Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö sinulle 7 tunnin yöunet?

Vierailija
25.09.2018 |

Itse pyrin nukkumaan sen 8h mut joskus täytyy tyytyä vain 7h uniin mutta silloin on pakko nukkua päiväunet.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Itselläni noin 12 tunnin unet saa aikaan levänneen olon

Vierailija
2/29 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun sellaiset 8-9tuntia päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta teen 12 tunnin tyovuoroja niin pakko yrittaa edes sen verran nukkua.  Jonkin verran menee aikaa kun illalla yrittaa laittaa ruokaa,  tehda pyykkeja ja kayda suihkussa.  Elan ja nukun yleensa viikonloppuina :(

Vierailija
4/29 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun alle seitsemän tuntia yöllä, mutta nukahdan päikkäreille, jos laitan pitääkseni töiden jälkeen.

Vierailija
5/29 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nukkua pidempään mutta yleensä jää vajaaseen 7 tuntiin. Sillä on pakko mennä. Olen tehnyt ihan normaaleja päivä 5 tunnin unillakin.

Vierailija
6/29 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa ruhtinaallista nukkua noin paljon. Vapaapäivinä joskus onnistuukin. Työpäivinä unet jää viiteen tuntiin.

Vierailija
7/29 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kuusi tuntiakin, mutta mielellään nukun silti 8-9 tuntia aina kun siihen on mahdollisuus

Vierailija
8/29 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. 9 tuntia on sopiva.

Vierailija
9/29 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tod. 9 tuntia on ideaali.

Vierailija
10/29 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä seitsemän tuntia yhdeksi yöksi riittää, muttei montaa yötä peräkkäin. Nykyään mulle optimaalinen määrä on yhdeksän tuntia. Kahdeksallakin pärjää, mutten ole yhtä virkeä. Yli kymmenen tuntia on jo liikaa. Musta tulee vetelä ja aamulla päätä särkee.

Vielä pari vuotta sitten tarvitsin 10-11 tuntia yössä. Ihanaa, kun on unentarve vihdoinkin kääntynyt laskuun! Johtuu varmaan iästä (24). Oliskohan toi aivojen kehittyminen hidastunut, ettei enää tarvii unta niin paljon.

Vierailija
11/29 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisipa joskus noin paljon unta. Viimeksi varmaan teini-iässä 10 vuotta sitten.

Vierailija
12/29 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin riittää 6

Vierailija
13/29 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. 9-12 h tarvitsen

Vierailija
14/29 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän tuntia on aika lailla se määrä unta minkä saan viikolla, kyllä se riittää. En ainakaan tähän asti elämässäni ole ihan pikkulapsiajan jälkeen nukkunut päiväunia (29v). Kesällä tuo tuntuu riittävän paremmin, kun herääminen on helpompaa, talvella olisi kiva saada ehkä 8 tuntia. Jos koitan mennä yhtään aiemmin nukkumaan kuin jo menen, en saa kunnolla nukuttua koko yönä, jotenkin nukahtaminen vaan ei onnistu ennen yhtätoista.

Opiskeluaikoina huomasin, että väsynyt olin myös jos nukuin säännöllisesti yli 10 tuntia, se oli liian paljon.

Vierailija
15/29 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varmaan koskaan aikuisiällä nukkunut edes 7 tuntia. Herään aina noin kuudelta ja nukahdan puolen yön aikaan luettuani tunnin verran sängyssä.

Vierailija
16/29 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö mihin? Olen nyt menossa töihin 4h unilla, ja saan kyllä työni tehtyä, lapset haettua, ruuan laitettua, läksyt auettua jne. eikä päiväuniin ole aikaa, mutta jos unet jää toistuvasti alle 8h niin alan voida huonosti ehkä saa tehtyä työtäni tai oltua äiti, vaimo ja yståvä tavalla jolla haluan.

Vierailija
17/29 |
26.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kun todella harvoin saan nukkua noin pitkään. Hyvänä yönä saan 5-6 tuntia unta, joskus jopa vain yhdellä herätyksellä. Jos unet jäävät alle viiden tunnin, olen kyllä melko zombie. Pahimpina öinä olen saanut vain kaksi tuntia. Silloin en kyllä uskalla lähteä auton rattiin, ja töissä pyrin tekemään vain helpompia hommia. Toivottavasti tämä helpottaa, kun lapsi kasvaa, täyttää kohta kolme. Vaikka onhan tämä nykyinen tilanne melkoista luksusta verrattuna alkuaikoihin.

Vierailija
18/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä ihan sama nukkuuko 5 vai 12h aina väsyttää ja vituttaa!

Vierailija
19/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nukkua pidempään mutta yleensä jää vajaaseen 7 tuntiin. Sillä on pakko mennä. Olen tehnyt ihan normaaleja päivä 5 tunnin unillakin.

Mikä on sinun "normaali päivä" ja miksi nukut noin vähän?

Vierailija
20/29 |
12.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen nukuin 6-8h ja tänään en nukkunut laisinkaan. Haluaisin ehkä nukkua nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan