Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suosittele hyvää käsivoidetta TODELLA kuivakätiselle, jonka iho on pahimmillaan vereslihalla

Vierailija
25.09.2018 |

Mulla on tosi kuivat kädet ja en ole löytänyt hyvää käsivoidetta, vaikka olen kokeillut monia. Kesällä pari kuukautta kädet olivat ihan ok-kunnossa, mutta nyt taas syksyn alkaessa kädet ovat kuivahtaneet. Vielä ei olla siinä pahimmassa vaiheessa, kun kädet ovat täynnä haavoja, ne kutiaa, kirvelee ja niiden kanssa on ihan pulassa. Tosin, ei kovin kaukanakaan olla siitä, kauhistuin huomatessani, että vielä ei olla edes pakkaskeleissä ja käteni ovat kuin korput, rystyset hieman irvistelevät.

Ennenvanhaan pärjäsin YR:n Arnica-käsivoiteella (vaimitäsenytoli), mutta vuosien saatossa kädet ovat käyneet yhä vaikeammiksi. Olen kokeillut niin paljon käsivoiteita, että siitä voisi kirjoittaa kirjan. Markettivoiteet eivät oikein tunnu tehoavan mitenkään, nykyään minulla on käytössä mm. Lipolan, Locobase Repair, Favora päiväkäyttöön, sitten joku myös apteekista oleva liimalle haiseva kauhistus (Avene?) ja myös hydrocortison-voidetta joudun laittamaan pahimpina hetkinä.

Yksi hyvä voide apteekista oli, jonka nimeä en kyllä enää muista, mutta sen maahantuonti lopetettiin, siinä oli karbamidia. Jotain muuta karbamidivoidetta olen kokeillut apteekkihenkilökunnan suosituksesta, mutta eipä ole ollut yhtä hyvää kuin se lopetettu voide.

Joka yö on käsissä kerros rasvaa ja puuvillakäsineet, mutta aamulla vessakäynnin ja käsienpesun jälkeen kädet ovat melkein yhtä pahan kuin illallakin. Aivan kuin kädet eivät ottaisi vastaan mitään voidetta. Onko kellään muulla tällaista ongelmaa? Ranteissa näkyy punainen raja jossain hihan paikkeilla, mistä näkee mikä on se pahin kuiva alue. Muutenkin olen kuivaihoinen, mutta kädet ovat se pahin kohta, niitä kun pitää kuitenkin useamman kerran päivässä pestä.

Onko käsiin saatavissa jotain hoitoja ja erilaisia hoitotuotteita, joilla niitä voisi auttaa? Naamalle ja jaloille on kaikkea mahdollista, mutta onko käsille? Suositelkaa jotain ja auttakaa naista hädässä!

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista sellanen valkonen tuubi, missä punainen korkki ja punaista tekstiä. En yhtään muista nimeä, mutta se auttoi minun kuivalle iholle, mutta itselläni ei noin pahaa tilannetta kyllä ollut, vaikka joskus verille menikin..

Muista juoda myös paljon vettä, ja ehkä se ihotautilääkärillä käväiseminen ei olisi pahitteeksi...?

Vierailija
22/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ja reseptivoiteet voisi olla kova sana noin vaikean ihon hoidossa, oletko käynyt? Mieluiten ihan ihotautilääkäri.

Omasta kokemuksesta voin kertoa sen verran, että käsien iho parani kun vaihdoin työpaikkaa. Vähän lähtöni jälkeen edellisestä paikasta löytyi hometta. Hengitysoireita mulla ei ollut koskaan, ainoastaan kädet kuivat ja rystyset verillä, ei ole enää. Tuttavalla iho parani keliakian toteamisen jälkeen. Äidillä syynä oli tietyt pesuaineet. Syy voi olla siis joku muukin kuin yleisesti kuiva iho.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuten kuoria kädet illalla ennen kuin laittaa rasvat yöksi. Rasva imeytyy huomattavasti paremmin.

Jaa että haavaisia, verta vuotavia käsiä pitäisi kuoria? Et taida nyt ihan tietää, mistä puhutaan.

Vierailija
24/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekista ostettu Aqualan L tuntuu aika hyvältä, rasvaiselta. Tosin en kovin kuivaihoinen ole, joten en tiedä, saisitko tästä apua ongelmaasi

Oikeasti halkeilevan kuivalle iholle Aqualan L auttaa ehkä viideksi minuutiksi. Liian vesipitoista.

25/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Occitanen on hyvää, mutta sikakallista jopa laivalla. Aivan yhtä tehokasta on Orton käsivoide. Reilu tuubi pari euroa. Ostan aina Siljalta samoin jalkavoiteensa on maailman parasta.

Vierailija
26/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä joltain lekurilta resepti "Apteekin oma rasva" tjsp nimeltään. Ei sisällä mitään hajusteita eikä säilöntäaineita, ja sitten joka ilta sitä käsiin kunnon kerros ja hanskat käteen (eihän niissä hanskoissa ole jotain väriä tai valkaisuainetta?). Ja siten tosiaan toi ruokavalio, oletko allerginen jollekkin ja kaikki muut käyttämäsi kemikaalit: siivous, pyykinhuolto,muut pesuaineet. Kaikki hajuttomiksi ja allergiatestattuja. Mutta menisin kyllä lääkäriin ihan ensiksi, ei tuo ole pelkkää kuivumista, vaan oire jostain muusta.   

Vierailija
27/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän talvella iltaisin tätä komboa: alle ensin alle Natura Siberican tyrnikäsivoidetta ja päälle O'Keeffe's Working Hands - voidetta.

Tuota O´keeffesin rasvaa myydään esim, Motonetissa. Toimii myös hyvin pelkästään, mutta itse olen todennut parhaaksi, kun laitan jotain kosteuttavampaa alle.

Vierailija
28/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hurjalle kuulostaa tuo sinun käsiesi kuivuus. Itse kävisin näyttämässä tilannetta ihotautilääkärille.

Kiitos tosi hyvistä vinkeistä kaikille, lisää saa laittaa.

Olen käynyt ihotautilääkärillä joskus, siitä on varmaan kyllä jo kohta yli kymmenen vuotta aikaa, ellei enemmänkin. Silloin ei tullut mitään sen kummempaa diagnoosia, tehtiin allergiatestejäkin. Olisiko ihotautilääkäri sanonut vain että "taipuvuutta vähän atooppiseen ihottumaan". Tuolla reissulla sain suosituksen tuohon Locobase Repairiin. Toki olen nyt miettinyt, että kävisinkö ihotautilääkärillä uudestaan, kyllähän markkinoille on varmaan tullut uusia voiteitakin ja ehkä lääkäri osaisi määrätä vaikka jonkun reseptillä saatavan voiteen... kai sellaisiakin on...

Vierailija
29/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essex<3

Vierailija
30/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1.Ruokavalio  kuntoon.2. Lakkaa liottamasta käsiäsi  vedessä ja vältä  käsiä lisää kuivattavien aineiden käyttämistä.

Karbamidia sisältäviä voiteita on vaikka kuinka paljon apteekin ulkopuolellakin, tsekkaapa tuoteselosteet.

Body Shopilla on yks kiva käsirasva, Hemp hand protector.Saa myös jalkavoiteena.

Eikä  mikään estä sua käyttämästä jalkarasvaa käsiin. Ihan samaa ainetta ne ovat kuin käsivoiteetkin.

Komppaan tuota ruokavaliojuttua. Itte sain pahan ihottuman ja kuivuuden kuriin kun katsoin että ruuissa ei ole lisättyä sokeria! Kyllä. Ketsupit ym kaikki pannaan hoidon ajaksi. 

Sitten toi Hemp on hyvää,joku käyttää päivälläkin,mä en voi,yöks ok.

Sitten on vanha kunnon TUMMELI. 

Sitten ne hanskat,kokeile ennekuin ostat että tuntuuko pahalta käsissä. Tietyntyyppiset vuoret ärsyttää,yl. synteettiset. osta ilman vuoria ja pidä sitte ihan niitä hoitohanskoja siellä. Tuuli muuten kanssa kuivattaa pahasti,eli tällää paljon rasvaa jos lähet paljain käsin

Vierailija
31/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sanoo että käsidesi auttaa. Siinä on paljon glyserolia. Kirvelee kyllä jos iho on rikki.

Vierailija
32/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös testannut Locobase repairin ja Hemp:in, mutta vasta O´Keeffes toi pysyvämmän avun.

Vierailija
33/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös pahimmillaan vereslihalla, Dermosilin Glyseriinikäsivoide kädet pysyy ehjänä ja hyvänä:)

Vierailija
34/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuten kuoria kädet illalla ennen kuin laittaa rasvat yöksi. Rasva imeytyy huomattavasti paremmin.

Jaa että haavaisia, verta vuotavia käsiä pitäisi kuoria? Et taida nyt ihan tietää, mistä puhutaan.

Aloittajahan sanoi, että vielä ei olla pahimmassa vaiheessa eli käsittääkseni nyt ei ole kuin halkeamia. Kuivia käsiä voi ihan hyvin kuoria, saa kuolleen ihosolukon pois.

Vierailija
35/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö tuossa vaiheessa jo pitäisi hoitaa kuntoon jollain vahvalla kortisonivoiteella ja sitten vasta ylläpitää jollain peruskäsivoiteella

Vierailija
36/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apobase oily cream 60%. Apteekista, punainen tuubi.

Talvi on kurjaa aikaa kuivakätiselle. Käytä suojahansikkaita kosteissa ja kuluttavissa töissä aina kun mahdollista, vaikka kertakäyttöhanskoja.

Vierailija
37/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan PARASTA on tuo body-shopin hemp käsivoide. Oon kokeillut lähes kaikkia tässä ketjussa suositeltuja, mut toi auttaa oikeasti. Mulla myös kädet osin ihan auki. Ja bemetsonia pahimpiin kohtiin lisäksi.

Vierailija
38/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutrogena Norwegian Formula Hand cream. Saa marketeista. Tehoaa ainakin itselläni haavoihin ja verta tihkuviin rystysiin. Saattaa aluksi vähän kirvellä.

Vierailija
39/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole noin paha tilanne, mutta monet käsirasvat olen testannut ja tämä on ehdottomasti paras:

https://www.dermosil.fi/fi/products/3214-yovoide-kasille-ja-jaloille

Vierailija
40/97 |
25.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kyllä kannattais selvittää onko oikeasti kyse atopiasta, vaiko jostain muusta. Mullekin aikanaan lätkäistiin atopiadiagnoosi, kunnes oikea ihotautilääkäri tunnisti tuon PPP:n. Yksi suurimmista laukaisevista tekijöistä omalla kohdalla juuri vuodenaikojen vaihtelut+kasviperäiset öljyt (rypsi/rapsi yms.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme