Käytkö suihkussa aamulla vai illalla?
Kommentit (38)
En voisi kuvitella meneväni sänkyyn päivän hiet ja liat ylläni. Joka ikinen ilta käyn suihkussa. Aamuisin tuskin koskaan (poikkeuksena ainoastaan joku lauantai aamu joskus harvoin)
Vierailija kirjoitti:
Haluan mennä puhtaana lakanoihin, siksi käyn vain iltaisin suihkussa.
Lisäksi aamutoimet nopeutuvat puolella tunnilla, kun ei tarvi suihkua eikä pitkien hiusten kuivausta föönillä (föönikin rasittaisi hiuksia).
Peset hiukset joka pvä?
En lähde likaisena kotoa, joten aina aamulla. Jokainen ihminen hikoilee puoli litraa yön aikana.
Toisinaan myös illalla, jos atooppinen ihoni kestää toisen suihkun.
Iltaisin siksi, että olen maailman huonoin aamuherätyksissä ja joka aamu on tuskaa + aina tulee kiire. Haluaisin kyllä käydä mieluummin aamulla suihkussa, olisi puhtaampi olo ja hiukset näyttäisi kivemmalta töissä, mutta ei voi mitään.
Ennen aamuvuoroon lähtöä illalla, koska aamulla haluan nukkua mahdollisimman pitkään. Ennen iltavuoroon lähtöä aamulla.
Sekä että.
Aamuisin, koska on nuhjuinen olo herätessä. Lisäksi hiukseni rasvoittuvat todella nopeasti. Jos pesen ne aamulla, saan olla koko päivän puhtaalla päällä. Jos pesen illalla, ovat jo aamulla inhottavan tuntuiset.
Iltaisin, koska harrastan liikuntaa.
Illalla koska haluan mennä puhtaana nukkumaan ja säästyy aikaa aamulla. Erikoistapauksissa myös pikasuihkussa (ei hiustenpesua) aamulla, jos olen hikoillut yöllä esim. helteillä.
Yleensä molempina, koska hikoilen varsin runsaasti. Joskus myös kolmannen kerran keskellä päivää jos olen ollut hikisissä/likaisissa hommissa tai urheilemassa. Hiukset pesen kuitenkin vain noin kerran viikossa, muuten ovat klipsulla ylhäällä kun suihkuttelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi aamutoimet nopeutuvat puolella tunnilla, kun ei tarvi suihkua eikä pitkien hiusten kuivausta föönillä (föönikin rasittaisi hiuksia).Peset hiukset joka pvä?
Kyllä, pesen hiukset joka ikinen ilta. Näin olen tehny jo yli 20 vuotta.
Urheilen yleensä iltaisin, enkä todellakaan mene hikisenä nukkumaan. Lisäksi omat aamut on niin aikataulutettuja, että en viitsi sinne enää suihkussa käyntiä ympätä. Siksi illalla suihkuun. Joskus harvemmin kun on aamulla aikaa saatan ottaa aamusuihkun.
Kiva kysely 😊 Käyn suihkussa aamulla ja illalla. Pesen hiukset joka aamu. Tätä ei moni ymmärrä, mutta noin 20 vuotta tehnyt näin koska se vaan tuntuu itselleni sopivalta. 🙄
En käy suihkussa käytännössä koskaan - ehkä pari kertaa vuodessa. Asuttamassani vanhassa talossa ei ole kunnallistekniikkaa ja on kantovesi.
Vierailija kirjoitti:
Sekä että.
Aamuisin, koska on nuhjuinen olo herätessä. Lisäksi hiukseni rasvoittuvat todella nopeasti. Jos pesen ne aamulla, saan olla koko päivän puhtaalla päällä. Jos pesen illalla, ovat jo aamulla inhottavan tuntuiset.
Hiuksesi rasvoittuvat juuri sen takia, että peset päätäsi liikaa. Yritä venyttää pääsi pesua joka toiselle päivälle, hämmästyt muutoksesta. Itselläni on erittäin ohuet hiukset, ja jos erehdyn pesemään pääni päivittäin, menisi tilanne kohta siihen, että pitäisi pestä aamuin illoin. Joka toinen päivä on mulle passeli ja esim mökkiolosuhteissa venytän pesuvälin kolmeen päivään - eli silloin, kun ei ole missään kylillä käyntiä jne. Päänahka tykkää! Vielä kun löytäisi jostain rasvoittuvien hiusten shampoota... Hitto vie, kaikki perusshampoot ovat nykyisin joko normaaleille, kuiville tai värikäsitellyille hiuksille.
Vierailija kirjoitti:
En käy suihkussa käytännössä koskaan - ehkä pari kertaa vuodessa. Asuttamassani vanhassa talossa ei ole kunnallistekniikkaa ja on kantovesi.
Peseydyttekö pesulapuilla?
Nukkuvatko he jotka eivät halua mennä likaisina nukkumaan, alasti? Vaihtaako joku pyjaman joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Sekä että.
Minulla sama. Lasimaiset hiukset kun on, niin ei päivittäinen hiustenpesu rasita vaan jopa vaatii sitä. Moni karheampihiuksinen pyörittelee päätään tälle, mutta eiväthän he ymmärrä millaista on elää hiusten kanssa, jotka on liukkaat kuin luistinrata. Kuivashampoota käytän joskus myös. Kaikki hiuksia kuivattava = 👍
Viestin 14 kirjoittaja
Käyn yleensä joskus päivän aikana, koska menot on yleensä päiväsaikaan, hyvin harvoin tulee käytyä ihan aamusta tai illasta.
Lisäksi aamutoimet nopeutuvat puolella tunnilla, kun ei tarvi suihkua eikä pitkien hiusten kuivausta föönillä (föönikin rasittaisi hiuksia).