Mikä suomalaisia vaivaa
Luin uutisen jossa suomalainen rakennusmies oli etsinyt työmaata pimeällä ja kohta oli sos.mediassa ollut kirjotus että alueella liikkuu pedofiili joka kyttää lapsia. Autonmerkit rekkareita myöten pyöriny netissä eri sivustoilla. Jotain järkeä nyt tähän touhuun!
Jatkuvasti ulkomailla matkustavien suusta kuulee miten ihanasti lapset huomioidaan ulkomailla. Raksa miehet vilkuttelee työmailta lapsille, hymyilee, käy silittämässä poskea ja ravintoloissa suorastaan leikitään lasten kanssa. Ja se on niin aitoa välitöntä ja ihanaa kun huomoidaan. Suomalaiset ei pidä lapsista.....kuulee seuraavassa lauseessa.
Mitä mitä mitä. Miksiköhän? Miksi suomalainen mies ei saa olla lapsirakas. Miksi suomalainen on heti pedofiili tms jos yrittää esim. yrittää saada hymyn lapsen kasvoille.
Musta alkaa tuntua että suomalaiset on itse niin sairaita että pitää kaikin keinoin lytätä muut huonoiksi jotta itse näyttäs normaalilta.
Jotain järkeä tähän touhuun!
Kommentit (7)
Suomesta halutaan tehdä USA:n raamattuvyöhykkeen kaltainen ylipuritaaninen yhteiskunta.
Tässä yksi niistä monista syistä miksi vihaan suomea ja suomalaisuutta. Olen saanut tarpeekseni ja muuttamassa ulkomaille. Suomi on ahdistava ja ahdistuneiden ihmisten kehto.
Joukkohysteriaa tai jotakin sellaista. Takavuosien pedofiilikohui muodostui täysin kohtuuttomaksi. Kriittisen ajattelun puute ja ehkä jopa jonkinlainen suoranainen tarve löytää joku vihollinen tai ylipäätään torjuttava, paheksuttava ja väheksyttävä ihminen voisivat ehkä selittää tätä. Vaan enhän minä tiedä, mitkä asiat saavat jokseenkin tavalliset ihmiset panikoimaan ja ylireagoimaan järjenvastaisesti.
Harvassa hyväksikäyttötapauksessa kai tekijä on joku ventovieras, autolla ajeleva namusetä. Asialla ovat useimmiten lapsen lähipiiriin kuuluvat ihmiset. Sitten ovat tietenkin nämä nettipedofiilit, jotka käyttävät sosiaalista mediaa. Vai joko sitä ilmiötä olisi saatu kuriin? Aikanaan chateissa kuitenkin pyöri ihan avoimesti hyväksikäyttäjiä etsimässä nuoria tyttöjä ja poikia.
En minä tosin usko, että tämä pedofiilikohun nostattama yliampumistapaus on erityisen tyypillinen Suomelle. Ainakin Norjassa on ollut samanlainen ilmiö. Kenties muuallakin. Voisiko kyse olla siitä, että internetin myötä kenen tahansa jutut voivat levitä huomattaville väkijoukoille. Ennen julkista sanaa vahtivat ja ylläpitivät toimittajat, joiden ammattimoraaliin vaihtelevassa määrin kuulu faktojen tarkistaminen ennen juttujen julkaisemista. Ihmisten medialukutaito ei ehkä sittenkään ole vallitsevan tilanteen tasalla. Kun puhutaan pedofiileistä tai vihjaistaan edes siihen suuntaan, monelta lukijalta lähtee järki, koska ilmiö on niin pöyristyttävä. Kuitenkin jatkuvasti kirjoitellaan, kuinka netissä tieten tahtoen levitetään paitsi harkitsemattomia, myös ihan tarkoituksellisen vahingollisia viestejä. Kriittinenkin ajattelu taitaa siis olla jotenkin tunneperustaisesti valikoivaa. Oletettavasti syyllistyn tähän itsekin.
Ihan samanlaista tapahtuu ulkomaillakin. Kaikki nämä "miksi suomalaiset..." -tyyppiset aloitukset ovat ihan täyttä puppua.
Miksi täällä sitten ihannoidaan miten ulkomailla lapset saa todella paljon huomiota mm. ohikäveleviltä miehiltä? Aika risririitaista.
Koska suomalainen mies on maailman kuvottavin olio, joka aiheuttaa kaikella tekemisellään ja jo pelkällä olemassaolollaan vain saatanallista pahaa.