Suosittele hyvää käsivoidetta TODELLA kuivakätiselle, jonka iho on pahimmillaan vereslihalla
Mulla on tosi kuivat kädet ja en ole löytänyt hyvää käsivoidetta, vaikka olen kokeillut monia. Kesällä pari kuukautta kädet olivat ihan ok-kunnossa, mutta nyt taas syksyn alkaessa kädet ovat kuivahtaneet. Vielä ei olla siinä pahimmassa vaiheessa, kun kädet ovat täynnä haavoja, ne kutiaa, kirvelee ja niiden kanssa on ihan pulassa. Tosin, ei kovin kaukanakaan olla siitä, kauhistuin huomatessani, että vielä ei olla edes pakkaskeleissä ja käteni ovat kuin korput, rystyset hieman irvistelevät.
Ennenvanhaan pärjäsin YR:n Arnica-käsivoiteella (vaimitäsenytoli), mutta vuosien saatossa kädet ovat käyneet yhä vaikeammiksi. Olen kokeillut niin paljon käsivoiteita, että siitä voisi kirjoittaa kirjan. Markettivoiteet eivät oikein tunnu tehoavan mitenkään, nykyään minulla on käytössä mm. Lipolan, Locobase Repair, Favora päiväkäyttöön, sitten joku myös apteekista oleva liimalle haiseva kauhistus (Avene?) ja myös hydrocortison-voidetta joudun laittamaan pahimpina hetkinä.
Yksi hyvä voide apteekista oli, jonka nimeä en kyllä enää muista, mutta sen maahantuonti lopetettiin, siinä oli karbamidia. Jotain muuta karbamidivoidetta olen kokeillut apteekkihenkilökunnan suosituksesta, mutta eipä ole ollut yhtä hyvää kuin se lopetettu voide.
Joka yö on käsissä kerros rasvaa ja puuvillakäsineet, mutta aamulla vessakäynnin ja käsienpesun jälkeen kädet ovat melkein yhtä pahan kuin illallakin. Aivan kuin kädet eivät ottaisi vastaan mitään voidetta. Onko kellään muulla tällaista ongelmaa? Ranteissa näkyy punainen raja jossain hihan paikkeilla, mistä näkee mikä on se pahin kuiva alue. Muutenkin olen kuivaihoinen, mutta kädet ovat se pahin kohta, niitä kun pitää kuitenkin useamman kerran päivässä pestä.
Onko käsiin saatavissa jotain hoitoja ja erilaisia hoitotuotteita, joilla niitä voisi auttaa? Naamalle ja jaloille on kaikkea mahdollista, mutta onko käsille? Suositelkaa jotain ja auttakaa naista hädässä!
Kommentit (97)
Erisan C käsivoide purkissa. Huipputehokkaasti kosteuttavaa
Isännän käsivoide. Imeytyy nopeasti. Kannattaa aina lukea tuotteen INCI-lista. Isännän käsivoiteesta löytyy paljon hyviä aineita ja hoidan sillä käsien lisäksi kasvot ja jalat. T. Superkuivaihoinen
P.S. Käyttäisin voidetta koko vartaloon jos sitä olisi isojen apteekissa myytävien pumppupullojen kokoluokassa. Nyt vartalovoiteena Ceralan.
Erisan Cream. Hajustamaton perusvoide, joka sopii oikein hyvin sekä käsille että jaloille.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti apteekista saatava locopase repair. Tämä on monen ihovaivaisen luottovoide.
Se sopii hyvin myös atooppiselle iholle. Ei kirvele eikä kutita, eikä ole liian kallis.
Tätä olin just ehdottamassa! Mulla jo vuosia ollu (veemäinen) työperäinen käsi-ihottuma, eikä ihotautilääkärikään keksiny ehdottaa parempaa ku toi locobasen repair ja mun tilanteessa toki vahvat kortisonivoiteet lisäks. Ihmettelen kyl noita suolavedessä liottajia et miten kärsitte? Mun kädet on ainaki niin verillä ja haavoilla että ehkä aseella uhattuna suostusin menee lähellekkään suolaa (kirvely) :D
Tässä on tullut niin paljon tuoteideoita, että en käy niihin, mutta minulla sormien iho halkeaa kirjolohen syönnistä eli tällainen harvemmin annettu ravintovinkki mahdollisista syistä.
Ja annetaan nyt kuitenkin yksi tuotevinkki, millä pitkyttyneet haavani ovat parantuneet:
http://www.solumineraalikauppa.fi/product/76/solumineraalivoide-nro-5--…
Lopeta nyt ensiksikin alkoholin hierominen sille iholle! Mikään ei kuivata ihoa pahemmin kuin se. Eli tsekkaa sisällysluettelot niistä nykyisistä rasvoistasi ja heivaa alkoholia sisältävät.
Itse suosittelen sheavoita, saa esim. Ruohonjuuresta ja Lifesta. Säilytä pakettia jääkaapissa ja ota käyttörasiaan aina pieni pala kerrallaan. On tosi paksua ja rasvaista kamaa. Suosittelen myös hieromaan käsiin erilaisia öljyjä, esim. manteliöljyä jos jossain tulee vastaan. Pääsääntöisesti suosittelen lähinnä sellaisia tuotteita, jotka eivät sisällä liikaa kaikkia lisättyjä kemikaaleja. Sun iho voi kuivua ja reagoida niidenkin vuoksi.
Ja juo enemmän vettä. Mikään määrä rasvoja ei auta jos iho kuivuu sisältä käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vältä käsinpesuaineita ja tiskiaineita. Sen lisäksi käsidesi kuivattaa käsiä.
Täällä joku mainosti Lidlistä ostamaansa Arcan-öljyä. Ostin 5€ maksavan pullon. Kyljessä luki mausteöjy. Kädet ovat pehmeät ja kantapäistä lähti kovettumat.
Ihme tavaraa en olisi uskonut että toimii. Pitää seuraavaksi ostaa sitä Urtekramin Aloe Vera shampoota.
Herranjumala, löytyykö Lidlistä arganöljyä?? Omg, olen jo vuosia etsinyt sitä Suomesta jostain! (Muualta kuin Ruohonjuuresta siis, en tosiaankaan halua maksaa alle 2 dl purkista 18 euroa...) Ostin viimeksi Saksasta jostain ruokakaupasta puolen litran pullon jollain vitosella suunnilleen. Tämä on maailman paras öljy, oikeasti. En käytä kasvoilleni mitään muuta rasvoja kuin tätä. Aivan taivaallista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti apteekista saatava locopase repair. Tämä on monen ihovaivaisen luottovoide.
Se sopii hyvin myös atooppiselle iholle. Ei kirvele eikä kutita, eikä ole liian kallis.
Tätä olin just ehdottamassa! Mulla jo vuosia ollu (veemäinen) työperäinen käsi-ihottuma, eikä ihotautilääkärikään keksiny ehdottaa parempaa ku toi locobasen repair ja mun tilanteessa toki vahvat kortisonivoiteet lisäks. Ihmettelen kyl noita suolavedessä liottajia et miten kärsitte? Mun kädet on ainaki niin verillä ja haavoilla että ehkä aseella uhattuna suostusin menee lähellekkään suolaa (kirvely) :D
Täällä eka suolakylvyn suosittelija. Kyllä se kirpaisee, mutta vain lyhyen hetken. Itselläni kädet siis oli ihan turvoksissa, haavat tihkui nestettä. Vähemmän se suolavesi sattui kuitenkin, noin verraten. Ja kun se auttaa niin sen verran kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Voiko kysyä mitä soopaa käytät käsisaippuana?
Kiitos tosi paljon kaikille vinkeistä! Kokeilen kyllä esim. tuota TBS:n hamppuvoidetta, se tuli esille niin monessa viestissä. Kaikki voidevinkit on talletettu, jotta voin niitä kokeilla jossain vaiheessa, kaikkia kun ei voi kerralla testata. :) Ihotautilääkärillekin taidan mennä, josko siellä nyt selviäisi jotain.
Käsisaippuana on yleensä Bliw. Sitäkin vaihtelin yhteen aikaan ja testasin jotain hajusteettomia, mutta ei niillä muistaakseni ollut suurta vaikutusta käsieni kuntoon...
Elisabeth Ardenin Eight Hour Cream Intensive Moisturizing Hand Treatment
https://www.kicks.fi/elizabeth-arden/ihonhoito/vartalonhoito/kasivoitee…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tosi paljon kaikille vinkeistä! Kokeilen kyllä esim. tuota TBS:n hamppuvoidetta, se tuli esille niin monessa viestissä. Kaikki voidevinkit on talletettu, jotta voin niitä kokeilla jossain vaiheessa, kaikkia kun ei voi kerralla testata. :) Ihotautilääkärillekin taidan mennä, josko siellä nyt selviäisi jotain.
Käsisaippuana on yleensä Bliw. Sitäkin vaihtelin yhteen aikaan ja testasin jotain hajusteettomia, mutta ei niillä muistaakseni ollut suurta vaikutusta käsieni kuntoon...
Meillä käsisaippuana Erisan Hoitava Nestesaippua
Bepanthen voide, ACO Hand Cream Rich ja Aisti Lumpeen Lumo käsivoide.
Älä käytä nestesaippuaa, se kuivattaa, koska siinä on säilönnän vuoksi lisäaineita. Ja jos siinä on natrium lauryl sulfaattia, niin on ihan tappokamaa iholle.
Palasaippuaa käsien pesuun.
Osta apteekista argan-öljyä.
Se on vaikuttavana (hoitavana) aineena monissa hyvissä ihon- ja hiustenhoitotuotteissa.
Apteekista sitä saa kohtuulliseen hintaan.
Itse käytän sitä toisinaan ihan raakana, jos tarvitsen tehokosteutusta. Se on todella tehokas kosteuttaja.
Olen myös sekoittanut sitä ihan tavalliseen perusvoiteeseen ja laittanut seoksen pumppupulloon. Pumppu pulloon siksi että se olisi helposti saatavilla ja muistan siten sen paremmin.
Kärsin itse ennen erittäin kuivista käsistä ja tuntui, että mikään ei auta. Talvet olivat tosi vaikeita käsien kanssa. Sitten luin, että ainesosat Sodium Lauryl/Laureth Sulfatea ovat sellaisia, joita kannattaisi välttää, koska kuivattavat ihoa. Näitä ainesosia löytyy melkein kaikista markettien käsisaippuoista, suihkugeeleistä ja shampoista. Luontaistuotekaupoista löysin vastaavat tuotteet ilman noita ainesosia. Heti samana päivänä ei tapahtunut mitään, mutta aika nopeasti tuli iso muutos parempaan. Olen pärjännyt talvella jopa melkein ilman käsirasvaa, mikä ennen ajatuksena oli aivan käsittämätön. Suosittelen testaamaan tuon asian. Pienellä jutulla oli hurjan iso merkitys käsien kunnon parantumiseen.