Onko muita, joilla ei ole yleensä ikinä paha olla tai paha mieli, ellei sitten joku toinen pilaa sitä?
Mutta että ette itselseen märise ja valita asioistanne elämässä, joihin vain itse vaikutatte?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Silloinhan sinun kannattaa olla aina yksin. Olet silloin aina hyvällä tuulella. Kukaan ei pahoita mieltäsi.
Jos on ihmisiä, joille saa sanoa, että älä ole tuollainen hölmö, ja se menee perille, heidän kanssaan voi olla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et itse koskaan tunne pahaa mieltä, jos olet loukannut toisia?
En, jos syy heidän loukkaamiseensa on se, että he pahoittavat mieleni, eivätkä kunnioita sitä.
ApKoska et pysty asettumaan kenenkään toisen asemaan. Sinulta puuttuu empatian kyky etkä pysty reflektoida omia tekojasi
Jos olisin pahoittanut jonkun mielen jostain muusta syystä, olisin tietenkin pahoillani. Mutta en ole pahoittanut.
ApEtpä tietenkään. Lastesi itku ja hätä sinun sanomisistasi ja hylkäämisistä on toki jonkun toisen vika...
Ym ym
On se, en sanoisi mitään vahingoittavaa lapsille, ellei minua itseäni olisi kiusattu ja sillä aiheutettu pahaa mieltä, josta ei pääse eroon, koska kiusaaja väitti omien vikojensa aiheuttaman pahan mielen olevan minun syyni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet tälläkin palstalla nimitellyt ja haukkunut lapsiasi, miestäsi, äitiäsi ja muita palstalle kirjoittajia ihan täysin syyttä. Kyllä täällä kaikki terveet ihmiset näkee sun sairauden ja tekosyidesi taakse. On harmi, että itse olet sairaudentunnoton, sillä paranemisesi ei ala ennen kun tunnistat sairautesi.
En ole haukkunut syyttä. Jos joku pahoittaa mieleni, syy on hänen, en minä mieltäni pahoita, jos minua kohdellaan oikein.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä aina ei tarvitse etsiä syyllisiä johonkin, asiat helpottuvat kun keskittyy siihen mitä voi parantaa itse. Ihminen antaa kaiken vallan itsensä ulkopuolelle, jos kuka tahansa pystyy horjuttamaan mielentilaa eli "pahoittamaan mielen". Sillä tavalla ei omissa asioissakaan pääse eteenpäin, vaan jumittuu kuka-tämän-minulle-aiheutti noidankehään.
Mutta jos asiaan joku on syyllinen, varmasti syytän häntä, enkä ole kiva ja mukava, ettei hänelle tule paha mieli. Sitä tarkoitan. Tietenkin itse joutuu haavansa paikkailemaan, harvaihminen osaa korjata aiheuttamansa mielipahat, eihän he niitä alun alkaen muuten aiheuttaisikaan edes.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään narsistin päivää pilaa mikään muu kuin muut ihmiset.
Narsistin päiväähän eivät nimenomaan muut ihmiset pilaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalle kirjoittamiesi viestien mukaan mielesi pahoittuu niin yliherkästi (ja myös asioista, joista ei ole normaalia pahoittaa mieltään), että sinulle paras ratkaisu olisi muuttaa johonkin erämökkiin ilman mitään sosiaalista kontaktia. Tosin saat varmasti mielesi pahoitettua myös ihan oman peilikuvasi kanssakin.
Mieleni pahoittuu vain aiheesta.
ApJa näitä maailmankaikkeutta suurimpia aiheita ovat esim.
-heppalehtien lainaaminen serkulle
-oman huoneen siivous
-lasten kivileikit sisätiloissa
-juhlissa hyvin käyttäytyminen
-jonkun helvetin linnun nuhaJep jep. Kyllä siinä on surua ja murhetta vuosikymmeniksi.
Ei ole mistään noista aiheista pahoittunut. Se, ettet sinä tajua, mikä pahoitti mielen, ei kerro minusta mitä.n.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloinhan sinun kannattaa olla aina yksin. Olet silloin aina hyvällä tuulella. Kukaan ei pahoita mieltäsi.
Höpönhöpö. Ihmisen kannattaa ympäröidä itsensä vain hyvillä tyypeillä.
Mutta kun ap ei ole löytänyt ympärilleen koko elämässä yhtään hyvää tyyppiä.
En vielä. Ja mies on kyllä aika hyvä tyyppi. Sille voi sanoa kaikesta, eikä ota napaansa, kuten te, haha.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpönhöpö. Ihmisen kannattaa ympäröidä itsensä vain hyvillä tyypeillä.
Ei edes ne hyvät tyypit jaksa kovin kauaa tämän sekopää narinaa kuunnella. Ei ihme että on yksin.
Kyllä hyvät tyypit nimenomaan ottavat opikseen vioistaan. Eivätkä uhriudu, että heille naristaan tai heitä syytetään, kun loukkasivat muita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Aamen. Ap tajusi vihdoin olevansa häiriintynyt narsisti, joka tarvitsee vahvoja lääkkeitä selvitäkseen elämästä.
Ei vaan minulla ei ole yleensä ikinä paha mieli, ja jos on niin syyllinen on joku muu ihminen. Jonka voi tipauttaa pois elämästänsä.
Ap
Moni ihminen tulee pahalle mielelle ihan keksityistä asioista. Joista eivät ymmärrä etteivät ikinä pääse eroon, elleivät luovu harhoistaan. Kuten että lapsen tarhassa joku ei sanonut huomenta, koska pitää kirjoittajaa ihan p*skana. Sitten syytellään ja valitetaan sen toisen käytöksestä, vaikka koko vihamielisyy on vain ihan omassa päässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Moni ihminen tulee pahalle mielelle ihan keksityistä asioista. Joista eivät ymmärrä etteivät ikinä pääse eroon, elleivät luovu harhoistaan. Kuten että lapsen tarhassa joku ei sanonut huomenta, koska pitää kirjoittajaa ihan p*skana. Sitten syytellään ja valitetaan sen toisen käytöksestä, vaikka koko vihamielisyy on vain ihan omassa päässä.
Ap
Siis joku ei tervehdi sinua lapsen tarhassa?
Minulla on paha mieli monesta asiasta. Ei tarvitse kenenkään loukata. Olen luullut sen olevan melko tavanomaista, jos paha mieli ei ole päällä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Aamuvuorolainen ottaa lapset aamulla vastaan, tervehtii, ja kertoo mahdolliset infot sitten muille hoitajille. Iltavuorolainen luovuttaa lapset illalla, ja kertoo päivänkulusta.
Muut työntekijät ovat tällä välin hoitamassa niitä muita lapsia, eivätkä välttämättä huiki sieltä tuvan puolelta moikkaa kaikille tuojille/hakijoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSiis joku ei tervehdi sinua lapsen tarhassa?
Ei. Moni ihminen = olenko se minä? Miksi kirjoittaisin itsestäni jonain muuna?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApAamuvuorolainen ottaa lapset aamulla vastaan, tervehtii, ja kertoo mahdolliset infot sitten muille hoitajille. Iltavuorolainen luovuttaa lapset illalla, ja kertoo päivänkulusta.
Muut työntekijät ovat tällä välin hoitamassa niitä muita lapsia, eivätkä välttämättä huiki sieltä tuvan puolelta moikkaa kaikille tuojille/hakijoille.
Niin, aivan, tämä ei ole minulle mikään ongelma. Mutta ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun joku ei tätäkään asiaa ymmärrä, vaan on itsekeskeinen ja haluaa, että itseään tervehditään. Muuten kuvittelee kaikenlaista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla on paha mieli monesta asiasta. Ei tarvitse kenenkään loukata. Olen luullut sen olevan melko tavanomaista, jos paha mieli ei ole päällä koko ajan.
Jos tulee paha mieli, niin on aika käsittämätöntä, että joillekin se on niin ahdistavaa, että pitää mieluummmin loukata sitä toista, kuin vaikka ajatella, että ahaa, sillä on paha mieli jostain asiasta, mitä minä en ymmärrä. Ja olla hiljaa. Koska se paha mieli voisi ehkä vaikka mennä ohi, ellei tällaisia paskiaisia olisi maapallolla, joita se muiden paha mieli ahdistaa ja pitää syyttää näitä vielä siitäkin. Tyyliin "ei se minun vikani ollut!" Kuka vittu sanoikaan, että se oli?
Ap
Sitäpaitsi jos jollain on paha mieli, itseään läheiseksi kutsuvan velvollisuus on osata lohduttaa. Muuten on turha pitää itseään toisestä välittävänä ystävänä. Eikä ainakaan ole lupaa ärsyttää olemassa olollaan ja teoillaan toista enää yhtään lisää. Tai sitten voi jatkaa elämäänsä jonkun toisen seurassa, kuin minun.
Ap
Jos läheinen ei osaa lohduttaa, tai asennoidu edes yrittämään, niin mitäpä mielensä pahoittanut hänellä tekisi? Ei mitään. Pois vaan sellaiset paskat.
Ap
Äitini on juuri sellainen kusipää. Ei edes asennoidu lohduttamaan ikinä omaa lastaan, edes kun tämä oli lapsi. Asennoitui haukkumaan, syyttämään, oli itse lapsi, keskenkasvuinen saaaatanan henkinen teini, jolle oli annettu lapsi.
Ap
Niin, mutta se, että joku ei ole tasapainossa, johtuu aina toisista, kiusaajista. Jos sinulla ei ole elämässäsi ollut kiusaajaa, et tiedä, mitä sellaisessa eläminen ihmiselle aiheuttaa.
Ap