppojen lisäksi. Ranta ja sen ympäristö oli parasta kävelykatuineen illalla. Hienoja nähtävyyksiä ja upeita rakennuksia koko kaupunki täynnä.  Sitten oli joitain aktiviteetteja niikuin safari autiomaassa ja jokiristeilyä ja kaikelaista puistoa ym. Vesipuisto oli hienompi kuin ikinä missään. Nyt on varmaan tullut paljon lisää kaikkea, kun meidän matkasta on jo vuosia. Tekisi kyllä mieli käydä uudelleen ja tutustua myös Abu Dhabiin samalla. Viimeksi jäi käymättä. 

Vierailija
65/75 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubai jostain syystä triggeröi tiettyä kansanosaa. Sama porukka kuitenkin silmää räpäyttämättä reissaa pitkin aasiaa ja intiaa, maita joiden meininkiä pakoon paikalliset lähtee dubaihin. :D

Vierailija
66/75 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dubai jostain syystä triggeröi tiettyä kansanosaa. Sama porukka kuitenkin silmää räpäyttämättä reissaa pitkin aasiaa ja intiaa, maita joiden meininkiä pakoon paikalliset lähtee dubaihin. :D

Jep! Ei kukaan pakota heitä Dubaihin töihin, he ovat itse päättänyt lähteä sinne.

Vierailija
67/75 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy muissakaan paskamaissa

Vierailija
68/75 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep! Ei kukaan pakota heitä Dubaihin töihin, he ovat itse päättänyt lähteä sinne.

Joo, mutta kotiin ei niin vain lähdetäkään, koska passi on beduiinin fikassa.

Vierailija
69/75 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta kotiin ei niin vain lähdetäkään, koska passi on beduiinin fikassa.

Ei nillä nyt varmaan ole kotiinpaluu ensimmäisenä mielessä. Ei siellä odota kuin aaltopeltimaja slummissa ja paskalla käydään jossakin avo-ojassa. Intiassa ei ole sossua niin siellä on köyhätkin hoikassa kunnossa.

Vierailija
70/75 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä sellainen kysymys, että saako Dubaihin matkustaa alle 21-vuotiaat ilman yli 21-vuotiasta henkilöä? Luin jostain ettei saisi, tai ainakaan kaikkiin hotelleihin ei pääse ilman 21-vuotta täyttänyttä henkilöä. Kun ajattelin, että jos lähtisin 18-vuotiaan siskon kanssa ja itse olen 20-vuotias. Mies olisi 24 vuotta, mutta ehkä parempi mennä siskon kanssa, kun Dubaissa on nii moni asia kielletty miesten ja naisten välillä.

Vierailija
71/75 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran ollaan siellä aiemmin käyty perheen kanssa ja nyt ollaan uudestaan lähdössä 31.10.

Aivan ihana paikka. Joka puolella todella siistiä ja puhdasta. Ihmiset ovat erittäin ystävällisiä.

Rannalla ja altaalla voit huoletta jättää kännykät ym omaisuuden rantatuoliin siksi aikaa, kun käyt uimassa, ei todellakaan kannata pelätä, että joku ne varastaa. Toisin kuin esim Turkissa, selkäsi jos käännät niin puolet omaisuudesta pöllitty.

Ihania ostoskeskuksia ja pilvenpiirtäjiä kaupunki täynnä. Taksimatkat edullisia, noin 20km matka maksaa alle 10E.

Vierailija
72/75 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy muissakaan paskamaissa

epäilenkin, että sinun ainoat ulkomaan matkasi suuntautuva Viroon hakemaan viinaa päiväristeilyllä.

Vierailija
73/75 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin juuri tälläisen:

”Naimattomat, vastakkaista sukupuolta olevat henkilöt eivät myöskään saa jakaa hotellihuonetta keskenään elleivät he ole toistensa lähisukulaisia.”

Eli enkö voi mennä avomieheni kanssa Dubaihin ja nukkua samassa huoneessa, kun ei olla naimisissa? Ehkä valitsemme sitten toisen kohteen.

Kyllä avoliitossa olevatkin saa yöpyä samassa huoneessa.

Kyllä, tai minä ainakin olen yöpynyt mieheni kanssa sekä silloin kun hän oli avomieheni, että myös kun on aviomieheni. Meillä on eri sukunimet, mutta se ei ole kiinnostanut ketään.

Arabimaailmassa avioparilla ei ole sama sukunimi, joten teidän erisukunimisyys ei olisi herättänyt kysymyksiä.

Vierailija
74/75 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä sellainen kysymys, että saako Dubaihin matkustaa alle 21-vuotiaat ilman yli 21-vuotiasta henkilöä? Luin jostain ettei saisi, tai ainakaan kaikkiin hotelleihin ei pääse ilman 21-vuotta täyttänyttä henkilöä. Kun ajattelin, että jos lähtisin 18-vuotiaan siskon kanssa ja itse olen 20-vuotias. Mies olisi 24 vuotta, mutta ehkä parempi mennä siskon kanssa, kun Dubaissa on nii moni asia kielletty miesten ja naisten välillä.

Tähän haluan vastauksen! Jossain lukee että ei saa matkustaa ilman 21 vuotta täyttänyttä ja joissain lukee, että saa.

Vierailija
75/75 |
06.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm....