Naurettavimmat ja lähes käsittämättömimmät asiat joilla ihmiset ovat lesoilleet? Kertokaa mitä huvittavaa olette kuulleet :D
Tuttava leuhki kovaan ääneen että on ostanut oikein erityistä Cosmopolitan-salaattia evässalaattiin laitettavaksi, että se on vähän kuin Sinkkuelämää-sarjasta ja sellainen parempi salaatti kuin niillä on se parempi ja hienompi drinkki Cosmopolitan myös aina siinä sarjassa mukana :D
Tuo Cosmopolitan on marketista saatava suomalainen salaattipuska eli sekoitus romainesalaattia ja jäävuorisalaattia, ei siis mikään hieno amerikkalainen tuontijuttu vaikka hän niin kuvittelikin!
Kommentit (1065)
Olen pari kertaa kuullut kantasuomalaisen puhuvan junassa tai bussissa ulkomaalaiselle vieruskaverilleen, kuinka hän kuuluu luterilaiseen seurakuntaan mutta ei oikeasti usko kirkon oppeihin. Eli leveillään asialla, joka on nolo. Kuuluu yhteisöön, vaikka ei usko. Silloin ulkomaalainen saa sen kuvan, että kaikki suomalaiset tekevät asioita, joita eivät oikeasti kannata. Ei meihin kannata luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voi kyseessä olla jonkinlainen puolustusmekanismi, mutta eräs tuttavani kehui teininä ulkomailla asuvalla rikkaalla isällään, joka ei ollut tämän kanssa missään tekemisissä, ei lähettänyt rahaa eikä tavannut koskaan. Lisäksi hän kehui etukäteen ulkomaanmatkalla, jota ei koskaan tullut ja tämän arvasivat kaikki. Elimme aikaa, jolloin ulkomaanmatkat eivät olleet niin yleisiä kuin nykyään eli ei hänen sen vuoksi olisi tarvinnut leuhkia, eivät muutkaan olleet käyneet juuri missään.
Hän kärsi, se oli puolustusmeknismia. Tiedän, koska oman tyttäreni isä jätti yhteydenpidon kokonaan, kun hän jätti perheensä ja muutti Thaimaahan.
Lomamatkalla lentokoneessa joku akka vaahtosi että "missä ovat ne hänen kalliit vuosikerta viinit" kun rupesimme ottamaan matkatavaroita niistä ylälokerikoista esille koneen laskeuduttua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useat näistä jutuista on sellaisia, etten kyllä ymmärrä niitä leveilyksi. Mitä hyvänen aika enää uskaltaa puhua, kun kaikki on leveilyä? Esim. 177? Tai mitä leveilyä on kertoa tehneensä jotain kastiketta itse tehdyistä sienistä? Minulle se kertoo vaan sen, että on viettänyt mukavan hetken metsässä.
Onko nämä palstailijat jotain ylikateellisia?
Mutta miksi se pitää mainita ulkopuoliselle, että on itse poimitut sienet? Sinähän jo tiedät viettäneesi mukavan hetken metsässä. Eri asia on, jos se kenelle kerrot esittää vastakysymyksen, että keräsitkö sienet itse. Silloin häntä kiinnostaa eli hänelle on jotain merkitystä sillä onko itse kerätty vai torilta ostettu.
Olet ihan oikeassa siinä, että ei se aina välttämättä ole sanojan itsensä mielestä kehuskelemistä, m
Tämä keskustelunpätkä on minusta ihan käsittämätön. En tiennyt, että on olemassa ihmisiä, jotka tulkitsevst ja kokevat toisen sanomisen näin. Onneksi en tunne tällaisia.
Naispuolinen kaverini kertoilee aina kuinka montaa miestä on milloinkin pannut. Näitä miehiä on kuulemma kertynyt jo toista tuhatta. Pelkästään nämä lesoilut on naurettavia, mutta vielä naurettavampaa asiasta tekee sen, että tämä naisihminen on kun pers****ä repäisty. En haluaisi muiden ulkonäköä moittia, mutta sillä naamalla ja kropalla ei tuhansia miehiä sänkyynsä saa. Nolottaa joskus baareissa kulkea sen kanssa kun tyrkyttää itseään miehille ja miehet suorastaan kakoo sille esittämiselle ja nauraa keskenään päälle että näittekö ton harakan. Aina lähtee yksin lopulta kotiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luit minun ajatukseni!😂
Oon tainnut tipahtaa uusio sanojen kehityksen junasta kun kuvittelin lesoilleet=lesboilleet
Minäkin luin sanan lesoilemisen ekaa kertaa tänään .
En ole ikinä kuullutkaan, että lesoilulla tarkoitettaisiin jotain muuta kuin lesboilua. Onko kyseessä joku maaseudun sanonta? Leveilystä, elvistelystä jne. olen kyllä kuullut usein puhuttavan.
Lesoilu oli kyllä ihan leuhkimista jo lapsuudessani 70-luvulla.
Meilläpäin leuhkaa käytöstä oli myös "lesottaminen" tai "olla leso".
Se kun joku kaveri kertoo että hänen kaverinsa on nähnyt joskus jonkun julkkiksen jossain. Tai jopa tehnyt sellaista työtä, jossa on ollut tekemisissä julkkisten kanssa (ajanut taksia tms).
Ei amerikassa mitään hienoa ruokaa syödä. Suurin osa ihmisistä roskaruualla lihotettuja syöttösikoja.
Takavuosina oli sellainen missi kuin Maarit Leso.
Ja leuhkimisesta tuli mieleen, että eräs tuttava leuhottaa jatkuvasti miten hän on jo vuosia käyttänyt rauhoittavia ja panacodia ja saa kuulemma niitä mielin määrin tutulta lääkäriltä. Selvästi närkästyi kun sanoin vaan että kivahan se on että saat sellaisia lääkkeitä joista on sulle apua. En tiedä miksi se kuvitteli, että ryhtyisin jotenkin häntä kadehtimaan. Kertoili vielä että kun hänellä on kivut kädessä oikein pahana, hän saa käydä aina niin halutessaan terveyskeskuksesta morfiinipiikin.
No eiköhän se ole ihan läppä jos joku kertoo että mun kaveri näki eilen dannyn.
Naurettavinta ( ja nolointa) täällä on nämä ihmiset, jotka ensin lytättäävät ja mollaavat ja naureskelevat muille, ja sitten lesota omilla rahoilla tai siskon työpaikalla.
Mitä helvettiä tollasella saatte?
Vierailija kirjoitti:
Itsensä esitteleminen aina sanoilla "Virtanen kaksois-veellä". Kas kun ei lyö käyntikorttia käteen.
Sen kannattaisi sanoa Uirtanen.
Eräs entinen tuttavani ylpeili sillä, että hän vaihdattaa kenkiin uudet korkolaput heti, kun ne ovat vähänkin kuluneet. Arvosteli kovasti naisia, jotka kehtaavat kulkea hiukankin koroista kuluneilla kengillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä että jäi orvoksi teininä. En sitten tiedä, mikä siinä orvoksi jäämisessä ja sosiaaliviranomaisten asiakkaaksi ja sijoittamaksi päätymisessä oli niin hienoa hänen mielestään. Toki huomaa aina myös mainita sen että peri vanhempiensa omaisuuden.
Kai se oli niin ihanaa päästä sosiaaliviranomaisten huostaan.
Ja joutua tutkimuksiin ja selvityksiin siitä kuka on sopiva huoltaja.
Entinen miespuolinen työkaveri kehua retosteli aina kuinka paljon hän tuntee suomalaisia julkkiksia. Nämä soittelivat hänelle ja kertoivat kaikenlaisia ykisityisasioitaan iltakaudet. Ex-työkaveri oli siis heidän luottohenkilönsä.
No yksi päivä kertoi sitten meille työkaverille, että julkkis X oli tehnyt sitä ja tätä. Sanottiin siihen, että ethän sä mikään luottohenkilö ole, kun meille noita henkilökohtaisia juttuja (valeita) kerrot 😂
Vierailija kirjoitti:
Varmaan pillu.
Eli n 90 % miehistä joilla ei pyöri mitään muuta pääkopassa.
Hirveän noloa tunnustaa, mutta minun isäni on tällainen myötähävettävä henkselinpaukuttaja - ja vieläpä täysin valheellisilla maneereilla.
Näitä tilanteita on ihan valtavan paljon ja lapsuudessani ne olivat likimain päivittäisiä, mutta tässä nyt muutama esimerkki:
- väitti kivenkovaa tulleensa palkituksi Tuulilasi-lehden Vuoden Autoilijaksi. Selitti sukulaisille, työkavereille ja meille perheenjäsenille miten nyt tulee mainetta ja kunniaa ovista ja ikkunoista. Autossa kun istuttiin, niin vaahtosi koko matkan miten on huippukuljettaja, koko valtakunnan turvallisin kuski ja hallitsee auton kuin auton. Ja sitten kun otettiin Tuulilasi-lehti kioskin hyllystä ja tarkastettiin asia, niin ei todellakaan löytynyt isäni nimeä sieltä. Eikä silloinkaan myöntänyt valehdelleensa, vaan uhriutui miten perhe ei luota ja työkaveritkin kiusaa
- leuhotti miten oli saanut englannin kieliopinnoista pelkkiä kymppejä ja tullut enkunopen toimesta lähetetyksi Euroopan kansojen väliseen kielikilpailuun (jonka tokikin oli voittanut). Asia oli helppo tarkistaa, koska olin samassa koulussa missä isäni oli aikoinaan ja sama enkunope oli myös minun opettajani. No, arvata saattaa ettei ollut mitään kymppejä saati Euroopan kilpailuita. Silkkaa paskapuhetta taas.
- kävi kerran kuukaudessa "kalareissuilla" veljensä kanssa. Kotiin palatessaan väitti joka halvatun kerta saaneensa valtavia haukia, kampeloita jne. Ja kaikki kuulemma oli nuotiolla valmistettu ja syöty samantien, kun kysyttiin miksei ole kotiin asti tuomisia. Totuus oli, että nämä "kalareissut" olivat ryyppyreissuja, joilla ei päästy edes veneeseen asti kun jo parkkipaikalla oltiin kännissä kuin käet ja ajettiin myös autoa humalassa
- leuhotti jostain syystä isoveljensä kouluaikaisilla urheilupalkinnoilla. Veljensä korjasi kerran joulupöydässä, ettei hän ole koskaan urheillut, eikä siten saanut mitään palkintojakaan. Isä kävi nyrkit pystyssä veljensä päälle tästä hyvästä
Ja niille, jotka kysyvät: en ole aikuistuttuani ollut isäni kanssa missään tekemisissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä että jäi orvoksi teininä. En sitten tiedä, mikä siinä orvoksi jäämisessä ja sosiaaliviranomaisten asiakkaaksi ja sijoittamaksi päätymisessä oli niin hienoa hänen mielestään. Toki huomaa aina myös mainita sen että peri vanhempiensa omaisuuden.
Sosiaaliviranomaiset ja uudet huoltajat kustantaa elämän, mikäs sen parempaa.