Onko muita, joilla ei ole yleensä ikinä paha olla tai paha mieli, ellei sitten joku toinen pilaa sitä?
Mutta että ette itselseen märise ja valita asioistanne elämässä, joihin vain itse vaikutatte?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mieleni siis pahoittuu, se on aina jonkun muun syy.
ApNäin on kaikilla narsisteilla
Ei vaan minä en pahoita mieltäni jos siihen ei ole mitään syytä. Jonka olisin päässäni keksinyt.
ApJuuri näin. Ihan kaikilla narsisteilla. Aina syyllinen on joku toinen. Minussa ei ole mitään vikaa
No jos joku muu on syyllinen, hän on. Sinähän se vaikutat sille, ettet halua ottaa syyllisyytta vastuullesi.
Ap
Ei ole. Minun paha oloni johtuu itsestäni. Jos olen tasapainossa, ei mikään ulkoinen sitä heilauta
Silloinhan sinun kannattaa olla aina yksin. Olet silloin aina hyvällä tuulella. Kukaan ei pahoita mieltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et itse koskaan tunne pahaa mieltä, jos olet loukannut toisia?
En, jos syy heidän loukkaamiseensa on se, että he pahoittavat mieleni, eivätkä kunnioita sitä.
ApKoska et pysty asettumaan kenenkään toisen asemaan. Sinulta puuttuu empatian kyky etkä pysty reflektoida omia tekojasi
Jos olisin pahoittanut jonkun mielen jostain muusta syystä, olisin tietenkin pahoillani. Mutta en ole pahoittanut.
Ap
Etpä tietenkään. Lastesi itku ja hätä sinun sanomisistasi ja hylkäämisistä on toki jonkun toisen vika...
Ym ym
Olet tälläkin palstalla nimitellyt ja haukkunut lapsiasi, miestäsi, äitiäsi ja muita palstalle kirjoittajia ihan täysin syyttä. Kyllä täällä kaikki terveet ihmiset näkee sun sairauden ja tekosyidesi taakse. On harmi, että itse olet sairaudentunnoton, sillä paranemisesi ei ala ennen kun tunnistat sairautesi.
Vierailija kirjoitti:
Silloinhan sinun kannattaa olla aina yksin. Olet silloin aina hyvällä tuulella. Kukaan ei pahoita mieltäsi.
Niinhän hän onkin. Ei tule kenenkään kanssa toimeen. Toki mieli pahoittuu kun muistelee ja kuvittelee mitä äiti tai joku muu voisi tästä sanoa tai tässä käyttäytyä. Sen kuvitteellisen loukkauksen tekijän pitäisi pyytää anteeksi sitä mitä äitihullun mielikuvituksessa taas teki
Ehkä aina ei tarvitse etsiä syyllisiä johonkin, asiat helpottuvat kun keskittyy siihen mitä voi parantaa itse. Ihminen antaa kaiken vallan itsensä ulkopuolelle, jos kuka tahansa pystyy horjuttamaan mielentilaa eli "pahoittamaan mielen". Sillä tavalla ei omissa asioissakaan pääse eteenpäin, vaan jumittuu kuka-tämän-minulle-aiheutti noidankehään.
Ennen pahoitin herkästi mieleni toisten tekemisistä. Terapian avulla pääsin tästä yli, enkä ota asioita itseeni niin herkästi. Ymmärrän mitkä asiat voi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Ei tietenkään narsistin päivää pilaa mikään muu kuin muut ihmiset.
Ei ole muita samanlaisia. Me muut ollaan niin rahvasta eikä ollenkaan pohjimmiltaan niin hyväntuulisia
Täällä palstalla ei ole tällä hetkellä ketään muuta narsistia. Kukaan ei koe elämäänsä ja mielialaansa samoin kuin sinä. Terveet hallitsevat tunteitaan syyttämättä aina toisia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tapa tuo märisemättä oleminen. Muutaman hetken voi antaa itsensä vaikka potkia seinää, mutta omista ajatuksista ja fiiliksistä kannattaa ottaa kiinni ja katsella, mitä ne ovat. Elämä voi olla paljon rauhallisempaa kun ei lähde jokaisen oman ajatuksen ja fiiliksen riepoteltavaksi. Silloin välttyy helpommin alaspäin vetäviltä tunnetiloilta, eikä muiden olemiset ja tekemiset pilaa päivää. Tulee ennemminkin juuri se tila että keksii ratkaisuja. Aika työlästähän tuo on, mutta joku viisas on sanonut että "en osaa mutta opettelen".
Ja virheistä oppii eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalle kirjoittamiesi viestien mukaan mielesi pahoittuu niin yliherkästi (ja myös asioista, joista ei ole normaalia pahoittaa mieltään), että sinulle paras ratkaisu olisi muuttaa johonkin erämökkiin ilman mitään sosiaalista kontaktia. Tosin saat varmasti mielesi pahoitettua myös ihan oman peilikuvasi kanssakin.
Mieleni pahoittuu vain aiheesta.
Ap
Ja näitä maailmankaikkeutta suurimpia aiheita ovat esim.
-heppalehtien lainaaminen serkulle
-oman huoneen siivous
-lasten kivileikit sisätiloissa
-juhlissa hyvin käyttäytyminen
-jonkun helvetin linnun nuha
Jep jep. Kyllä siinä on surua ja murhetta vuosikymmeniksi.
Vierailija kirjoitti:
Höpönhöpö. Ihmisen kannattaa ympäröidä itsensä vain hyvillä tyypeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ap ei ole löytänyt ympärilleen koko elämässä yhtään hyvää tyyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes ne hyvät tyypit jaksa kovin kauaa tämän sekopää narinaa kuunnella. Ei ihme että on yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän on maininnut yhden. Norjan prinssi Hokan voisi olla hänen tasoaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ikääkin alkaa olla. Kaikki ovat pahoittaneet mielen, joiden kanssa on vähänkin enemmän tekemisissä. Yksinäisyys on ainut vaihtoehto.
Aamen. Ap tajusi vihdoin olevansa häiriintynyt narsisti, joka tarvitsee vahvoja lääkkeitä selvitäkseen elämästä.
Jos olisin pahoittanut jonkun mielen jostain muusta syystä, olisin tietenkin pahoillani. Mutta en ole pahoittanut.
Ap