Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa öisin nukuttua selkäkivultani, pyysin kipulääkkeitä, niin lääkäri määräsi Ketipinoria. Eikö kyseessä ole melkoinen myrkky? :O

Vierailija
26.09.2018 |

Muutenkin ihmetyttää, että miksi minulle määrätään jotain epämääräistä päätä sekottavaa mömmöä, kun tarve on selvästi kipulääkkeelle. Lääkäri solkotti kipulääkkeistä tulevan riippuvaiseksi, joten niitä ei tahdota määrätä. Ihmeelliseksi on mennyt tämä touhu Suomessa.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipukynnyksen nostoon. Kokeile edes.

Vierailija
42/58 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kipukynnyksen nostoon. Kokeile edes.

En ole ikinä kuullut Ketipinoria käytettävän kipukynnyksen nostamiseen. Triptyliä kyllä (masennuslääke).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin tuota pari vuotta enkä kuollut

Itse jäin henkiin pahasti vaurioituneena tämän lääkkeen seurauksena. Lihoin n. 50-kiloa tätä lääkettä käyttäessä, olin eloton zombie ja kuola tippui suupielistäni. Käytin sitä unettomuuteen, joten otin sen ilta-aikaan ja silti koko seuraava päivä meni aina sumussa. Muistini on selvästi heikentynyt entiseen nähden, ja emootioni ovat latteutuneet. Seksuaaliset halut ovat poissa ihan tyystin, minulla ei ole libidoa enää enkä kykene saamaan orgasmia, en vaikka kuinka yritän. Neuroleptit ovat ihan kammottavaa myrkkyä, en suosittele koskemaan näihin mömmöihin pitkällä tikullakaan. Minun elämäni psykiatriset myrkyt ovat tuhonneet ihan totaalisesti. Neuroleptien on tutkittu surkastuttavan aivoja pitkällä aikavälillä. Ei tällaisia lääkkeitä tulisi määrätä tapauksiin, joihin niitä ei ole edes tarkoitettu. Ihmetyttää tämä nykyinen antipsykoottisten lääkkeiden höveli käyttö. Vastuutonta toimintaa lääkäreiltä, kerta kaikkiaan.

Vierailija
44/58 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Touho on Suomessa ihmeellistä. Kipuun psykoosilääkkeitä@&#%£'

Vierailija
45/58 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka määrää selkäkipuihin ketipinoria, siihen on kyllä ihan omat lääkkeet. Itse käytän tuota koska muuten en saisi ollenkaan unta vaan pyörisin sängyssä, ehkä 1-2h saisin unta mutta en enempää ja mt-ongelmista johtuu etten saa unta. Jättäisin pois heti jos pää ja elämä tulis kuntoon mutta sama jos odottaisi lottovoittoa, yhtä todennäköistä.

Unettomuuteen sitä määrättiinkin.

Vierailija
46/58 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auta Panacod kipuun eikä Ketipinor uneen.

Vierailija
47/58 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor on nykyään lääkäreille yleislääke. Kipuun, unettomuuteen ja siihen mihin se on tarkoitettu eli mielialalääkkeeksi. En kyllä suosittele sitä mömmöä kenellekkään.

Käytän Ketipinoria helpottamaan unensaantia. 4 tablettia illassa jo noin 10 vuotta. Ei mitään sivuvaikutuksis.

Cheek kertoi käyttävänsä Ketipinoria bipolariseen sairautensa

Vierailija
48/58 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin Ketipinorin käytön unettomuuteen siinä vaiheessa kun tunteet kuolivat (tuntui ettei millään ole enää mitään väliä) ja aloin saada unen aikana sellaisia kovia sähköshokkimaisia säpsähdyksiä joihin heräsin...lopulta niitä alkoi tulla päivisinkin lievempänä. Lienee turha sanoa, että sinä vaiheessa jäi loput syömättä.

Kyseessä on lääke mielisairaille eikä sitä pitäisi käyttää yleislääkkeenä sen vuoksi ettei siihen tule (fyysistä) riippuvuutta. Tämä on siis minun mielipiteeni.

Vierailija
49/58 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla siis on välilevyissä ihan kuvin todistettavaa vikaa, eli ei ole todellakaan mistään keksitystä tai kuvitellusta kivusta kyse. :( Mainittakoon myös, etten ole ikinä syönyt mitään mieleen vaikuttavia lääkkeitä, joten siitäkin syystä tuntui hurjalta hypätä heti kipulääketarpeessa noin vahvasti mieleen vaikuttavaan lääkkeeseen, joka kuitenkin kuuluu psykoosilääkkeisiin..

AP

Mitä vikaa siinä on?

Voisiko fysioterapia auttaa? Oikea jumppa auttaa, jos on selllainwn vaiva välilevyissä.

Ota selvää mikä on diagnoosi ja mikä siihen on hoito.

Harvoin se lääke on paras pitkään käytettynä. Useimmiten oikea voimistelu auttaa.

Vierailija
50/58 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä soi hälytyskellot jos potilas itse pyytää opioideja.

T:psykiatri, joka saa messevät provisiopalkkiot lääketehtailta tiettyjen lääkkeiden, kuten juuri Ketipinorin, määräämisestä. Off-label käyttö rules!

Vierailija
51/58 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor 25mg annoksella auttaa nukahtamaan. Alle tunnissa tipahdan pehmoiseen uneen ja nukun kuin tukki hyvälaatuista unta ainakin 10 tuntia. Suosittelen käytettäväksi. Ei jää koukkuun. Otan tarpeen mukaan, itse harkiten.

Jo tuolla alimmalla mahdollisella annostuksella pääsin ihan mahdottomaan kooman kaltaiseen tilaan, ja sitä seuraavana päivänä oli ihan pelit seis-olo. Ihan hirveä myrkkylääke. Syljen eritys lisääntyi sitä käyttäessä, ja se nostatti ruokahaluani ihan sairaalloisiin mittasuhteisiin, mikä johti voimakkaaseen painonnousuun. Olisin voinut syödä syömästä päästyänikin. Persoonani muuttui aggressiiviseksi, sekavaksi ja levottomaksi. En ollut tätä lääkettä käyttäessä lainkaan oma itseni. Se oli todella pelottava kokemus. En ymmärrä, että miksi erittäin voimakkaita psykoosilääkkeitä käytetään unettomuuden tai muidenkaan vaivojen hoidossa, joiden hoitoon ne eivät ole tarkoitettu?

Vierailija
52/58 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä soi hälytyskellot jos potilas itse pyytää opioideja.

T:psykiatri, joka saa messevät provisiopalkkiot lääketehtailta tiettyjen lääkkeiden, kuten juuri Ketipinorin, määräämisestä. Off-label käyttö rules!

No ei saa. Miten te oikeasti kuvittelette, että tuo homma muka toimisi jos vaikka Orion maksaisi provikoita? Lääkäri määrää Orionin Ketipinoria, mutta apteekki on velvoitettu tarjoamaan asiakkaalle aina edullista rinnakkaisvalmistetta jos sellaista on? Apteekki tarjoaa Orionin tuotteen sijaan Accordin vastaavaa tuotetta ja asiakas ottaa sen koska on edullisempi. Näin ollen Orionin myyntiä ei ole edistetty lainkaan.

Vierailija
53/58 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta eri lääkettä olen kokeillut unettomuuteen, ja nuo psyykenlääkkeet ovat minusta pahimmasta päästä. Se on kumma kun Suomessa ei näköjään hoideta selkävaivoja muuten kuin poikkeustapauksessa. Moni on kirjoittanut ketiapiinista että ei voi lopettaa koska sitten ei saa ollenkaan nukuttua.

Vierailija
54/58 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoosilääke. Sain unettomuuteen. Hain Apteekista, kun en muistanut, että miksi en sitä söis. Katsoin kotona sitten tuoteselosteen. Noh, en saatan syö tuollaista myrkkyä. Ensinnäkin aiheuttaa veritulppia, ja mulla on ollut massiivinen keuhkoveritulppa, joka lähti jalasta.

Pienempänä annoksena tuolla lääkkeellä on enempi haittavaikutuksia.

Miksi pienellä annoksella olisi enemmän haittavaikutuksia?

Vierailija
55/58 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas määrättiin mahakipuun 100 kpl panacodia eikä edes tutkittu syytä kunnolla. Saari varoitettu mistään riippuvuuksista. Uutta reseptiä pukkaa aina kun käyn lääkärillä mistä vaan kivusta. Saan paremmin unta kun aina illalla otan panacodia, joten toimii myös unettomuuteen.

Vierailija
56/58 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään et aloita! Aivan älytöntä. Pyydät lähetteen fysioterapiaa. Ei-psykoottiselle ihmiselle tulee noista todella inhottavia sivuvaikutuksia: itsellä 25 mg väsytti kaiken päivä plus lisänä jatkuva vihaisuus luultavasti siksi, että tunnemaailma kaventui niin paljon.

Tulee noista psykoosiin sairastuneellekin todella inhottavia sivuvaikutuksia. Vai meinaatko että ei tule vai? :D

Muuten olen samaa mieltä. Ap:n kannattaa pyytää fyssarille lähetettä.

Vierailija
57/58 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Niin, opioidit pitkäaikaiseen kipuun ovat huono homma, ja lääkärit niitä nihkeästi määräävät.

Miten niin huono homma? Itse käytän Tramalia säännöllisesti vaikeisiin kipuihin. Muut kipulääkkeet eivät käy lääkeallergioiden ja muiden syiden vuoksi.

Vierailija
58/58 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor 25mg annoksella auttaa nukahtamaan. Alle tunnissa tipahdan pehmoiseen uneen ja nukun kuin tukki hyvälaatuista unta ainakin 10 tuntia. Suosittelen käytettäväksi. Ei jää koukkuun. Otan tarpeen mukaan, itse harkiten.

Onneksi olkoon. Useilla ystävilläni ja itselläni ketipinor unilääkkeenä on aiheuttanut tokkuraisuutta ja väsymystä päivisin ja kirsikkana kakun päälle masentuneisuutta ja/tai ahdistusta. Hyvät yöunet eivät juuri lohduta jos koko seuraava päiväkin menee unessa.