Naurettavimmat ja lähes käsittämättömimmät asiat joilla ihmiset ovat lesoilleet? Kertokaa mitä huvittavaa olette kuulleet :D
Tuttava leuhki kovaan ääneen että on ostanut oikein erityistä Cosmopolitan-salaattia evässalaattiin laitettavaksi, että se on vähän kuin Sinkkuelämää-sarjasta ja sellainen parempi salaatti kuin niillä on se parempi ja hienompi drinkki Cosmopolitan myös aina siinä sarjassa mukana :D
Tuo Cosmopolitan on marketista saatava suomalainen salaattipuska eli sekoitus romainesalaattia ja jäävuorisalaattia, ei siis mikään hieno amerikkalainen tuontijuttu vaikka hän niin kuvittelikin!
Kommentit (1065)
Vierailija kirjoitti:
Luit minun ajatukseni!😂
Oon tainnut tipahtaa uusio sanojen kehityksen junasta kun kuvittelin lesoilleet=lesboilleet
Minäkin luin sanan lesoilemisen ekaa kertaa tänään .
Et täysin väärässä olekaan. Sanaa "lesoilla" on käytetty myös merkityksessä "lesboilla", ainakin pääkaupunkiseudulla 90-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet näistä kehujista ovat varmasti lievästi älyllisesti jälkeenjääneitä. Sitä kun ei näe päälle.
Tuskinpa. Aika monelle materia on tärkeimpien asioiden joukossa maailmassa. Yksi tuttuni muistaa aina kehuskella miehensä tuloilla ja perheen käyttämillä hienoilla laitteilla ja autoilla ja merkkivaatteilla. Velkaa heillä on ihan kauheasti ja töitä on painettava sen mukaisesti. Itse haluan elää elämäni läheisteni kanssa aikaa viettäen ja mielestäni rahan tärkein tehtävä olisi antaa aika omin käsiin.
Niin, mutta se on vain sinun näkemyksesi, eikä tee noista ihmisistä huonompia. Tuossakin muuten haisi itsekehu.
Olisi aika helvetillistä tulla lottovoittajaksi tässä maassa :o
Vierailija kirjoitti:
Useat näistä jutuista on sellaisia, etten kyllä ymmärrä niitä leveilyksi. Mitä hyvänen aika enää uskaltaa puhua, kun kaikki on leveilyä? Esim. 177? Tai mitä leveilyä on kertoa tehneensä jotain kastiketta itse tehdyistä sienistä? Minulle se kertoo vaan sen, että on viettänyt mukavan hetken metsässä.
Onko nämä palstailijat jotain ylikateellisia?
Samaa ajattelen. Ei kai se, että joku sanoo, ettei ole koskaan juonut kahvia, ole mitään lesoilua. Kunhan tulee aiheesta puhuneeksi.
Joku tuolla aiemmin kertoi, miten tyhmää oli, kun joku tuttu 20-vuotias oli muka lesonnut päässeensä eläkkeelle. Mikä empatian riemuvoitto. Kyseinen kirjoittaja ei varmaan yhtään tajua, miten kovan työn ja tuskan takana on saada eläkepäätös. Kela ei meinaa yleensä uskoa millään, että ettei ole työkykyinen. Useimmat joutuvat vuosien paperisotaan, jossa on jatkuvassa lääkärintodistuksen hommaamiskierteessä ja loputtomassa kirjeenvaihdossa Kelan kanssa. Sopii kokeilla, kuinka mukavaa ja helppoa on. Kun lopulta saa eläkäpäätöksen ja saa elää rauhassa ilman jatkuvaa anomista ja todistelua, se on juhlan paikka. Tuskin siinä kuitenkaan nuori eläkeläinen on varsinaisesta riemuissaan siitä, että on eläkekunnossa. On kuitenkin suuri helpotus saada lopullinen päätös.
Tuntuu, ettei tässä ketjussa monellakaan ole omat sosiaaliset taidot oikein hallussa, kun pitää niin ilkeästi tulkita toisten puheita.
Vierailija kirjoitti:
Juuri haettuaan eroa miehestään kertoo eron syyksi kauheita kärsimyksiä tyyliin mies ei tykännyt, että ostan muuta kuin kotimaista maitoa, mies ei tykännyt jos söin jäätelöä, eikä mies suostunut lähtemään mökille silloin kuin toivoin. Ja muutettuaan asumaan yksin kertoo ettei tinder ole hänen juttunsa ollenkaan, että mies täytyy löytyä irl ja onkin löytänyt uuden miehen ihan naapurista.
En nyt ymmärtänyt, missä mielessä tämä voi olla kehuskelua? Kertoo kyllä aika paljon sinusta.
Nämä kirjoittajat täällä vaikuttaa "tosi hyviltä" ystäviltä.
Minusta on useimmiten vain tervettä tuntea ylpeyttä tai kiitollisuutta lähimmäisen hyvistä puolista ja kertoa hyvää eteenpäin. Paljon parempaa kuultavaa kuin ainainen selän takana pahan puhuminen.
Toisekseen, ainakin omassa käytössäno on usein sarkasmia, kehun ja se on huumoriani. Kauhea ajatuskin, että moni ei sitä ymmärräkään vaan ottaa totena.
Ja kolmas; ihana tuo Keskon kaveri! Hänen elämänsä ei ole tylsää ainakaan tarinoissa ja minkä upean mausteen hän antaa muidenkin ihmisten tylsään elämään.
Kun keski-ikäiset leuhkii teinimerkeillä tyyliin Guess tms. Ja pitävät niitä vielä kallliina ja hienoina.
Vierailija kirjoitti:
Useat näistä jutuista on sellaisia, etten kyllä ymmärrä niitä leveilyksi. Mitä hyvänen aika enää uskaltaa puhua, kun kaikki on leveilyä? Esim. 177? Tai mitä leveilyä on kertoa tehneensä jotain kastiketta itse tehdyistä sienistä? Minulle se kertoo vaan sen, että on viettänyt mukavan hetken metsässä.
Onko nämä palstailijat jotain ylikateellisia?
Mutta miksi se pitää mainita ulkopuoliselle, että on itse poimitut sienet? Sinähän jo tiedät viettäneesi mukavan hetken metsässä. Eri asia on, jos se kenelle kerrot esittää vastakysymyksen, että keräsitkö sienet itse. Silloin häntä kiinnostaa eli hänelle on jotain merkitystä sillä onko itse kerätty vai torilta ostettu.
Olet ihan oikeassa siinä, että ei se aina välttämättä ole sanojan itsensä mielestä kehuskelemistä, mutta joku syyhän siihen on sanoa, että on itse kerätty eli sitä halutaan jotenkin korostaa. Minun korviini sellaisen asian korostaminen, jota kaikki ei normaalisti/automaattisesti tee, kuulostaa aina jonkinlaiselta kehuskelulta.
Ja sitten muuten korjaus tuohon ylikateellisuus asiaan. Miten ihmeessä aina luullaan tai vedotaan tuohon kateuskorttiin? Jos minä olisin kateellinen, enkä ärsyyntynyt siitä, että joku mainostaa poimineensa sienensä itse, menisin toki sienimetsään. Kuka muka kadehtii toiselta sienien/marjojen poimimista, kun sellaista voi lähes jokainen tehdä itse halutessaan? Se, että joku asia ärsyttää, ei todellakaan automaattisesti tarkoita kateutta vaikka sillä niin mukavaa onkin itselleen selitellä. "Ei mun käytöksessä mitään vikaa ole, muut on vaan kateellisia".
ABC:llä tiskarina työskentelevä tyyppi muisti joka vaalien aikaan kertoa, että äänestää kokoomusta. Ajatteli ressukka varmaan, että vaikuttaa silloin itsekin kuuluvansa vähän parempaan väkeen.
Vierailija kirjoitti:
"Meillä ei ole televisiota ja me luetaan vain kirjoja".
Silti jokainen tuon perheen jäsen katselee telkkariohjelmat tietsikaltaan, mutta pitää esittää olevansa jotain kultturellia.
Lessuja?
### kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä paras on tämä:
”Minä olen sentään itsenäinen ja asun omillani toisin kuin sinä joka joutui jäämään välivuodelle lukion jälkeen ei ole koulutusta ja asut vanhempien nurkissa etkä ole saanut edes töitä.”
Todellisuus: minä 19 tämä toinen on reilu parikymppinen. Valmistuin keväällä ylioppilaaksi ja tein töitä koko kevään enkä täysillä minnekään tarkoituksella edes hakenut. Lisäksi tein töitä lukion ohella ja nyt olen vastaavahommissa sekä valmentaja. Asun vanhemmillani koska muutto on järkevä vasta ensi vuonna kun tiedetään minne päin lopulta suuntaan.
Tämä kyseinen henkilö asuu omillaan, mutta elää sossun tuilla, äiti käy kotona siivoamassa ja viemässä aina ruokaa. Lisäksi on viikottain isovanhemmillaan ja vanhemmillaan punkkaamassa ja syömässä jne. Ei hoida asioitaan ja syyttää aina muita jos joku ei onnistu tai menee pieleen. Huh. On koulutukseltaan siivooja, minä ylioppilas.
Ja sä olet ihan järkyttävä selittelijä.
Mitä 😂😂 oletko kenties tuo kyseinen yksilö?
"Eikö täällä saa espressoa tai capuccinoa? No lattekin hätinä käy. Siinä se Juhlamokka ei niin pahalta maistu." Tämä siis jossain peräkylän huoltiksen kahviossa, jossa monen yllätykseksi se tavallinen Juhlamokka maistuukin ihan hyvälle, sillä kahvia ei keitetä monen litran pannulla seisomaan.
Vierailija kirjoitti:
Luit minun ajatukseni!😂
Oon tainnut tipahtaa uusio sanojen kehityksen junasta kun kuvittelin lesoilleet=lesboilleet
Minäkin luin sanan lesoilemisen ekaa kertaa tänään .
En ole ikinä kuullutkaan, että lesoilulla tarkoitettaisiin jotain muuta kuin lesboilua. Onko kyseessä joku maaseudun sanonta? Leveilystä, elvistelystä jne. olen kyllä kuullut usein puhuttavan.
Vierailija kirjoitti:
"Eikö täällä saa espressoa tai capuccinoa? No lattekin hätinä käy. Siinä se Juhlamokka ei niin pahalta maistu." Tämä siis jossain peräkylän huoltiksen kahviossa, jossa monen yllätykseksi se tavallinen Juhlamokka maistuukin ihan hyvälle, sillä kahvia ei keitetä monen litran pannulla seisomaan.
Heh, mistähän muuten johtuu, että kahvihifistien viha kohdistuu nimenomaan Juhla Mokkaan. Onhan niitä paljon pahempiakin kahveja.
Vierailija kirjoitti:
Millähän logiikalla noita Espresso-myrkkyjä tehdään,että kahvin ei pidä olla hyvää vaan mahdollisimman vahvaa(!??)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kavei kehui, että oli sentään ostanut tietyn vaatteen ennen kuin se tuli aleen. Se 60 e paita siis oli paljon hienompi kuin sama paita 50 % alennuksessa.
Mun kaveri ylpeili yli 200 € takillaan, vaikka oli ostanut sen alesta, eikä ollut maksanut siitä 200 €. Ei siinä mitään, hyvä takki ja hyvä löytö, mutta huvitti kun piti aina takista puhuessa mainita että se on KAHDENSADAN euron takki.
Ei tässä minusta varsinaisesti mitään pahaa ole, ihminen voi olla vain niin tyytyväinen ostokseensa että haluaa kertoa siitä muille ja iloita heidän kanssaan? Varsinkin jos ei hirveästi ole rahaa käyttää vaatteisiin. Saattaisin toimia itsekin noin tarkoittamatta sitä kehuskeluksi. Ei tulisi mieleen että tuollainen voi ärsyttää noin paljon, kateuttako se on vai eikö vain voi olla iloinen toisen puolesta?
En osannut selittää ehkä kunnolla, että meneehän se jo koomiseksi jos joka sivulauseessa pitää mainita että se on KAHDENSADAN euron takki. Toki olin iloinen ja sanoinkin että hyvän löydön oli kaveri tehnyt. Oikein KAHDENSADAN euron takki.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu kehuskeli kuinka ei koskaan käytä valkosipulipuristinta. Ei niin suurta määrää voi reseptissä valkosipulia ollakaan, ettei hän jaksaisi murskata kynsiä veitsen lappeella painaen. Maku on kuulemma ihan toinen kuin puristamalla.
Tämähän pitää ihan täysin paikkansa. Mitään sipulia ei saisi hirveästi mutistella, pitää terävällä veitsellä leikata, ei murskata. Tuo veitsen lappeella painaminen vain hajottaa valkosipulin, ei murskaa sitä kitkeräksi mössöksi. Jos ei halua valkosipulibiittejä ruokaansa, on syytä olla käyttämättä valkosipulia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs kaverini kerran muka-vaatimattomasti totesi kuinka hänellä oli päällään sinä päivänä yli 400€ edestä vaatetta, ja vielä useampaan kertaan toisti tämän saman illan aikana. En yleensä herkästi tuomitse jotain sanomista leuhkimiseksi mutta tuosta oikein huokui sellainen.
Jaa. Mä oon joskus miettiny, että mulla saattaa olla kampetta yli 20ke:n arvosta päällä: sormukset 20ke, laukku 800ke, vaatteet 1000e. Hieman kyllä itekin hätkähdin. Oisin hyvä ryöstön kohde.
Ei ne sun sormukset enää ole 20Ke arvoisia kultapieni. Saat ehkä kaks tonnia kun myyt, jos sitäkään. Ellei ne ole massiivisia ja uudelleenhyödynnettävää jalometallia (24k kultaa). Timanteillasi tuskin on jälleenmyyntiarvoa lainkaan. Kullan arvo on tällä hetkellä ~35 €/gramma, joten aika mötkäle pitäisi sormuksesi olla, että siitä 15 000 € saisi.
800 € laukku ei ole lesoilun arvoinen, vaan lähinnä typerä hankinta.
Tonnilla on aika monella vaatteita päällä. Laskit varmaan sukatkin mukaan? Alusvaatteet satasen, paita viiskymppiä, farkut satasen, kengät 150 ja rotsi muutaman satasen on ihan normaalin ihmisen vaatteet.
Siis itse poimituista sienistä...