Naurettavimmat ja lähes käsittämättömimmät asiat joilla ihmiset ovat lesoilleet? Kertokaa mitä huvittavaa olette kuulleet :D
Tuttava leuhki kovaan ääneen että on ostanut oikein erityistä Cosmopolitan-salaattia evässalaattiin laitettavaksi, että se on vähän kuin Sinkkuelämää-sarjasta ja sellainen parempi salaatti kuin niillä on se parempi ja hienompi drinkki Cosmopolitan myös aina siinä sarjassa mukana :D
Tuo Cosmopolitan on marketista saatava suomalainen salaattipuska eli sekoitus romainesalaattia ja jäävuorisalaattia, ei siis mikään hieno amerikkalainen tuontijuttu vaikka hän niin kuvittelikin!
Kommentit (1068)
Vierailija kirjoitti:
Yksi mies kehui sillä, että oli heti käynyt Burger Kingissä, kun se Tampereelle tuli ja arvosteli erittäin asiantuntevasti eri annoksia, niinkuin olisi joku michelin-arvostelija.
Tulee aina sellainen olo, että mahtaa olla onnellinen elämä, kun on tarpeeksi yksinkertainen.
Totta puhut, vähään tyytyminen on onnellisuuden tae. Miksi pidät sitä huonona asiana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui 90-luvulla
Eräs tuttava kertoi että oli ollut M.Jacksonin henkivartijana kun Maikkeli oli ollut keikalla Suomessa.
Minkään valtakunnan vartijakoulutusta ei tyypillä ollut eikä edes mitään kontakteja tuollaisiin systeemeihin.Sama tyyppi selitti että on poliisin undercover tehtävissä huumeisiin liittyen..
Asui silloin pikku kaksiossa Vantaalla ja oli duunissa Keskolla..Puhui ihan tosissaan noista jutuista..
Alkaako henkilön etunimi kirjaimella M?
Ja sukunimi ei ole mikään ns.perinteinen suomalainen nimi, tyyliin Virtanen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui 90-luvulla
Eräs tuttava kertoi että oli ollut M.Jacksonin henkivartijana kun Maikkeli oli ollut keikalla Suomessa.
Minkään valtakunnan vartijakoulutusta ei tyypillä ollut eikä edes mitään kontakteja tuollaisiin systeemeihin.Sama tyyppi selitti että on poliisin undercover tehtävissä huumeisiin liittyen..
Asui silloin pikku kaksiossa Vantaalla ja oli duunissa Keskolla..Puhui ihan tosissaan noista jutuista..
ALKAA JA PÄÄTTYY OOOOHON.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskoni ystävä on aidosti sitä mieltä, että hänen työnsä ABC:lla on vaativaa ja että ihan kuka vain ei pysty samaan mihin hän töissään.
Joskus on ihan kielen päällä, että ihanko totta ruokien sulattaminen ja lämmittäminen on niin vaikeaa? Tai kassa - ja Veikkaus-koneen käyttö? Että kyllä nyt lastensuojelussa työskentelevä pikkusiskoni ihan kalpenee sinun ammattitaitosi rinnalla.
Jep, se lastensuojeluhan se vasta ammattitaitoa vaatii, käydä kotikäynneillä nuuskimassa ihmisten yksityisasioita, laatia raportteja, viedä lapset vanhemmiltaan ja silti Erikat jää huomaamatta. Oliko muuta työnkuvassa? Suoraan sanottuna muiden asioihin tunkevia juoruajia
Sori ohis, olen tästä johonkin aiempaan ketjuun kirjoittanutkin. En ole sossu mutta tunnen paljon perheitä jotka ovat lastensuojelun kanssa tekemisissä. Pienten lasten huostaanotossa syinä ovat olleet päihde- ja/tai mielenterveysongelmat, teinien tapauksessa heidän oma riskialtis käytöksensä. Aiheettomia en tunne. Jos jotain lasu-ilmoitusta lähdetään tutkimaan, voidaan hyvin todeta jos asiakkuudelle ei ole tarvetta, ja tunnen tapauksia joissa vanha asiakkuus on purettu, kun perheen tilanne on parantunut.
Suomalaiset eivät yhtään pidä siitä, että joku kehuu itseään tai lapsiaan. Aika outo piirre meissä.
Itä-Suomessa 2000 vuonna suurissa sotaharjoituksissa samaan tupaan tuli jankuttamaan kuopiolainen portsari minkä puheista sai vain koko ajan sellaisen kuvan, että ovimikko vain kehui itseään erilaisilla kuuluisuuksilla, joita tämä oli palvellut ja mitä heille sanonut - Mika Salo, Hjallis ja muita.
Suu kävi koko ajan ja oli olevinaan niin kuuluisa mies nyt. Itse näkee noiden juttujen lävitse.
mokat ja muut? kirjoitti:
Tuttava leuhki kovaan ääneen että on ostanut oikein erityistä Cosmopolitan-salaattia evässalaattiin laitettavaksi, että se on vähän kuin Sinkkuelämää-sarjasta ja sellainen parempi salaatti kuin niillä on se parempi ja hienompi drinkki Cosmopolitan myös aina siinä sarjassa mukana :D
Tuo Cosmopolitan on marketista saatava suomalainen salaattipuska eli sekoitus romainesalaattia ja jäävuorisalaattia, ei siis mikään hieno amerikkalainen tuontijuttu vaikka hän niin kuvittelikin!
Tai sitten hän vain vitsaili asialla mutta sinä et sitä ymmärtänyt huumoriksi :) Tuo voisi hyvinkin olla minun kertoma vitsi. Yleensä niitä ei ymmärretä vaan luullaan että olen tosissani enkä ymmärrä, että olen yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Siskoni ystävä on aidosti sitä mieltä, että hänen työnsä ABC:lla on vaativaa ja että ihan kuka vain ei pysty samaan mihin hän töissään.
Joskus on ihan kielen päällä, että ihanko totta ruokien sulattaminen ja lämmittäminen on niin vaikeaa? Tai kassa - ja Veikkaus-koneen käyttö? Että kyllä nyt lastensuojelussa työskentelevä pikkusiskoni ihan kalpenee sinun ammattitaitosi rinnalla.
Ehkä se vaikeus onkin just siinä että pitää tehdä niin monta (mutta yksinkertaista) asiaa yhtäaikaa, yksin työvuorossa tai vähillä työtunneilla. Multitaskaajiksi ei kaikista ole, edes naisista. Pitää olla yhtä aikaa nopeat kädet, sukkelat jalat, suunnitelmallisuutta, kyky vaihtaa suunnitelmia lennosta, ajoittaa ruoanlaitto oikein jne.
Mun yksi työkaveri leijuu vähän vaikka millä. Yleensä siis tuttavillaan ja heidän koulutuksillaan. Ihan normaali kahvipöytäkeskustelu hänen osaltaan saattaa mennä näin: "Minun ja mieheni yhteinen tuttava Erkki, joka on siis diplomi-insinööri ja töissä paikassa X ja sitä ennen paikassa Z, oli liittynyt seuraajakseni Linkedinissä. Tutustuimme häneen mieheni kanssa, joka siis on projektipäällikkönä yrityksessä G ja tällä hetkellä vastaa asioista K, E ja F, kolme vuotta sitten kun tulimme lentokentän lähtöselvitykseen ja minun LV:n matkalaukustani oli katkennut hihna. Onneksi tuttavani Taavi on Finnairilla turvallisuuspäällikkönä, joten hänen kauttaan saimme pikaisesti yhteyden asiakaspalveluun ja saimmekin suutarille lahjakortin. Ja siis tämä tuttavamme Erkki tuli kuvaan siinä vaiheessa kun.."
Samainen tyyppi jaksaa aina mainostaa sitä, että hänen lapsuutensa naapuri jäi eläkkeelle komisarion virasta. Kyseessä oikeasti täysin keskiluokkainen nelihenkinen perhe, joka asuu ahtaasti 70-neliöisessä kerrostaloasunnossa, mutta työkaverin juttujen perusteella heillä on laaja tuttavapiiri ties ketä menestyneitä ihmisiä ja rahaa vaikka miten paljon.
Vierailija kirjoitti:
Sillä rehentely, kun on niin paljon harrastuksia lapsilla, ettei ehdi kuin kuskina olemaan ja sekuntiaikataulut on käytössä. Ollaan niin kovin harrastavainen perhe, että!
Tämä!!!
Myös kummastuttaa ihmiset, jotka kehuvat tekevänsä liikaa töitä. Olen asiantuntija-ammatissa, jossa tällaisiin ylikuormittuneisiin kollegoihin törmää koko ajan. He ovat äärimmäisen ylpeitä siitä että joutuvat tekemään illat ylitöitä, parhaimmat ilman korvausta. Nämä tyypit lähettävät työsähköpostia lauantaisin.
Ei tee mieli kysyä mitä kuuluu, kun vastaus on teatraalista silmien pyörittelyä ja huokailua kuinka on taas onnistunut haalimaan itselleen ihan liian monta rautaa tuleen, kun ei kerta kaikkiaan osaa sanoa ei. Ja päälle omahyväinen ja surumielinen pikku hymy.
Vierailija kirjoitti:
"Mul on tosi iso ja paksu k~lli.
No, 13-14cm.
Onhan se 13-14cm kyllä aika paksu.
Kuvitteli että pienipalkkainen autonasentaja kadehtii halliin tulevaa hienoa autoa.Siinä tilanteessa asentajalla on ihan muuta mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aah, ja sitten nää, joiden työnantaja ei nyt mitenkään voi pärjätä, kun antoi minulle potkut. Kun minä tein siellä kaiken ja nyt menee koko työpaikka nurin, kun eivät pärjää siellä ilman minua.
Niin korvaamattomia ovat jotkut. Ja näitä on kaupan kassasta asiantuntijoihin, joiden suusta on ihan samat lauseet kuultu. Etenkin nuo kaupan kassat naurattaa. Mutta eiköhän niistä asiantuntijoista luopumiseenkin ole ihan painavat ja perustellut syyt.
Ei kukaan ole sinällän korvaamaton, mutta kyllä asiakkaat kaipaavat kun joku pitkään ollut jää pois. Ja paljon hiljaista tietoa ja ammattitaitoa menee mukana.
Sanoin, että työnantaja antoi potkut. Sehän tarkoittaa sitä, että on irtisanottu koeaikana tai on tehnyt niin paljon isoja mokia, että on jo monta varoitusta alla ja sitten tekee viimeisen jättiemämokan.
Kummassakaan tapauksessa työnantaja ei jää kaipasmaan, vaikka työntekijä tietenkin kasvonsa säilyttääkseen puhuu hiljaisesta tiedosta ja ainutlaatuisesta asiakaspalvelukyvystään.
Rouva soitti ihan asiakseen: minun mieheni ei sitten ole mikään tavallinen potilas eikä häntä pidä sitten hoitaa millän tavanomaisella hoidolla.. Hän on _yrittäjä!_
Tuttava kehui, että siisteys on hänelle niin tärkeää. Ja moitti minut boheemisesta elämästä jota vietän (työviikot minulla silloin keskimäärin 64 tuntia, joskus yli 80 tuntia, joten oli vqikea tunnistaa itsensä boheemiseksi, ja hänellä mies imuroi, tai siivooja)..
Toinen tuttava kehui miten hänen äitinsä kasvimaa oli aina ruohosilpulla peitetty, ja miten hänen veljensä aina huolehti että ruohosilppua on aina saatavilla. Ensin hän kuitenkin moitti miten luokattoman huonosti minun kasvimaani onkaan hoidettukun siellä ei ollut ruohosilppua. Ei minulla olut aikaa sellaiseen nysväämiseen eikä poikaa, joka olisi sen ruohosilpun hankkinut. Oli minulla muitakin töitä :-D
Sitten kaikki nämä ruokavaliolla lesoilut. Ja miten hienoja sairauksia kenelläkin on. Sellaisia ettei lääkäritkään niitä tunne.
Tutulle oli tyttöystävä ostanut guessin paidan, oikein painotti kuinka hällä on nyt gueeesssin paita ja kyseessä pitkälti yli 30v. Mies....
Riparilla yksi todella outo isospoika kertoi leuhkivaan sävyyn, että hänellä on kolme vitsikirjaa.
Yksi kaveri on ammattivalittaja ja kehuskelee kärsimyksillään. Lukiossa hän mainitsi jotenkin sivulauseessa itsestäänselvyytenä, että hän meistä kaikista kavereista on käynyt autokoulun kaikista vaikeimmissa olosuhteissa. Kun me muut väitimme vastaan, että me kaikki muuthan tässä ollaan aloitettu marraskuussa ja ajettu inssi helmikuun jäillä, ja tämä kaveri taas aloitti keväällä ja ajoi inssin kesällä, kaveri vain meni ihan lukkoon ja toisteli loukkaantuneena että siis tottakai hänellä oli vaikeinta. :D
Kyläpolliisi kirjoitti:
Asiasta toiseen, tuo sana 'lesoilla' on jotenkin hirveänkuuloinen. Mistä ihmeestä se on kieleemme tullut? Mikä on leso? Miksei voi puhua leveilemisestä, kehuskelemisesta, ylpeilystä tai vaikka mainostamisesta, revittelystä yms. Mutta tuo 'lesoilu' on vaan jotenkin niin kaikkein pahinta wt:ia, että huh.
Luit minun ajatukseni!😂
Oon tainnut tipahtaa uusio sanojen kehityksen junasta kun kuvittelin lesoilleet=lesboilleet
Minäkin luin sanan lesoilemisen ekaa kertaa tänään .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui 90-luvulla
Ei vaan P ja sukunimi K
Oli myöhemmin töissä Postilla ja asui Kotkan seudulla...
Nykyhetkestä en tiedä, ihan hyvä niin...
Kaikkee muutakin selitti;
Elintensiirrosta esim. maksa kulkee postilla ja hän on taxilla vienyt kuljetuksessa olevan elimen sairaalaan.
Selitti tätä tohkeissaan hoitajakaverille joka on leikkurissa duunissa.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu kehuskeli kuinka ei koskaan käytä valkosipulipuristinta. Ei niin suurta määrää voi reseptissä valkosipulia ollakaan, ettei hän jaksaisi murskata kynsiä veitsen lappeella painaen. Maku on kuulemma ihan toinen kuin puristamalla.
Valkosipulista tulee oikeesti kitkerämpää puristimella.
Vierailija kirjoitti:
Rouva soitti ihan asiakseen: minun mieheni ei sitten ole mikään tavallinen potilas eikä häntä pidä sitten hoitaa millän tavanomaisella hoidolla.. Hän on _yrittäjä!_
Tuttava kehui, että siisteys on hänelle niin tärkeää. Ja moitti minut boheemisesta elämästä jota vietän (työviikot minulla silloin keskimäärin 64 tuntia, joskus yli 80 tuntia, joten oli vqikea tunnistaa itsensä boheemiseksi, ja hänellä mies imuroi, tai siivooja)..
Toinen tuttava kehui miten hänen äitinsä kasvimaa oli aina ruohosilpulla peitetty, ja miten hänen veljensä aina huolehti että ruohosilppua on aina saatavilla. Ensin hän kuitenkin moitti miten luokattoman huonosti minun kasvimaani onkaan hoidettukun siellä ei ollut ruohosilppua. Ei minulla olut aikaa sellaiseen nysväämiseen eikä poikaa, joka olisi sen ruohosilpun hankkinut. Oli minulla muitakin töitä :-D
Sitten kaikki nämä ruokavaliolla lesoilut. Ja miten hienoja sairauksia kenelläkin on. Sellaisia ettei lääkäritkään niitä tunne.
Onkohan sama rouva joka täällä jauhaa punikeista ja kuinka lääkäri tuhos heidän elämän, kun kielsi mieheltä autolla ajamisen aivoverenvuodon takia. :D