Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatko vaatteita H&M-ketjusta? Kannattaa harkita uudelleen tämän uutisen jälkeen!

Huolestunut
26.09.2018 |

https://eetti.fi/2018/09/26/nalkapalkat-ja-tyolakien-loukkaukset-edelle…

Itse en yllättynyt, että ne ei onnistunut/edes yrittäneet tavoitteissaan. Boikotti jatkuu ainakin mun osalta loppuelämän jos tämä touhu jatkuu.

Vieläkö ostat halpaa laadutonta pikamuotia ja tuet näitä ryöstäjiä?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotointi on helpompaa kuin löytää hyviä vaihtoehtoja tilalle. Kauhistelua enemmän kaipaisin vinkkejä niihin merkkeihin joita voi hyvillä mielillä hankkia.

Vierailija
2/57 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt luottomerkkinä Armedangels, monta erilaista paitaa ja parit housut ny ollu käytössä pari vuotta ahkerasti ja edelleen erittäin hyvässä kunnossa!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin auttaa näitä köyhiä ompelijoita jotenkin ilman välikäsiä ja antaa heille paremman elämän.

Vierailija
4/57 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut nyt luottomerkkinä Armedangels, monta erilaista paitaa ja parit housut ny ollu käytössä pari vuotta ahkerasti ja edelleen erittäin hyvässä kunnossa!

Ap

Millainen palautuskäytäntö noilla on jos vaate ei sovi? En uskalla tilata paikoista joissa palautus täytyy lähettää takaisin tavallisena kirjeenä. Kukaan ei korvaa jos lähetys katoaa.

Vierailija
5/57 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin ostanut, kun niin huonolaatuisia vaatteita.

Vierailija
6/57 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin, mutta valitettavasti joskus ei vaan oikein löydy vaihtoehtoja. Asun pikkukaupungissa eikä vaatekauppoja ole montaa, etenkään sellaisia joista löytäisi teinille vaatetta. Nettikään ei aina ole hyvä vaihtoehto, koska kaikkia vaatteita ei voi ostaa sovittamatta. Teini esim tykkää urheilutoppimaisista liiveistä, enkä ole muualta löytänyt puuvillaisia (vinkkejä otetaan vastaan!).

Vierailija
7/57 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vasta nyt sait tuon selville? Missä olit vuosia sitten kun ensimmäistä kertaa puhuttiin lapsityövoimasta?

Vierailija
8/57 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkka Maukka on kyllä pahasti jäänyt jälkeen suunnittelussa ja tuotekehityksessä. Materiaalit pääasiassa akryyliä ja polyesteriä ja pelkkää nyppyyntyvää perusvaatetta tarjolla, ei kiitos. Joskus takavuosina H&M oli valikoimaltaan monipuolinen ja hyvä, nykyään myy pelkkää persoonatonta bulkkikamaa.

Vierailija
9/57 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä itelleni osta mutta muksuille kyllä. Kestävät mitä kestävät, sen jälkeen päätyvät räteiksi.

Vierailija
10/57 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tässä on pakkokin boikotoida lähes jokaista liikettä kun kaikki vaatteet tehdään kaksimetrisille tai jos ei tehdä miin ne ovat liian pieniä.

Vierailija
11/57 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sä luulet, et noille ompelijoille ynpäri maailmaa käy siinä vaiheessa, kun kuluttajat kaikkoaa?

Vierailija
12/57 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli joskus raportteja et toisaalta paine näillä suuryrityksellä olojen parantamiseen on paljon suurempi kun ovat jatkuvasti suurennuslasin alla

Vierailija
13/57 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tässä on pakkokin boikotoida lähes jokaista liikettä kun kaikki vaatteet tehdään kaksimetrisille tai jos ei tehdä miin ne ovat liian pieniä.

Anteeks mitä? Mä kyllä näin 168-senttisenä oon sitä mieltä, että vaatteet tehdään persjaloille. Siis aivan todella lyhyille ihmisille. Ja tosi pikkurintasille.

Harmillista. Itse oon pitkäjalkanen ja isorintanen.

Vierailija
14/57 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tutkimusaineisto koostuu nimettömistä haastetteluista.. Onko mitään muuta saatavilla? Osa kommenteista voisi olla jopa suomalaisen, perustyöläisen, kirjoittamaa.. kuten, että ei ole varaa käydä elokuvissa.

Vierailija
15/57 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks, mut ei tuo kyllä nyt ihan vakuuttavasta tutkimuksesta käy... Kuka tahansa voisi halutessaan kyhätä tuollaisen. Heittää sinne tänne tunnelatauksella varustettuja ilmaisuja ja haastattelukommentteja, jonka alkuperää kukaan ei voi todentaa. Ja sit vielä vetää jotain prosentteja lisämään uskottavuutta.

Vierailija
16/57 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menii joskuus 100 euroon vipaiita jonka vahingossa kehitysapukerääykseen. Kyllä siitä jälkikäteen kuitenkin mietti että varrmaan ihan hyvään tarkoitukseen.

Vierailija
17/57 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiaa tarkastelee hiukan laajemmin niin voi yllärinä huomata, että lähes kaikki vaatemerkit käyttävät epäilyttäviä tuottajia. Osa ei edes yritä selvittää eettisyyttä. Osaa huijataan. Joskus vuosia sit tuli dokumenttikin näistä. Joukossa oli myös kotimaisia mm.tutta. Oli Lidl, puma, nike, hm ja jopa isoja muotitaloja, jotka väittävät toimivansa eettisesti.

Maailma on yksinkertaisesti paha paikka. Maissa, joissa lasten ja köyhien asema on jo lähtökohtaisesti heikko, on kolme vaihtoehtoa selviytyä: huono, huonompi ja huonoin. Ihme jeesustelua tämä hm lynkkaus, kun muitakin firmoja pyöritetään samoista pajoista.

Vierailija
18/57 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boikotointi on helpompaa kuin löytää hyviä vaihtoehtoja tilalle. Kauhistelua enemmän kaipaisin vinkkejä niihin merkkeihin joita voi hyvillä mielillä hankkia.

Joka ainoassa vastaavassa ketjussa aina puolustaudutaan sanomalla, että kertokaa sitten niitä eettisiä merkkejä. Ja kun tälläkin kertaa ap mainitsee armedangelsin (jolta minäkin muuten tilaan), paukahtaa heti seitsemän alapeukkua ja alkaa itku, mitä on firmassa vikana.

Minäkin olen osallistunut lukuisiin ketjuihin, joissa on etsitty vaihtoehtoja halpamuodille. Aina on joka merkissä jotain vikana: ulkonäkö, hinta, mitoitus, milloin mikäkin. Minä luovutan. Ei löydy firmaa, joka myisi täsmälleen samoja vaatteita samalla hinnalla kuin henkkamaukka, mutta eettisemmin tuotettuina.

Joten menkää nyt kaikki ja ostakaa niitä halpa&mauttomia riepuja itsenne ähkyyn, jotta pelastatte jonkun pikkulikan prostituutiolta siihen saakka, kunnes henkkamaukka siirtää jälleen kerran ompelukoneensa halvempaan maahan. Kyllä teillä on vallan mahdottoman rankka homma lopettaa prostituutio maailmasta vaatteita ostamalla.

Vierailija
19/57 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ainoassa vastaavassa ketjussa aina puolustaudutaan sanomalla, että kertokaa sitten niitä eettisiä merkkejä. Ja kun tälläkin kertaa ap mainitsee armedangelsin (jolta minäkin muuten tilaan), paukahtaa heti seitsemän alapeukkua ja alkaa itku, mitä on firmassa vikana.

Minäkin olen osallistunut lukuisiin ketjuihin, joissa on etsitty vaihtoehtoja halpamuodille. Aina on joka merkissä jotain vikana: ulkonäkö, hinta, mitoitus, milloin mikäkin. Minä luovutan. Ei löydy firmaa, joka myisi täsmälleen samoja vaatteita samalla hinnalla kuin henkkamaukka, mutta eettisemmin tuotettuina.

Joten menkää nyt kaikki ja ostakaa niitä halpa&mauttomia riepuja itsenne ähkyyn, jotta pelastatte jonkun pikkulikan prostituutiolta siihen saakka, kunnes henkkamaukka siirtää jälleen kerran ompelukoneensa halvempaan maahan. Kyllä teillä on vallan mahdottoman rankka homma lopettaa prostituutio maailmasta vaatteita ostamalla.

Vierailija
20/57 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylevä moraali kirjoitti:

Minä lopetin niiden ostamisen jo kauan sitten. Parempi, että pikkutyöt huoraavat tai naitetaan jo lapsina ja pojat sulattavat myrkkymetalleja kaatopaikoilla tai ryhtyvät lapsisotilaiksi. Pääasia, etteivät joudu työskentelemään hikipajoissa.

Lapsityövoiman käytön kieltämisen seurauksena tosiaan käy näin. Katulapset, nälkäkuolemat, prostituutio... Mutta mammoilla puhdas omatunto :(

Mitä arvelet lapsiompelijoiden tehneen työkseen ennen kuin henkkamaukan tehdas saapui paikkakunnalle? Olivatko he jo silloin kaikki prostituoituja? Ja mistä ihmeestä löytyy riittävä määrä lapsis*ksistä kiinnostuneita asiakkaita, kun kuitenkin vaateteollisuus taitaa olla maailman suurimpia työvoiman käyttäjiä?

Ja entäpä ne myrkkymetallit, jätetäänkö ne käsittelemättä, kun hikipaja jakaa hyvinvointia pojille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä