Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ketään muuta ärsytä tuo Eino, kapselipukeutuja?

Vierailija
26.09.2018 |

Eli ehkä maailman tyhmin otsikko ja aihe, lapseni on kapselipukeutuja. Ei hele mitä potaskaa, revitään aiheita siitä, miten lapsen vaatteet valitaan.

Hopeavesimammat kapselipukee ja mä haluan erakoitua.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun silmiini kyse on siitä, että joku äiti haluaa jäsentää maailman sekavuutta omassa päässään. Jos se auttaa häntä, niin parempi kuin turvautua lääkkeisiin. Kapseli kuin kapseli.

Sekään ei ole uutta auringon alla, että lasta tavalla tai toisella käytetään siinä hyväksi, eletään lapsen kautta.

Vierailija
22/74 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää.

Tosin idea on hyvä mutta mikä helevetin kapselipukeutuja?? Kuka tuommoisen sanan on edes keksinyt?

Jäin silti miettimään tuota ideana.

En kyllä ala pystyviikkaamaan mitään mutta jotain tälle meidän 6 henkisen perheen vaateongelmalle tarvitsisi tehdä.

Aiemman pyykinpesupulman, tai oikeastaan sen puhtaanpyykin pulman ratkaisin sillä että on iso kori(tai kaksikin) puhtaalle pyykille josta sitten kerta viikkoon heittelen jokaisen vaatteet kasoihin ja siitä sitten hakee ja tunkevat kaappeihinsa.

Mikään vaate ei suorilta sovi keskenään yhteen ja hirveä etsiminen että löytää sieltä sotkuisesta kaapista jotain joka sopii yhteen ylä- ja alaosista.

Mä taidan aloittaa ton kapseloinnin mun tyttären kaapista kun muutenkin pitää vaatekaappia päivittää.

Oma kapseloituu sitten kun olen saavuttanut tavoitepainoni tai edes jotain sinne päin.

Eli olen tuleva KAPSELIPUKEUTUJA lapsineen 😆

Eli järkipukeutuja, koko sana kuvottaa, ette te sairaita ole, että teidän pitäis jotain kapseleita ottaa.

Jos joku paikka on ihan homeessa niin sitten se tila kapseloidaan, jotta myrkyt eivät leviä. Ja nyt sitten pitäis vaatekaappi kapseloida. Onko siellä hometta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se edellinen keskusteluketju ei kelvannut?

Sori, en tiennyt sen olemassaolosta. Pitää ilmiselvästi hengailla täällä enemmän, ettei tekisi enää mitään näin noloa.

Ja kuten moni on täällä sanonutkin, ei Eino ärsytä vaan äiti ja koko typerä ilmiö.

Toinen aloitus aiemmin

https://www.vauva.fi/keskustelu/3278665/kapseli-vaatteet#comment-352530…

Vierailija
24/74 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapseloidaanko se lapsi ennenkuin se puetaan eli kuplan sisään? Millaisia vaatteita mahtuu kapselin päälle? Täytyykö ostaa kokonaan uudet vaatekerrat? Millainen tuo kapseli on kun siihen pukeudutaan, läpinäkyvä vai värillinen, miten siinä käydään vessassa tai hengitetään?

Vierailija
25/74 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iät ja ajat on jemmattu talveksi kesävaatteet ja kesäksi talvivaatteet syrjempään, ja nyt yhtäkkiä tämä onkin jotain kapselipukeutumista ja olevinaan joku uusi ja hieno tapa?!

Vai enkö ihan ymmärtänyt?

Vierailija
26/74 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minuakin ärsyttää tuo uusi keksitty sana.

Vierailija
27/74 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ennen tiennyt, että vaatteista ja pukeutumisesta saa noin hankalan asian.

Mulla itsellä ja lapsilla on vaatteita sen verran vähän, että ne kyllä mahtuu kaappiin ilman jonninjoutavaa kapselointia. Ja ihan hyvin on pärjätty ja ihan puhtaissa ja ehjissä vaatteissa kuljetaan. Ja kyllä, kaikki sopii kaiken kanssa on ihan perusasia.

Vierailija
28/74 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin alkaa KUPLAMUOVIpukeutujaksi.

Vierailija
29/74 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Eino depotkapseli pukeutuja?

Vierailija
30/74 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas jotain uusavuttomien varakkaiden vouhotusta ja projektin vääntämistä perusasioista. Kun vaatteisiin on käytettävänä vähän rahaa, vaatteiden on paras sopia toistensa kanssa keskenään, ja niistä myös pidetään huolta.

Vierailija
31/74 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaiset kapseloinnit on keksitty maailmantuskaa potevia äitejä varten. Joku lyö rahoiksi sillä, että ensin ostetaan tuskissaan liikaa vaatteita ja podetaan huonoa omaatuntoa. Sitten ne rievut pitäisi saada vielä järjestykseen.

Ei se lapsi mikään kapselipukeutuja ole, vaikka onkin hauskaa korostaa jotain erilaisuutta. Typerää edes laittaa tuollaisia otsikoita, koska kyseessä on vanhempien harrastus. Varmaan kohta löytyy Facebookista ryhmä "Kapselipukeutujien äidit", jossa jaetaan vertaistukea arjen haasteisiin.

Vierailija
32/74 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. En ole jaksanut lukea juttua, mutta otsikon perusteella olen kuvitellut, että kyseessä on joku vakava ongelma tai kehityshäiriö, joka aiheuttaa pahoja aistiyliherkkyyksiä, joiden takia lapsi haluaa pukeutua tietynlaisesti eli jotenkin "kapseloitua" johonkin tiukkoihin vaatteisiin tai jotain... No nyt selvisikin että kyse on ihan normipukeutumisesta.

Vierailija
33/74 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapseli-Eino menee kapseliinsa.

Vierailija
34/74 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävä nettikirjoitus. Ainoa "kapselijuttu", mitä olen tehnyt vasta vähän aikaa, on tuo maritustyylinen pystyviikkaaminen.

Olen omaksi ilokseni harrastanut väri- ja tyylijuttuja jostain ysäriltä asti, ja huomaamatta ja sen kummemmin ajattelematta on tullut myös lasten vaatteet valittua ja mätsättyä samalla periaatteella kuin omat. Havahduin joskus tähän, kun kiireessä nakkelin pienelle lapselle vain jotkut vaatteet ja sain palautetta "äiti, ei sinisen paidan kanssa voi laittaa punaisia sukkia" (eikö?). Onko mätsääminenkin nykyisin oikeasti pakollista? Päikystä lähtee muuten lasu?

Ja onko oikeasti ketään, joka ei siirrä väärän kauden vaatteita syrjään?

Vierailija
35/74 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Einokaan enää muutaman vuoden päästä kapselipukeudu. Pukeutuu just niin kuin itse haluaa. Äiti saa keskenään värkkäillä kapseliensa kanssa :)

Eino tekee muutaman vuoden päästä omat kapselinsa. Päättää mitä niissä on, miten paljon ja montako kapselia. Näin meilläkin kävi. 

Vierailija
36/74 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaiset kapseloinnit on keksitty maailmantuskaa potevia äitejä varten. Joku lyö rahoiksi sillä, että ensin ostetaan tuskissaan liikaa vaatteita ja podetaan huonoa omaatuntoa. Sitten ne rievut pitäisi saada vielä järjestykseen.

Ei se lapsi mikään kapselipukeutuja ole, vaikka onkin hauskaa korostaa jotain erilaisuutta. Typerää edes laittaa tuollaisia otsikoita, koska kyseessä on vanhempien harrastus. Varmaan kohta löytyy Facebookista ryhmä "Kapselipukeutujien äidit", jossa jaetaan vertaistukea arjen haasteisiin.

Miten sinä sitten pidät monilapsisessa, kahden työssäkäyvän vanhemmat perheessä vaateasiat helpoisti ja nopeasti järjestyksessä niin että likaiset ovat puhtaita silloin kun niitä tarvitaan, vaatteita on riittävästi ja ne ovat sopivia sinne minne ne päällä mennään?

Vierailija
37/74 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole ennen tiennyt, että vaatteista ja pukeutumisesta saa noin hankalan asian.

Mulla itsellä ja lapsilla on vaatteita sen verran vähän, että ne kyllä mahtuu kaappiin ilman jonninjoutavaa kapselointia. Ja ihan hyvin on pärjätty ja ihan puhtaissa ja ehjissä vaatteissa kuljetaan. Ja kyllä, kaikki sopii kaiken kanssa on ihan perusasia.

Entäs sitten kun niitä on neljä ja harrastavat jotain, lisäksi kiireiset vanhemmat, joiden työ vaatii businesspukeutumista? Businesspukeutumista siis vanhemmilta, ei lapsilta. 

Vierailija
38/74 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailtahan tuo on suomennettu Suomeen.

.

Ei ärsyttänyt muuten kuin tuo värimaailman Einon päälläolevissa vaatteissa.

Vierailija
39/74 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä sitten pidät monilapsisessa, kahden työssäkäyvän vanhemmat perheessä vaateasiat helpoisti ja nopeasti järjestyksessä niin että likaiset ovat puhtaita silloin kun niitä tarvitaan, vaatteita on riittävästi ja ne ovat sopivia sinne minne ne päällä mennään?

En tiedä. Jotenkin se vaan onnistuu ilman ideologioita tai oppeja. En ole ajatellut koskaan, että vaatehuollon pyörittämiseen tarvittaisiin mitään erikoisempia tyylejä. Likaiset pestään silloin kun pyykkiä on tarpeeksi koneellista varten. En harrasta vaatteita eikä meillä ole vaatteita erityisen paljon. Esimerkiksi itselleni olen ostanut tänä vuonna yhden tai kaksi paitaa. Vaatteemme ovat käytännöllisiä ja kaikki sopivat keskenään. Näillä vaatteilla mennään joka paikkaan. Juhlavaatteet / siistimmät vaatteet ovat kaapin perällä. Tämän paremmin en voi vastata kysymykseesi, koska minulle vaatehuolto ei ole yksinkertaisesti koskaan ollut mikään stressin aihe. En tarvitse mitään kapseleita. 

Vierailija
40/74 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas tuli kapselipukeutuja-lapsesta ekana mieleen aistiyliherkkyys. Että lapsi olisi niin herkkä kaikille hankaaville saumoille, vetoketjuille, pesulapuille, yms., että vaatteen olisi oltava joustavasta kankaasta tehty saumaton putkilo. Kapseli. Voi että kun mä nauroin, kun luin asian oikean merkityksen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi