Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon pitää joustaa työpaikan hajusteyliherkän takia?

Vierailija
25.09.2018 |

Pyysi aiemmin tänä vuonna, ettemme käyttäisi hajuvettä ja tämä oli mielestäni ok pyyntö, mutta nyt on alkanut vaatimaan että vaihtaisimme muutkin kosmetiikka- ja hygieniatuotteemme hajusteettomiin versioihin. Tämä mielestäni menee yli, rahaakin palaisi ainakin omalla kohdallani ihan tolkuttomat määrät, koska käytän hieman hintavampia tuotteita. Miten tuosta voi kieltäytyä ilman, että kuulostaa täysin mulkulta?

Kommentit (190)

Vierailija
1/190 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua kuulostaa mulkulta, niin älä ainakaan väitä, että hajustettomien ostamiseen palaa rahaa. Aivan kuin ne hajustetut versiot putoaisivat kotiin ilmaiseksi...

Vierailija
2/190 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan ettei sovi. Törkeetä edes ehdottaa moista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/190 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan ettei sovi. Törkeetä edes ehdottaa moista.

Vierailija
4/190 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kyllä juu aivan yli. Mitä jos sanoisit hänelle, että valitettavasti kaikkien kosmetiikka yms tuotteiden vaihtaminen on aika iso prosessi etkä ole valmis sitä tekemään rahallisesti ja muutenkaan vain yhden ainoan ihmisen vuoksi. Sitten sanoisit vielä, että kiinnität jatkossa kyllä huomiota siihen olisiko ostamaasi tuotetta saatavilla hajusteettomana.

Vierailija
5/190 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua kuulostaa mulkulta, niin älä ainakaan väitä, että hajustettomien ostamiseen palaa rahaa. Aivan kuin ne hajustetut versiot putoaisivat kotiin ilmaiseksi...

No meneehän siihen tuplasti rahaa, kun on ensin ostettu ne hajusteelliset versiot (jotka jääkin käyttämättä) ja sitten pitää ostaa tilalle uudet.

Vierailija
6/190 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli työkaveri joka pyysi etten toisi takkiani/ huppariani toimistoon tai miksi sitä kutsuisi sen jälkeen, kun olen käynyt tupakalla, kun se haisee niin kamalasti... Enköhän minä tupakoija kuitenkin enemmän haissut röökille kuin se vaate... 🙄

Ei siinä. Mielelläni olisin ollut haisematta, mutta toisaalta tämä oli taas sellainen kaikin puolin erityisherkkä (tai ainakin sellaisen vaikutelman aina antoi tai ainakin halusi kuvitella olevansa jos ei ollut) että muun maailman olisi pitänyt pyöriä hänen milloin minkäkin herkkyyden ympärillä oli se hänen sen hetkinen ongelmansa sitten mikä hyvänsä. Aina oli liian kylmä, kuuma, äänekästä, joku haisi, ei saa ravata (siis liikkua omalla paikalla ja paikalta pois, kun piti toimittaa työasioista)... aina jotain. Onneks ei tarvi sitä ihmistä enää nähdä. <3

Vierailija
7/190 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli työpaikalla samalainen, totesin että tottakaihan sinä sitten maksat tämän, koska en minä missään nimessä omilla rahoillani ala laittamaan arsenaaliani uusiksi toisen ihmisen takia. Ja tarjouduin tuomaan seuraavaksi päiväksi listan tuotemerkeistä, joita käytän. Eipä enää kysellyt sen jälkeen, mutisi jotain epämääräistä ettei tarvitse. :D

Vierailija
8/190 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun tarvii mitään kieltäytyä tms, kun asia on sulle esitetty, olet voinut sanoa, että jaa, katsotaan mitä voisit tehdä.

Mä voisin miedontaa mun repertuaariani töissä, mutta täysin hajusteettomaksi en varmaan ryhtyisi. Onkohan se edes mahdollista?

Vierailija
9/190 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuisiko järjestelyt tilaratkaisujen suhteen, että ette olisi lähekkäin?

Vierailija
10/190 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä sitä mieltä, että ns. rajoitteisen täytyy itse ratkaista ongelma, eli valita työpaikka sen mukaan missä voi olla.

En minäkään keliaakikkona mene leipomoon töihin ja vaadi, ettei saa jauhoja pöllyyttää kun saatan altistua.

Vierailija
11/190 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sun tarvii mitään kieltäytyä tms, kun asia on sulle esitetty, olet voinut sanoa, että jaa, katsotaan mitä voisit tehdä.

Mä voisin miedontaa mun repertuaariani töissä, mutta täysin hajusteettomaksi en varmaan ryhtyisi. Onkohan se edes mahdollista?

On se mahdollista. Minä ja kotini olemme hajusteettomia jo kymmenettä vuotta. Meikkejä myöten.

Varmaan ap:n tapauksessa on suosiolla jätetty parfyymit käyttämättä, mutta ei se oikeesti paljoa auta, jos työkavereilla on kaikki käsirasvasta lähtien hajustettua. Ja sitten ne huuhteluaineissa lotratut vaatteet. Mutta niin minäkin käytin, kunnes herkistyin kaikelle mahdolliselle. Joskus se voi napsahtaa muittenkin kohdalle.

Vierailija
12/190 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kyllä sitä mieltä, että ns. rajoitteisen täytyy itse ratkaista ongelma, eli valita työpaikka sen mukaan missä voi olla.

En minäkään keliaakikkona mene leipomoon töihin ja vaadi, ettei saa jauhoja pöllyyttää kun saatan altistua.

Ei mun mielestä voi ihan yks yhteen näitä verrata. Mutta jos oikeasti on hajuyliherkkä, ei taida olla olemassa paljoakaan valinnanvaraa duunin suhteen, kun taas keliaakikkona on.

Vierailija
13/190 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meneehän siihen tuplasti rahaa, kun on ensin ostettu ne hajusteelliset versiot (jotka jääkin käyttämättä) ja sitten pitää ostaa tilalle uudet.

Vaatiko se työkaveri, että ne tuotteet pitää juuri tällä sekunnilla kaikki vaihtaa?

Ei se sun nykyinen hiuslakka tai shampoo kauan kestä, ja kun pullo on lopussa, niin katsot, josko kampaamollasi olisi tarjota hyvä hajusteeton tuote, jonka voisit ottaa käyttöön.

Vierailija
14/190 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se mahdollista. Minä ja kotini olemme hajusteettomia jo kymmenettä vuotta. Meikkejä myöten.
Varmaan ap:n tapauksessa on suosiolla jätetty parfyymit käyttämättä, mutta ei se oikeesti paljoa auta, jos työkavereilla on kaikki käsirasvasta lähtien hajustettua. Ja sitten ne huuhteluaineissa lotratut vaatteet. Mutta niin minäkin käytin, kunnes herkistyin kaikelle mahdolliselle. Joskus se voi napsahtaa muittenkin kohdalle.

No se ei ole siinä vaiheessa enää työkaverien ongelma. Valitset työpaikan sen mukaan, missä voit työskennellä yksin ja itsenäisesti jos ei pysty olemaan käsirasvaa käyttävien ihmisten lähellä.

Vierailija
15/190 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hajusteettomuus työpaikan esimiesten taholta tullut sääntö vai jonkun yksittäisen työkaverin pyyntö? Minä noudattaisin työpaikan sääntöjä. Jos yksittäinen henkilö esittäisi jotain rajoituksia, niin vastaisin noudattavani vain työpaikan yhteisiä sääntöjä, ei mitään omia.

Vierailija
16/190 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin lopettaa hajuveden käytön, mutta siinä se. Pidän siitä, että tietyt kosmetiikka- ja hygieniatuotteet tuoksuvat hyvältä ja valitsen usein tietyt tuotteet ihan pelkästään hajun perusteella.

Vierailija
17/190 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatiko se työkaveri, että ne tuotteet pitää juuri tällä sekunnilla kaikki vaihtaa?

Ei se sun nykyinen hiuslakka tai shampoo kauan kestä, ja kun pullo on lopussa, niin katsot, josko kampaamollasi olisi tarjota hyvä hajusteeton tuote, jonka voisit ottaa käyttöön.

Joo, voisihan ap tämän tehdä, mutta entä jos ei halua? Ei ole mikään pakko alkaa suosikkituotteitaan vaihtamaan työkavereiden takia.

Vierailija
18/190 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajusteettomuus ei ole temppu eikä mitään tehdä jos sitä todella haluaa. Säästää niin kemikaaleissa kuin muissakin myrkyissä niin omaa kuin muidenkin terveyttä. Luonnosta puhumattakaan. Haju- ja partavedet sekä hajusteelliset pesu- ja huuhteluaineet ovat ihan täysiä turhakkeita, samoin muutkin hajusteelliset tuotteet. Kyllä hajusteita ilmankin ihminen voi tuoksua raikkaalta ja puhtaalta. Ja itseasiassa tuoksuukin. Itse en ainakaan haluaisi olla se tyyppi kenen hajusteiden käytön takia joku toinen kärsii - saati joutuu lopettamaan työnteon tms. kun itse haisen vieressä. Hajusteettomuudesta ei ole haittaa kenellekkään - päinvastoin. Hajusteista taas voi kärsiä kaikkien terveys lähiympäristöstä perheeseen ja kotieläimiin. Kukaan hajusteita käyttävä ei muuten koskaan ajattele lemmikkiään jolla on huomattavasti parempi hajuaisti kuin ihmisellä. Vauvojen kohdalla hajusteettomuutta kyllä painotetaan mutta mihin se sitten katoaa iän myötä? Miksi hajusteiden käyttö olisi yhtään sen terveellisempää 3-vuotiaan, 15-vuotiaan tai 50-vuotiaan käytössä? Ei ne myrkyt siitä mihinkään häviä.

Kummasti olisi raikkaampi ilma hengittää sisätöissä kun ei tarvitsisi sitä hajustekoktailia vetää sisuksiinsa. Moni hajusteiden käyttäjä ei myöskään tajua että se mikä on jo käynyt toiselle hajusteyliherkälle voi käydä myös itselle. Hajusteita käyttämällä se hajusteyliherkkyys iskee todennäköisimmin myös itseen, ennemmin tai myöhemmin. Ja sitten on myöhäistä parkua. Tosin ehkä viimeistään silloin kun itse joutuu anelemaan toisilta hajusteettomuutta tajuaa että miltä siitä toisesta hajusteyliherkästä tuntui. Hajusteet ei millään tavalla liity töihin tai tehosta niiden aikaansaannoksia, käyttäköön kukin niitä mielin määrin kotona.

Vierailija
19/190 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, voisihan ap tämän tehdä, mutta entä jos ei halua? Ei ole mikään pakko alkaa suosikkituotteitaan vaihtamaan työkavereiden takia.

Nimenomaan. En itsekään käytä hajuvettä ja tykkään vain miedosti hajustetuista tai tuoksuttomista kosmetiikkatuotteista, mutta en tasan alkaisi etsimään hajusteetonta korvaajaa suosikkidödölleni tai kasvovoiteelleni. Tai sitten vain sanoisin, että kaikki on hajustamatonta, se mikä lemuaa nokkaanne olen minä :D

Vierailija
20/190 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se ei ole siinä vaiheessa enää työkaverien ongelma. Valitset työpaikan sen mukaan, missä voit työskennellä yksin ja itsenäisesti jos ei pysty olemaan käsirasvaa käyttävien ihmisten lähellä.

Näin mun oli pakko tehdä. Työskentelen nykyään sairaalassa :) Meillä haisee vaan home ja parfymoidut potilaat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi